Skocz do zawartości

cykanie zaworów


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzisiaj odebrałem z serwisu moją kawę. Po uruchomieniu słychać cykanie. Mechanik uspokoił mnie i powiedział że to co prawda zawory ale nie ma powodu do niepokoju. Wszystkie zawory (ponoć) mieszczą sie w granicach tolerancji jednak zdarza się tak że jeden jest w górnej a drugi dolnej granicy. Osobiście trochę boję się o gniazda zaworowe czy czasem nie wyjarm ich za kilka kilometrów.

Macie jakieś doświadczenia to proszę o uwagi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez cykaja, ale tylko na wolnych obrotach. Mechanik powiedział mi ze to lepiej niz jakby nie cykały tak chociaz wiadomo ze jest jakis luz :buttrock: Ale w przyszły roku pewnie sie wezme za regulacje bo nie ufam sprzedajacemu który zapenwiał ze zawory regulowane całkiem niedawno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - mam Yamahę - 2500 km i też cyka na wolnych obrotach jak diabli. Luzy w normach. Podobno w motocyklach chłodzonych powietrzem - gdzie brak jest wytłumienia wodnego cyka i cykać będzie. W Yamaszce XVS (takiej jak moja) dodatkowo nie ma (fabrycznie) olejowych kasatorów luzów.... więc tłucze. Ale - jak tłucze to dobrze - jak podeprze (przy za małych luzach) - to koniec jazdy ... :-(

 

Głupio tylko na stacjach paliw - gdzie klekot zaworów się roznosi jak cholera ..... Puszkarze spoglądają jakbyś padliną jakąś przyjechał ... :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też trochę cykają, ale przy większych obrotach. a luzy zimą ustawiłem :| chyba tak ma być, dodam że sprzęt chłodzony powietrzem. może ktoś mógłby ocenić pracę silniczka w filmiku? http://www.youtube.com/watch?v=262bTlqKP9E troszkę się źle niesie bo to w garażu nagrane ale zawsze coś. może jeszcze to: http://www.youtube.com/watch?v=PNWto2BJz6w pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj odebrałem z serwisu moją kawę. Po uruchomieniu słychać cykanie. Mechanik uspokoił mnie i powiedział że to co prawda zawory ale nie ma powodu do niepokoju. Wszystkie zawory (ponoć) mieszczą sie w granicach tolerancji jednak zdarza się tak że jeden jest w górnej a drugi dolnej granicy. Osobiście trochę boję się o gniazda zaworowe czy czasem nie wyjarm ich za kilka kilometrów.

Macie jakieś doświadczenia to proszę o uwagi.

Pozdrawiam.

 

Mi w DR też cyka, na wolnych, jak jade, zimny ciepły mniej. Zaworki mają idealne luzy, sam regulowałem... a co do wypalenia gniazd zaworowych, to nastąpi to tylko i wyłącznie przy braku luzu zaworowego. Więc jeżeli luzy są ustawione w granicach wartości dopuszczalnej nie musisz się obawiać o swoje gniazda, gdyż zawory są prawidłowo zamknięte i nie ma jak wypalić gniazd...

 

Pozdrawiam

urban

Edytowane przez urban
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne - bo u mnie słychać cykanie przedniego gara - a luzy we wszystkich 2-ch są takie same.

 

a kiedy slychac, na zimnym czy po nagrzaniu?

w sumie jesli oba sa ustawione identycznie, to upatrywalbym sie tylko przyczyny w roznym rozgrzaniu garkow, przedni bedzie chlodniejszy... co dalej jest tez dziwne, bo glownie stukaja na rozgrzanym silniku, lecz reguly nie ma.

w mojej dywersji klepie szczegolnie po nagrzaniu, ale lepiej jak klepie niz gdyby mialy byc podparte... a w junaczku to juz calkiem sieczkarnia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co Wy piszecie?

Zawory powinny być regulowane zgodnie z zaleceniem producenta ale nie w granicach tolerancji tylko z jednakowymi luzami dla wszystkich zaworów np. dla KAWASAKI dobrze jest ustawiać w górnej granicy maxa.

Silniki chłodzone olejem Suzuki wydają charakterystyczny dźwięk z głowicy przez niektórych kojarzony ze źle ustawionymi zaworami.

Dla przykładu CB900F miała w/g producenta luz zaworu ssącego 0.08mm z tolerancją +/- 0.05 i tylko kulawy mechanik pozostawi na jednym cylindrze pierwszy zawór z luzem 0.03 a drugi 0.13 chociaż jak piszecie są w granicach tolerancji.

Jeżeli mechanik mówi że tak można dalej eksploatować silnik to w pamięci już liczy na ile bedzie mógł następnym razem skasować frajera za wymianę zaworów. Radzę zmienić warsztat.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co Wy piszecie?

Zawory powinny być regulowane zgodnie z zaleceniem producenta ale nie w granicach tolerancji tylko z jednakowymi luzami dla wszystkich zaworów np. dla KAWASAKI dobrze jest ustawiać w górnej granicy maxa.

Silniki chłodzone olejem Suzuki wydają charakterystyczny dźwięk z głowicy przez niektórych kojarzony ze źle ustawionymi zaworami.

Dla przykładu CB900F miała w/g producenta luz zaworu ssącego 0.08mm z tolerancją +/- 0.05 i tylko kulawy mechanik pozostawi na jednym cylindrze pierwszy zawór z luzem 0.03 a drugi 0.13 chociaż jak piszecie są w granicach tolerancji.

Jeżeli mechanik mówi że tak można dalej eksploatować silnik to w pamięci już liczy na ile bedzie mógł następnym razem skasować frajera za wymianę zaworów. Radzę zmienić warsztat.

 

To chyba każdy logicznie myślący mechanik i zabierający się za Hondę CB900F wie że powinno być ustawione po równo... po co te nerwy. Post zmieniony, gdyż były to błędne spostrzeżenia. (po co kogoś w błąd wprowadzać) Dzięki

PoZdro

Edytowane przez urban
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4um jest czytane przez bardzo młodych ludzi i oni chcą się czegoś nauczyć ale niektóre wypowiedzi są szczytem analfabetyzmu mechaniki. Nie przyjmuję do wiadomości uwag kolegi Urbana bo to nie ma nic wspólnego z tolerancją.

A teraz temat Wild Star i Drag Star-

Te silniki nie powinny wydawać żadnych niepokojących dźwięków w okolicy głowic a tym bardziej nie mogą stukać zaworami. Osobiście mam ostatni piąty stopień muzykalności czyli jak gra kapela to słyszę ale do szewskiej pasji doprowadzają mnie stukające zawory. Prawie wszystkie można wyeliminować nawet w JUNAKU.

Jeden z moich klientów ma już ponad 60 t.mil i zawory są ciche. Nic nie stuka. Niektóre silniki mają wady konstrukcyjne które można łatwo poprawić chociaż czasami to kosztuje. Dla przykładu BMW serii R75-90, CX500-650 lub Dominator , ale w tym przypadku poprawki są bardzo kosztowne.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...