marcs Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 witam wszystkich jawomaniaków. Mam takie pytanko: czy jeśli bym splanował głowice w jawie 350 to czy by to nie zaszkodziło zbytnio silnikowi?? pozdro. czekam na odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 musisz minimalnie opóźnić zapłon (w stosunku do oryginału), bo zwiększy ci się stopień sprężania. jeśli zrobisz to dobrze, to nic się nie stanie. jeśli nie ruszysz zapłonu, to szybko padną ci łożyska na wale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcs Opublikowano 3 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 wielkie dzięki. właśnie o to mi chodziło pozdrawiam. aa i jeszcze jedne pytanko czy ma ktoś namiary na jakiś sklep w którym mógłbym kupić większą zębatke niż oryginalna na tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 www.agmot.pl ? jak z tyłu założysz większą to będziesz wolniejszy... co do zapłonu jeszcze to niestety musisz na oko ustawić :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcs Opublikowano 3 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 www.agmot.pl ? jak z tyłu założysz większą to będziesz wolniejszy... co do zapłonu jeszcze to niestety musisz na oko ustawić :evil:hehe wiem że bede wolniejszy ale mi głównie chodzi o to żeby na tylne koło lepiej stawała :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakardi Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 mozesz jeszcze założyć mocniejsze łożyska na wale i na skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 stopień sprezenia zostaw w spokoju... i tak jest wystarczajaco wysoki. Gaźnik i wydech tym nalezy sie zajać;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Pozatym regulacja przelozenia istnieje tylko poprzez zmiane przedniej zebatki, zebatki tylne maja jednakowa ilosc zebow i niestety nic tu nie zmienisz chyba ze dorobisz na zamowienie i odpowiednio przerobisz tylna piaste co nie jest oplacalne. Pozdrawiam Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 faktycznie, wueska ma racje, stopień sprężania jawki to 10,2:1, a to sporo. lepiej zająć się resztą czyli: gaźnik o większej średnicy i powiększenie kanałów ssących, polerka kanałów, zmiana kątów otwarcia okien i ich wielkości, a na końcu wyliczenie wydechu do przerobionego silniczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 2 cylidry jawy zasila 1 ikov o średnicy 28mm. Lepsze efekty dało by zasilaniem 1 gaźnikiem MZ ETZ 251 30m przelotu + dosc sportowe ukształtowanie gardzieli;) Katy otwarcia ssanie pewnie bedzie zwiekszyć o jakies 5stopni, wydech powinien mieć przynajmniej te 185stopni wtedy pokrecisz po wyzszych obrotach;] Nie pamietam tez ile ma pierscienie jawa jesli 3 na tłoku to dolny mozesz sobie darować, nic nie uszczelnia tylko wywołuje tarcie. Skutki błednego projektowania lat 70 i 80 minionego stulecia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcs Opublikowano 4 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 wielkie dzięki chłopaki za porady. a teraz mam jeszcze takie pytanko. czy przednia zębatka o wsk 125 podpasowałaby do jawy 350?? bo najmniejsza przednia zębatka do jawy ma 14 zębów a najmniejsza do wsk ma 10 zębów no i jeśli by podpasowała no to by lepiej "wchodziła" na tylne koło. pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 2 cylidry jawy zasila 1 ikov o średnicy 28mm. Lepsze efekty dało by zasilaniem 1 gaźnikiem MZ ETZ 251 30m przelotu + dosc sportowe ukształtowanie gardzieli;) Katy otwarcia ssanie pewnie bedzie zwiekszyć o jakies 5stopni, wydech powinien mieć przynajmniej te 185stopni wtedy pokrecisz po wyzszych obrotach;] Nie pamietam tez ile ma pierscienie jawa jesli 3 na tłoku to dolny mozesz sobie darować, nic nie uszczelnia tylko wywołuje tarcie. Skutki błednego projektowania lat 70 i 80 minionego stulecia. 28 mm to bardzo malutko jak na 350. przy czasie wydechu 185 stopni, warto zwiększyć kąt otwarcia kanału ssącego do przynajmniej 140~150 stopni, a przy tych czasach nawet gaźnik od mz byłby z deczka za mały, spokojnie można założyć ~35mm. oczywiście do tego trzeba powiększyć średnicę kanału ssącego odpowiednio do gaźnika. dla polepszenie momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów możesz poszerzyć kanały. jak już pisałem, dobrać odpowiednio wydech i masz taką jawkę że nie trzeba ci zmieniać zębatek :) pamiętaj, jakbyś coś przerabiał, to zachowaj symetrię w obu cylindrach. co do zębatek to nie wiem, ale jak dasz 2 zęby mniejszą przednią to odczujesz różnicę, ale łańcuch może się szybciej zużywac, zwłaszcza na zębatce 10z z wuseki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 jawa ma 2 garnki po 175;) sa to 2 odzielne silniki zasilane z jednego gaźniora;) wiec 30 od MZ wystarczy. Jawa kreci jakies 5500obr/min jak zmieni czasy na te które zaproponowałes to lekutko 7 tys wykreci;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 jawa ma 2 garnki po 175;) sa to 2 odzielne silniki zasilane z jednego gaźniora;) wiec 30 od MZ wystarczy. Jawa kreci jakies 5500obr/min jak zmieni czasy na te które zaproponowałes to lekutko 7 tys wykreci;) że jawa ma 2 garnki to wiem. one mają wspólną skrzynię korbową? sądze że nie ale nigdy nic nie wiadomo... w którym miejscu rozdziela się kanał ssący? no ja nie wiem czy do tych czasów, przy tej pojemności wystarczy 30mm, skoro mz ma 30mm przy 250ccm i ~5500rpm. spokojnie więcej niż 7 tys, zwłaszcza na dwóch cylindrach. w simsonie mam wydech przerobiony na 176 st. i ssanie na 140 st. i na 4 biegu wykręca ~8500rpm (~85km/h), a na 2 dochodzi pod 10 000. na gaźnku 19mm, i oczywiście odpowiednio przerobiłem wydech. no ale niech marcs się wypowie czy chce przerabiać, to mu wspólnie jakoś pomożemy :) tyle że jawka swoje wtedy spali.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcs Opublikowano 4 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 A właśnie tak apropo to jakbym tylko zmienił te kąty otwarcia kanału ssącego i wydechowego to czy by już było czuć różnice w mocy?? no i jak sie zmienia te kąty?? może właśnie bym coś z tym pokombinował :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.