Skocz do zawartości

tuning jawa 350


marcs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

www.agmot.pl ? jak z tyłu założysz większą to będziesz wolniejszy... co do zapłonu jeszcze to niestety musisz na oko ustawić :evil:

hehe wiem że bede wolniejszy ale mi głównie chodzi o to żeby na tylne koło lepiej stawała :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozatym regulacja przelozenia istnieje tylko poprzez zmiane przedniej zebatki, zebatki tylne maja jednakowa ilosc zebow i niestety nic tu nie zmienisz chyba ze dorobisz na zamowienie i odpowiednio przerobisz tylna piaste co nie jest oplacalne.

 

Pozdrawiam

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie, wueska ma racje, stopień sprężania jawki to 10,2:1, a to sporo. lepiej zająć się resztą czyli: gaźnik o większej średnicy i powiększenie kanałów ssących, polerka kanałów, zmiana kątów otwarcia okien i ich wielkości, a na końcu wyliczenie wydechu do przerobionego silniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 cylidry jawy zasila 1 ikov o średnicy 28mm. Lepsze efekty dało by zasilaniem 1 gaźnikiem MZ ETZ 251 30m przelotu + dosc sportowe ukształtowanie gardzieli;)

 

Katy otwarcia ssanie pewnie bedzie zwiekszyć o jakies 5stopni, wydech powinien mieć przynajmniej te 185stopni wtedy pokrecisz po wyzszych obrotach;] Nie pamietam tez ile ma pierscienie jawa jesli 3 na tłoku to dolny mozesz sobie darować, nic nie uszczelnia tylko wywołuje tarcie. Skutki błednego projektowania lat 70 i 80 minionego stulecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki chłopaki za porady. a teraz mam jeszcze takie pytanko. czy przednia zębatka o wsk 125 podpasowałaby do jawy 350?? bo najmniejsza przednia zębatka do jawy ma 14 zębów a najmniejsza do wsk ma 10 zębów no i jeśli by podpasowała no to by lepiej "wchodziła" na tylne koło. pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 cylidry jawy zasila 1 ikov o średnicy 28mm. Lepsze efekty dało by zasilaniem 1 gaźnikiem MZ ETZ 251 30m przelotu + dosc sportowe ukształtowanie gardzieli;)

 

Katy otwarcia ssanie pewnie bedzie zwiekszyć o jakies 5stopni, wydech powinien mieć przynajmniej te 185stopni wtedy pokrecisz po wyzszych obrotach;] Nie pamietam tez ile ma pierscienie jawa jesli 3 na tłoku to dolny mozesz sobie darować, nic nie uszczelnia tylko wywołuje tarcie. Skutki błednego projektowania lat 70 i 80 minionego stulecia.

 

 

28 mm to bardzo malutko jak na 350. przy czasie wydechu 185 stopni, warto zwiększyć kąt otwarcia kanału ssącego do przynajmniej 140~150 stopni, a przy tych czasach nawet gaźnik od mz byłby z deczka za mały, spokojnie można założyć ~35mm. oczywiście do tego trzeba powiększyć średnicę kanału ssącego odpowiednio do gaźnika. dla polepszenie momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów możesz poszerzyć kanały. jak już pisałem, dobrać odpowiednio wydech i masz taką jawkę że nie trzeba ci zmieniać zębatek :) pamiętaj, jakbyś coś przerabiał, to zachowaj symetrię w obu cylindrach. co do zębatek to nie wiem, ale jak dasz 2 zęby mniejszą przednią to odczujesz różnicę, ale łańcuch może się szybciej zużywac, zwłaszcza na zębatce 10z z wuseki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jawa ma 2 garnki po 175;) sa to 2 odzielne silniki zasilane z jednego gaźniora;) wiec 30 od MZ wystarczy.

 

Jawa kreci jakies 5500obr/min jak zmieni czasy na te które zaproponowałes to lekutko 7 tys wykreci;)

 

 

że jawa ma 2 garnki to wiem. one mają wspólną skrzynię korbową? sądze że nie ale nigdy nic nie wiadomo... w którym miejscu rozdziela się kanał ssący? no ja nie wiem czy do tych czasów, przy tej pojemności wystarczy 30mm, skoro mz ma 30mm przy 250ccm i ~5500rpm.

 

spokojnie więcej niż 7 tys, zwłaszcza na dwóch cylindrach. w simsonie mam wydech przerobiony na 176 st. i ssanie na 140 st. i na 4 biegu wykręca ~8500rpm (~85km/h), a na 2 dochodzi pod 10 000. na gaźnku 19mm, i oczywiście odpowiednio przerobiłem wydech. no ale niech marcs się wypowie czy chce przerabiać, to mu wspólnie jakoś pomożemy :) tyle że jawka swoje wtedy spali....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie tak apropo to jakbym tylko zmienił te kąty otwarcia kanału ssącego i wydechowego to czy by już było czuć różnice w mocy?? no i jak sie zmienia te kąty?? może właśnie bym coś z tym pokombinował :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...