Asmodan Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Witam Mam pytanko czy gazniki niepodcisnieniowe z jedna przepustnica synchronizuje sie tak samo jak tradycyjne gazniki podcisnieniowe (tzn ustawia sie to samo podcisnienie na kazdym)?? Sa to gaziki Mikuni mechaniczne z pompkami przyspieszajacymi, kazdy z nich ma mozliwosc unoszenia i opuszczania przepustnicy za pomoca srubki pod gornym deklem gaznika (wyglada to tak samo jak srubka do reg. zaworow). A i gdzie moge znalezc jaki ma byc standardowy poziom paliwa w takich gaznikach (sa to gazniki akcesoryjne do olejakow, chodzily w gsxrku 750) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Gażniki reguluje się tak samo. A co za różnica jakie są gaźniki? Gdzieś ty dorwał takie starocie? :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 29 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 od znajomego z torowego gixera, i czemu starocie??Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 nie starocie! tylko gaźniki wymagajace niesamowicie precyzyjnej ręki;] jak powszechnie wiadomo mebrany w gaźńikach maja eliminowac "błedy manetki". Gaźnik mebranowy działa deczko wolniej niz zwykły mechaniczny gaźnik. Mechaniczny gaźnik wymaga duzych umiejetnosci od rajdera, uwaga na mocne przygazówki i spuszczanie z gazu teraz bedzie trzeba sie nauczyć prawdziwej obsługi maszyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twizzter Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 maja eliminowac "błedy manetki" Tzn jakie błędy? Brutalne otwarcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witas Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Hmm Asmodan nie mowiles ze to sa gazniki bezmembranowe?To w takim razie jaka maja zasade dzialania, skoro nie ma podcisnienia, ktore podnosi iglice? Podnosi sie ja bezposrednio manetka? Czyli do tych gaznikow wakuometry sa zbedne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 To sa albo smoothbore Mikuni RS, albo odpowiadajace im Keihiny - cos co kosztuje zupelnie spore pieniadze, wiec przede wszystkim bardzo delikatnie z nimi sie trzeba obchodzic.Synchronizuje sie wlasnie tymi srubkami regulujac podniesienie / opuszczenie przepustnic. Daja 2x lepsze wejscie na obroty od zwyklych podcisnieniowych, nie mowiac o precyzji wykonania - dlatego stosuje sie je zwykle w sprzetach wyscigowych, lub normalnych gdy chce sie miec zdecydowanie lepszy start spod swiatel :). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witas Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 (edytowane) Dzieki Adam za podanie konkretnej nazwy, dzieki temu moglem poszukac czegos w necie :icon_razz:No i wyczytalem na stronie producenta, ze pasuja one do GSXR 750 -1100,a moje pytanie brzmi czy daloby sie zamontowac je do Bandita 600, silnik teoretycznie ten sam, ma tylko troche mniejsze cylindry i bodajrze walki rozrzadu.Bedzie pasowac? I jesazcze wracajac do pytania Asmodana o regulacje, to w takim razie kazda srubke od regulacji trzeba ustawic tak samo (wkrecic o tyle samo obrotow? Czy raczej dla kazdego cylindra indywidualnie? I jak sprawdzic czy sa dobrze zsynchronizowane bez wakuometrow? Wybaczcie byc moze tendencyjne pytania, ale nie jestem fachowcem, a chcialbym sie czegos dowiedziec :icon_mrgreen: Edytowane 30 Maja 2007 przez Witas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 30 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 (edytowane) WitamZ mila checia bym podal nazwe ale oprocz producenta (Mikuni) i wybitego numeru seryjnego nic wiecej na nich nie pisze. Sa to takie same gazniki jak ja mam w klxie (tam jest Mikuni