Umberto Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Witam,przeglądam różne posty i często widze wątki na temat obciążenia kręgosłupa przy różnych rodzajach motocykli i pozycji za kierownicą. No więc jaka jest "najzdrowsza" (jeżeli takowa istnieje) pozycja za kierownicą? w jakiego typu motocyklach kręgosłup najmniej dostaje w kość?Z tego co wyczytałem na forum to wnioskuje, że na choperrach pozycja jest najmniej korzystna ale wnioskując z tego to na motocyklach sportowych powinna być najkorzystniejsza bo cały ciężar opiera się na dłoniach i nadgarstkach więc kregosłup powinien być odciążony. A jak się mają do tego motocykle typu Bandit, FZ6 etc. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 hmmmno nie wiem czy na sportach tak wygodnie z tym kręgosłupem. Mi było duzo wygodniej na SV, ale jeszcze wygoniej mi było na VFR wiec chyba najlepiej dla kregołupa to duze turystyki. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Ja mam uszkodzenie kręgosłupa i powiem, że na Afryce mi mega-wygodnie. Na VFR pierwszego dnia było mi tragicznie... Potem jakoś przyzwyczaiłem się do pozycji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 nom ja tez miałem złamany kregosłup i jakbym miał moic na jakim moto mi sie najlepiej najwygodniej jezdziło to bym powiediał ze na VFR, ale wydaje mi sie ze taki Goldas z kanapami to musi być Mega wygodny.Wazną sprawa to jest to ze jak masz dobra kanape ktora obejmuje lędziwa to tez jest duzo wygodniej. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Oj, to ja nie mam złamania... Ja mam przepuklinę międzykręgową z uciskiem na rdzeń, czy jakoś tak... Nie da rady wyleczyć, więc trzeba żyć :-). A na Uralu łatwo w trasie nie było ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mutomb Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 w zasadzie kazdy motocykl z odprezona pozycja za kierownica ;) i podnozkami na sensownej wysokosci. Ja proponuje turystyczne enduro. Sporty kategorycznie odradzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 (edytowane) Jezeli "odciazysz" kregoslup i porzesz ciezar na nadgarstkach i dloniach to uwierz mi, ze dlugo na takim sprzecie nie pojezdzisz. Trzeba tylko dodac, ze " dlugo " jest relatywne. O MV Auguscie F4 mowi sie, ze po 200 km musisz podlechac pod salon masazysty. Najwygodniej chyba bedzie Ci na Turystycznych Enduro lub typowych Turystykach, event. na sportowych turystykach. Ogolnie prawie kazda BMW ( oprocz tych jek to oni sami podaja Sportowych :biggrin: ) ma z regoly dobra pozycje. Mnie po dlugiej jezdzie 14 godz. bardziej bolala du*a niz kregoslup czy nadgarstki. :cool: Edytowane 30 Maja 2007 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart3z Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Wcześniej miałem Virago i po kilkudziesięciu km bolał mnie kręgosłup :biggrin: Teraz mam FZ6 i jestem zadowolony, bo mnie nie boli, ani się męczę tylko, że siedzenie jest dość twarde :cool: Cytuj https://www.bikepics.com/members/Bart3z/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 ostatnio miałem możliwośc zakosztowac jazdy Banditem 600 i po przesiadce z Ace czułem się jak na kanapie przed telewizorem z browarem w ręku. Wydaje mi się że motocykl na którym będziemy mieli sylwetkę wyprostowaną to naked lub duży endurak, i to będzie najmniejsze zło dla kręgosłupa. Sam mam problem z kręgosłupem jak już chyba wiekszośc i zastanawiam się coraz częściej na zakupem dużego nakeda jak XJR1300 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Mój tłuczek (Cagiva River) nie powala osiągami, ale jest MEGAWYGODNY. Miałem okazję przejechac się ostatnio poczciwym GSem 500 - niby podobna pozycja jazdy, ale po 300km bolała mnie dupa i niesamowicie nadgarstki.Niedługo będę jechał do Austrii i zastanawiałem się czy nie pojechać GSem (bo z owiewką), ale chyba pojadę Riverem - trochę wolniej ale zdecydowanie wygodniej. pozdr Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki_YZF Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Kręgosłup to jedno a walka z wiatrem to drugie. Jeśli siedzisz wygodnie i lecisz pod 200 to robi się z ciebie żagiel i musisz się schować i ogólnie na nakedzie jazda powyżej 170 zaczyna być męcząca. Wczoraj latałem na bandycie 600 i muszę przyznać że jest ku**ewsko wygodny ale za to osłona przed wiatrem taka sobie ( mówię o wersji S) Jak złożę w końcu swoją lalunie to dopiero czeka mnie walka z wiatrem hehe. