Skocz do zawartości

Luz na koszu sprzęgłowym


Mareckii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy ktoś z forumowiczów orientuje się jaki powinien być luz między wypustami tarczki sprzęgłowej a koszem??

Pozdrawiam Mareckii.

 

A możęsz wytłumaczyć jakie to ma znaczenie?? Jeżeli kosz jest wybity to widać, na tarczy również widać ślady zużycia. I podaj może jeszcze dokładnie jakie moto...

 

Pozdrawiam

urban

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nie chcę zakladać nowego tematu dlatego napiszę tutaj. Polatałem sobie troche na kole FZRką 600, rwałem ją ze sprzęgła i w końcu klamka sprzęgła zrobiła mi się miękka. Luz na klamce, który wcześniej był taki twardszy i klamkę odbijało do końca po puszczeniu sprzęgła, teraz zrobił się kompletnym luzem i klamkę tylko odbija aż tarcze się zejdą. Ogólnie sprzegło jest tylko ten luz początkowy gdzieś zniknął. Nie wiecie co mogło się tam stać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wamnok zupełnie nie rozumiem o czym piszesz. o jakim luzie kompletnym? jakim twardszym? postaraj się precyzować swoje myśli w bardziej zrozumiały sposób. po pierwsze klamka sprzęgła nie powinna odbijać do końca, powinno być około 3mm luzu na klamce. najoierw dowiedz sie jak powinno być ustawione sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem, troche mało zrozumiale to ująłem ale ciężko to opisać. Chodzi o to, że wcześniej miałem tak że gdy naduszałem klamkę sprzęgła (tak prawie do połowy) to najpierw był taki luz jakby linkę, lub jakaś sprężynę naciągało ale jeszcze nie rozklejało tarcz, potem dopiero kiedy dalej się wdusiło następowało rozklejenie tarcz. Tamten luz, na początku nie był taki całkowity, bo czuć było że klamkę coś odciąga z powrotem, po lataniu na kole (ze sprzegła) ten właśnie luz zrobił się już całkowity, że nie odbijało klamki, tylko pozostawała tam gdzie tarcze się zeszły. Wtedy wyregulowalem sprzęgło i już mam tak że jest 3mm luzu na klamce a kiedy ją wduszam to do razu tarcze rozkleja a nie jak przedtem najpierw naciągało coś a dopiero potem tarcze rozłączało. Wychodzi na to, że teraz prawidłowo sprzęgło chodzi, tylko nie wiem dlaczego wcześniej był ten luz a teraz gdzieś zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem co było, dopiero jak zdjąlem pokrywę i dostalem się do mechanizmu wysprzęglającego wszystko wyszło. Pękla sprężyna, ktora odpowiada za odciąganie klamki gdy ta lapie luz, czyli kiedy tarcze się już zejdą, klamkę do końca odciąga ta wlaśnie sprężyna. Wymienilem sprężynę i już jest ok. Ten luz w FZR jest przez jakieś 25% nacisku klami więc bez tej sprężyny klamka bezwladnie by wisiała a kiedy się podciągnie sprzęgło aby ten luz zmniejszyć to ryzykuje się ślizganiem sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...