Fat Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 (edytowane) Witam. Sprawa wygląda tak: Po zatankowaniu chu**wego paliwa jakiś miesiąc temu, motocykl (jak w temacie) zaczął palić na 3 gary, ale jedynie na wolnych obrotach. Jeździłem tak jeszcze przez jakiś czas, ale ostatnio silnik zaczął również przerywać w górnych partiach obrotów, gubił wolne obroty, dławił się itp. Postawnowiłem więc odaać sprzęt na czyszczenie gaźników. Niestety, po czyszczeniu gaźników sytuacja nie zmieniła się. Obecnie objawy wyglądają następująco:- na wolnych obrotach silnik pracuje na dwa cylindry: 1 i 4. Kolektory 2 i 3 zimne- po podciągnięciu ssania, kolektor nr. 3 robi się ciepły- na wyższych obrotach kolektor numer 2 również się nagrzewa (aczkolwiek nadal nie jest to praca na 4 gary, pozostałe po prostu zaczynają "przepalać"). W ciągu ostatniego tygodnia sprawdzono:- gaźniki: czyściliśmy je razem z Yahoo chyba z pięć razy (jak nie więcej...), w tym dziś ultradźwiękami. Są sprawne, nie mają żadnych uszkodzeń, są drożne. - świece, fajki, przewody wysokiego napięcia, cewki, moduł - wszystko jak najbardziej sprawne (zamienialiśmy miejscami lub podmienialiśmy z innego egzemplarza)- zamienialiśmy miejscami dysze, pływaki oraz zaworki pomiędzy poszczególnymi gaźnikami (tymi z cylindórw pracujących i niepracujących). Nadal na wolnych obrotach nie działają cylindry 2 i 3.- króćce ssące całe, bez żadnych pęknięć czy uszkodzeń Dodam, że na gaźnikach z innego motocykla sprzęt pracuje bez problemu, więc wszystko wskazywałoby właśnie na nie. Rozbieraliśmy i czyściliśmy jednak te gaźniki naprawdę wielokrotnie w przeciągu ostatnich dni, wszystko zgodnie z prawidłami sztuki a nie jakaś partyzantka, i po prostu nie mamy już pomysłu, co może dolegać motocyklowi. Może ktoryś z mechaników ma jakieś pomysły? Edytowane 5 Czerwca 2007 przez Fat Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Psh Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 sproboj zamienic elementy gaznikow. np przeloz membrany, iglice, zaworki iglicowe, dysze wolnych obrotow. tym sposobem dojdziesz gdzie jest error Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 5 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 sproboj zamienic elementy gaznikow. np przeloz membrany, iglice, zaworki iglicowe, dysze wolnych obrotow. tym sposobem dojdziesz gdzie jest errorCzytamy uważnie i ze zrozumieniem: "- zamienialiśmy miejscami dysze, pływaki oraz zaworki pomiędzy poszczególnymi gaźnikami (tymi z cylindórw pracujących i niepracujących). Nadal na wolnych obrotach nie działają cylindry 2 i 3." Zamienialiśmy pomiędzy poszczególnymi gaźnikami wszystkie elementy, które dało się z nich wymontować. Kwestia kranika, pompy paliwa, odpowietrzenia zbiornika itp. również odpada, ponieważ sprzęt jest obecnie palony bezpośrednio z "kroplówki". Wołam dramatycznie o pomoc... :P Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Psh Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 fakt przeoczylem to... ciezki temat. zdaje sie ze wyczerpales w swoich probach wszystkie mozliwe rozwiazania problemu na jakie moglbys liczyc tu na forum. ..pozostaje wezwac ksiedza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 jeśli mówissz że na innych gaxnikach chodiz dobrze weic coś jest nie tak. sprawdź poziom paliwa w komorze, moze jakieś kanaliki sie zatkały, może kompresor nie pomaga, ja bym kupil "carburatuce Cleaner" i spróbował wyczyścić tym gaxniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Jakie to sa gazniki ?Jezeli Mikuni to sprawdzaliscie stan filterkow siedzacych na wlocie zaworkow iglicowych ?Czy czyszczac gazniki probowaliscie prysnac carb cleanerem w spray`u przez otwor sruby regulacji mieszanki na wolnych obrotach, tak aby uzyskac wytrysk tego cleanera z obu malutkich otworkow w gardzieli gaznika - wolnych obrotow i przejscia ( jeden lezy za drugim ).Druga taka proba musi byc zrobiona od strony otworu w ktorym siedzi dysza wolnych tzn od strony komory plywakowej. W tym ostatnim przypadku zatykasz palcem otwor sruby regulacyjnej - przy pierwszej probie zatykasz otwor dyszy wolnych.Z tego co piszesz mam wrazenie ze przytkany jest na amen system wolnych obrotow w tych 2 cyl. oczywiscie biorac pod uwage ze moto pracuje normalnie na innych gaziorach. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 6 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Gaźniki to Mikuni BDSR 36R.Filterki na zaworkach niby całe, czyste.Gaźniki czyściliśmy dotychczas jedynie sprężonym powietrzem, gaźnik numer 2 dodatkowo traktowany był ultradźwiękami w kąpieli z metanolem. Dziś postaram się kupić jakiś "szuwaks" w sprayu do gaźników, bo tej metody faktycznie nie próbowaliśmy. Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Nie zgubiles zaslepek z kroccow do ktorych podlacza sie wezyki wakuometrow podczas synchronizacji ? :) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 7 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 Nie, wszystkie gaźniki są kompletne, ich części nieuszkodzone itp. :-)Po zastosowaniu Carb Cleanera (swoją drogą ze wszystkich dysz i otworów płyn leciał z podobną intensywnością, co potwierdzałoby ich drożność) i złożeniu wszystkiego do kupy, silnik chodzi na trzy gary wyłącznie na wolnych obrotach. Podczas jazdy, powyżej 2500 rpm pracują cztery cylindry, motocykl normalnie i płynnie przyspiesza, osiąga bez problemu swój Vmax itp.Chyba będe na razie tak jeździł, a pomartwię się zimą, bo trochę sezonu szkoda...Pojawiła się koncepcja o niiskiej kompresji (np. wskutek nadpalonego zaworu), ale czy w związku z powyższym to ma sens? (zawory regulowane były 5 tys. km temu, zawsze regularnie i zgodnie z zaleceniami instrukcji). Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 WitamFat ale skoro pisales ze na innych gaznikach silnik pracuje normalnie to sprawa sprezania, zaworkow i elektryki raczej tu nie ma nic do gadania, ja bym dalej szukal przyczyny w tym jednym gazniku ktory nie chce podawac mieszanki na wolnych obrotach.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 To moze ja odpisze :buttrock: W jednej kawie był taki problem, ze nie schodziła z obrotów, nie pracowała na dowolnym cylindrze ale po wymianie na gaźniki z nowszego modelu problem zniknął (choc nie do konca bo fajki były uszkodzone). Ja także miałem w GS ten problem, z tym ze mi zawieszały sie obroty (gaźniki porzadnie wyczyszczone, czesci miejscami pozamieniane itp) wiec problem moze byc w samych korpusach. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.