Skocz do zawartości

tuning jawa 350


marcs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A właśnie tak apropo to jakbym tylko zmienił te kąty otwarcia kanału ssącego i wydechowego to czy by już było czuć różnice w mocy?? no i jak sie zmienia te kąty?? może właśnie bym coś z tym pokombinował :icon_biggrin:

 

właśnie po to zmieniałbyś kąty, żeby poprawić moc ;) tyle że większa moc występowała by przy wyższych obrotach, więc warto by zmienić przełożenia na krótsze. ale poszerzając kanały możesz poprawić przebieg momentu obrotowego przy niskich obrotach

 

kąty zmienia się tak, że poprostu podnosisz górną krawędź ona wyżej (spiłowujesz ją). niestety nie da się powiedzieć o ile mm trzeba podnieść okno (przynajmniej ja nie potrafię), dlatego trzeba użyć specjalnego kątomierza i zmierzyć samemu oczywiście po dokonaniu przeróbek w cylindrze trzeba wyregulować gaźnik, a najlepiej dać jakiś o więskzej średnicy, obliczyć i przerobić odpowiednio wydech, a także ustawić zapłon. wydech w 2t jest bardzo ważny, wiem to z teori i z własniej praktyki bo jak już pisałem, trochę majstrowałem przy simsonku. ps. jakie obroty wykręca jawa na ostatnim biegu przy max. prędkości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie po to zmieniałbyś kąty, żeby poprawić moc :icon_biggrin: tyle że większa moc występowała by przy wyższych obrotach, więc warto by zmienić przełożenia na krótsze. ale poszerzając kanały możesz poprawić przebieg momentu obrotowego przy niskich obrotach

 

kąty zmienia się tak, że poprostu podnosisz górną krawędź ona wyżej (spiłowujesz ją). niestety nie da się powiedzieć o ile mm trzeba podnieść okno (przynajmniej ja nie potrafię), dlatego trzeba użyć specjalnego kątomierza i zmierzyć samemu oczywiście po dokonaniu przeróbek w cylindrze trzeba wyregulować gaźnik, a najlepiej dać jakiś o więskzej średnicy, obliczyć i przerobić odpowiednio wydech, a także ustawić zapłon. wydech w 2t jest bardzo ważny, wiem to z teori i z własniej praktyki bo jak już pisałem, trochę majstrowałem przy simsonku. ps. jakie obroty wykręca jawa na ostatnim biegu przy max. prędkości?

ale tą górną krawędź spiłowuje sie w tym okienku w tłoku?? czy o inną krawędź chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tą górną krawędź spiłowuje sie w tym okienku w tłoku?? czy o inną krawędź chodzi?

 

 

hmm, jakie okienko w tłoku? mówię tu o oknie wydechowym, oraz ssącym. "okno", czyli tam gdzie się kanał zaczyna. może ta: górną krawędź kanału. aha, jeśli chodzi o kanał ssący to zpiłowuje się jego dolną krawędź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, jakie okienko w tłoku? mówię tu o oknie wydechowym, oraz ssącym. "okno", czyli tam gdzie się kanał zaczyna. może ta: górną krawędź kanału. aha, jeśli chodzi o kanał ssący to zpiłowuje się jego dolną krawędź

czyli chodzi Ci o te okienka w cylindrze tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli chodzi Ci o te okienka w cylindrze tak?

 

dokładnie. wiesz co, jesli nie czujesz się na siłach to napewno chcesz się podjąć tej przeróbki? co z tymi oknami w tłoku? nie znam za bardzo budowy silnika jawy... ale dwusuwa znam na tyle że da się z nim coś zrobić :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie. wiesz co, jesli nie czujesz się na siłach to napewno chcesz się podjąć tej przeróbki? co z tymi oknami w tłoku? nie znam za bardzo budowy silnika jawy... ale dwusuwa znam na tyle że da się z nim coś zrobić :icon_biggrin:

 

tu masz link na strone z takim tłokiem. http://www.agmot.pl/sklep.php?k=14&cz=12 i kliknij tam na "czeski tłok nominał" i tam bedzie zdjęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

silnik jawy i bez przeróbek ma problem z oddawaniem ciepła. musisz się liczyć z tym, ze jesli chcesz zwikszyć moc, to silnik będzie się mocno przegrzewać i to jest podstawowe ograniczenie tuningu jawy.

 

Opowieści o założeniu gaźnika od MZtki możesz włożyć pomiędzy bajki, tego nie da się zrobic malymi nakladami pieniędzy. na forum jawowiczów jakis czas temu ktos opisywal swoją przeróbkę jawy, niestety zrobioną bardzo profesjonalnie, wydał dużo i dobrze wiedzial jak sie za to zabrac.

 

dodano:

http://demonos.vipserv.org/

powodzenia i jak mozesz to opisz swoje dokonania na FM:)

Edytowane przez komandosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik jawy i bez przeróbek ma problem z oddawaniem ciepła. musisz się liczyć z tym, ze jesli chcesz zwikszyć moc, to silnik będzie się mocno przegrzewać i to jest podstawowe ograniczenie tuningu jawy.

 

Opowieści o założeniu gaźnika od MZtki możesz włożyć pomiędzy bajki, tego nie da się zrobic malymi nakladami pieniędzy. na forum jawowiczów jakis czas temu ktos opisywal swoją przeróbkę jawy, niestety zrobioną bardzo profesjonalnie, wydał dużo i dobrze wiedzial jak sie za to zabrac.

no właśnie z tym przegrzaniem jawy to bardzo możliwe i dlatego raczej nie będe bawił się w powiększanie kanałów. mi głównie chodzi o to żeby łatwiej było jawe na tylne koło stawiać i dlatego na początek założe na przód mniejszą zębatke i sie zobaczy co dalej. jeśli to wystarczy to nie będe nic więcej grzebał. ale dzięki wszystkim za rady. pozdro. PS. jak założe już mniejszą zębatke to napisze wrażenia z jazdy czy sie opłacało heh :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowieści o założeniu gaźnika od MZtki możesz włożyć pomiędzy bajki, tego nie da się zrobic malymi nakladami pieniędzy.

 

 

to zależy jakie mają króćce, ale jeśli nie od mz to zawsze od czegoś da się dopasować większy. rozwiercanai gaźnika raczej nie polecam :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SŁYSZAŁEM (wielkimi literami, żeby nie było że to mój patent), że Jawulca 350 da się zasilać dwoma gaźnikami od CZ175. Spalanie jest ponoć kosmiczne, ale robi się z niej podobno rakieta. Podobno.

Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. właśnie sprawdziłem przednią zębatke w swojej jawie i ma 18 zębów a więc jakbym założył zębatke 14 zębów to byłoby czuć różnice w mocy?? czy zmiana zębatki na 14 zębów to tylko wyrzucenie kasy w błoto a zero efektu czekam na odp. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. właśnie sprawdziłem przednią zębatke w swojej jawie i ma 18 zębów a więc jakbym założył zębatke 14 zębów to byłoby czuć różnice w mocy?? czy zmiana zębatki na 14 zębów to tylko wyrzucenie kasy w błoto a zero efektu czekam na odp. pozdro

 

będzie różnica i to zaje**sta, na koło będzie wchodzić jak malina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...