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 30 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 ja mam problemy z kregoslupem no i może jazda na moto nie należy do najlepszych zabiegow na kręgosłup no ale jak tutaj omawiać sobie jazdy:) dlatego szukam w sumie moto, w ktorym pozycja byłaby na tyle odpowiednia zeby jednak nie pogarszac obecnej sytuacji. Piszecie o duzych enduro ale w nich pozycja jest bardzo wyprostowana i nie wiem czy w tym momencie cały korpus ciała trzymany jest na kregosłupie i wtedy nierówności przenoszone sa właśnie na kregosłup (nie znam sie na tym od strony medycznej wiec to tylko moje wnioskowanie). Ja wczesniej jeździłem na XJ, a teraz przesiadłem sie na CBR F i poza drobna różnica w obciazeniu nadgarstków to nie widze jakiejs wielkiej różnicy w zmeczeniu innych czesci ciała. Spokojnie na CBR robie traske 350km i jakos zsiadam z niej sam:) A tak przy okazji to czy macie problemy z bolacymi kolanami? ja po 200km mam tak obolałe i zdretwiale kolana ze musze sie zatrzymac koniecznie lub w czasie jazdy je wyprostowywac co jakis czas ale potem to juz staje sie to nieznośne. Nie wiem szczerze skąd to sie bierze? moze spodnie troche za ciasne i ochraniaczne na kolana uciskaja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 No więc jaka jest "najzdrowsza" (jeżeli takowa istnieje) pozycja za kierownicą? w jakiego typu motocyklach kręgosłup najmniej dostaje w kość? jak dla mnie najzdrowsza jest taka pozycja, przy której podnóżki podpierają kierowcę na wysokości środka ciężkości: nogi biorą na siebie wtedy część obciążenia, w tym np. amortykazję na widocznych wybojach. z drugiej strony kierownica musi umożliwiać pozycję _prawie_ pionową korpusu (przy niskich prędkościach), lekko tylko pochyloną do przodu - żadnego "wiszenia" na nadgarstkach, jedynie leciutkie podparcie. oczywiście możliwość leżenia na baku też, ale to akurat da się zrobić nawet na chopperku (z nogami na podnóżkach pasażera) :icon_mrgreen: ... i tak oto docieramy do mojej bawarskiej kanapy, w której znalazłem pozycję idealną: do 140-160kmh prędkości _podróżnej_ jest wygodniejsza od chopperków na których bolał mnie kręgosłup po 200km, xj-ty i bandita, które wymuszają wyraźnie większe pochylenie w stronę kierunku jazdyi chyba tyle. nie wie co to wygoda, kto nie jechał bmw :icon_razz: jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 (edytowane) Kręgosłup to jedno a walka z wiatrem to drugie. Jeśli siedzisz wygodnie i lecisz pod 200 to robi się z ciebie żagiel i musisz się schować i ogólnie na nakedzie jazda powyżej 170 zaczyna być męcząca. Zgadza się, jednakże ponieważ Vmax Rivera to 170km/h - na pewno będę jechał wolniej. Poza tym nigdzie mi się nie spieszy - jednego dnia zrobię 600, drugiego 600 i jestem na miejscu. pozdr Edytowane 30 Maja 2007 przez jurjuszi Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarek-fighter Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Witam,przeglądam różne posty i często widze wątki na temat obciążenia kręgosłupa przy różnych rodzajach motocykli i pozycji za kierownicą. No więc jaka jest "najzdrowsza" (jeżeli takowa istnieje) pozycja za kierownicą? w jakiego typu motocyklach kręgosłup najmniej dostaje w kość?Z tego co wyczytałem na forum to wnioskuje, że na choperrach pozycja jest najmniej korzystna ale wnioskując z tego to na motocyklach sportowych powinna być najkorzystniejsza bo cały ciężar opiera się na dłoniach i nadgarstkach więc kregosłup powinien być odciążony. A jak się mają do tego motocykle typu Bandit, FZ6 etc. ? Uważam, że najkorzystniejsza pozycja jest taka jaką na się np, na nekedach. Nie leży się na nich, nogi są w dość dobrej pozycji.itp.Jeżeli miałbyś problemy z oporami powietrza, to zawsze można założyć jakąś akcesoryjną szybe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.