TM40), roznia sie tylko tym ze sa w calej baterii (4 szt) i nie maja mozliwosci regulacji pompki przyspieszenia (kiedy ma zaczac pompowac a kiedy przestac). Sa to tak jak Adam napisal albo RSki albo TM, maja mozliwosc wymiany wszystkich wystepujacych dysz w gazniku oraz regulacje wysokosci iglicy.Pozdrawiam PS Witas najpierw zobacz te gazniki i jak dzialaja :) Edytowane 30 Maja 2007 przez Asmodan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 błedy manetki - to zbyt gwałtowne opuszczenia i podnoszenia, pozatym drobne wariacje nadgarstka itp. Sterowanie manetka połaczona z takim gaxnikiem to zupełnie inna bajka;] Rajder bedzie musiał myslec nad kazdym ruchem manetka, i zmienic deczko technike jazdy pod wzniesienia itp;] Tak przynajmniej jest w małych 4t gdzie naprawde róznice były odczuwalne nie samowicie;) kolega miał karta z silnikiem jakiegos małego 4t gdzie był gaźnior o przelocie 28mm mebranowy, szukajac wiekszej mocy wpielismy na chwiel gaxnik od mojej MZ 30mm przelotu sterowany czysto mechanicznie. Sprzet zmieniłsie nie do poznania reakcja na gaz stała sie błyskawiczna podczas zwalniania był problem bo wystepował uslizg na kołąch i trzeba było sie nauczyć deliatniejszego puszczania gazu;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Czy nadadza sie do malego Bandita ?Mysle ze nie bardzo, bo beda za duze, jezeli oryginalnie pasuja do silnika 750 - 1100, poza tym nie spodziewasz sie nawet jak duzo gazniki podcisnieniowe ci daja luzu przy pomylkach z gazem.Oprocz tego oczywiscie zuzycie paliwa zauwazalnie wzrosnie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 30 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Szukajac po necie znalazlem ze jest to starszy typ obecnych RSek, roznie sie tym ze maja 2 pompki nieregulowalne zamiast jednej regulowalnej. Co do tego czy sie nadaja to w tabeli pojemnosci bylo wskazane ze nadaja sie do olejakow 600, 750 oraz 1100 (po zmianie wszystkich dysz) oraz do fazerka 600. Nominalnie maja dysze 115, bandzior ma cos kolo 99 oryginalnie a w tych gaznikach ktos juz je wymienil na 97.5 ze 115. Sa to gazniki 36mm (oryginalnie bandzior ma 32 albo 34), w manualu bylo dopisane ze zalecane jest do tej wersji sportowy wydech (przelotowy), dobrej jakosci filtr powietrza lub sportowy filtr oraz moga byc stosowane do zwiekszonych pojemnosci silnika 600. Jest to wersja wieksza gaznikow bo do 600 wedlug tej rozpiski sa 34 oraz 36. Ja jestem juz po jednym pozytywnym przejsciu z Keihina CVK na Mikuni TM w moim KLXie, niedosyc ze zupelnie inny motor po tym zabiegu to i nawet spadlo spalanie do 5,6L z 6L. Co do synchronizacji to znalazlem na jakiejs stronce poswieconej gixerom ze najlepiej te gazniki ustwaic na stole za pomoca wiertel 2,5mm a pozniej ewentualnie doregulowac w moto.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 czekaj nie rozumiem chesz z takim gaźnikami po ulicy jeździć? niezły z ciebie kozak! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 "czekaj nie rozumiem chesz z takim gaźnikami po ulicy jeździć? niezły z ciebie kozak!" czemu?ps. też mam podobny gaźnik, tyle że keihina ( to o czym napisał adam) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 masz sprzet który jest w informacjach ? jesli tak to powiem ci ze moja MZ tez ma mechaniczny gaźnik ;] tylko ze moja MZ nie ma ponad 40 KM i silnik nie potrafi zatrzymac koła po gwałtownym suszczeniu gazu;] Na takim gaźniku jeździ sie trudniej nie przypadkowo sa montowane podcisnieniowe gaxniki. ogulnie motocykle torowe dobrze sprawdzaja sie na torze na ulicy juz niekoniecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.