Skocz do zawartości

Synchronizacja gaznikow mechanicznych Mikuni (niemembranowych)


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pytanko czy gazniki niepodcisnieniowe z jedna przepustnica synchronizuje sie tak samo jak tradycyjne gazniki podcisnieniowe (tzn ustawia sie to samo podcisnienie na kazdym)?? Sa to gaziki Mikuni mechaniczne z pompkami przyspieszajacymi, kazdy z nich ma mozliwosc unoszenia i opuszczania przepustnicy za pomoca srubki pod gornym deklem gaznika (wyglada to tak samo jak srubka do reg. zaworow). A i gdzie moge znalezc jaki ma byc standardowy poziom paliwa w takich gaznikach (sa to gazniki akcesoryjne do olejakow, chodzily w gsxrku 750)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie starocie! tylko gaźniki wymagajace niesamowicie precyzyjnej ręki;] jak powszechnie wiadomo mebrany w gaźńikach maja eliminowac "błedy manetki". Gaźnik mebranowy działa deczko wolniej niz zwykły mechaniczny gaźnik. Mechaniczny gaźnik wymaga duzych umiejetnosci od rajdera, uwaga na mocne przygazówki i spuszczanie z gazu teraz bedzie trzeba sie nauczyć prawdziwej obsługi maszyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm Asmodan nie mowiles ze to sa gazniki bezmembranowe?

To w takim razie jaka maja zasade dzialania, skoro nie ma podcisnienia, ktore podnosi iglice? Podnosi sie ja bezposrednio manetka?

 

Czyli do tych gaznikow wakuometry sa zbedne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sa albo smoothbore Mikuni RS, albo odpowiadajace im Keihiny - cos co kosztuje zupelnie spore pieniadze, wiec przede wszystkim bardzo delikatnie z nimi sie trzeba obchodzic.

Synchronizuje sie wlasnie tymi srubkami regulujac podniesienie / opuszczenie przepustnic. Daja 2x lepsze wejscie na obroty od zwyklych podcisnieniowych, nie mowiac o precyzji wykonania - dlatego stosuje sie je zwykle w sprzetach wyscigowych, lub normalnych gdy chce sie miec zdecydowanie lepszy start spod swiatel :).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Adam za podanie konkretnej nazwy, dzieki temu moglem poszukac czegos w necie :icon_razz:

No i wyczytalem na stronie producenta, ze pasuja one do GSXR 750 -1100,

a moje pytanie brzmi czy daloby sie zamontowac je do Bandita 600, silnik teoretycznie ten sam, ma tylko troche mniejsze cylindry i bodajrze walki rozrzadu.

Bedzie pasowac?

 

I jesazcze wracajac do pytania Asmodana o regulacje, to w takim razie kazda srubke od regulacji trzeba ustawic tak samo (wkrecic o tyle samo obrotow? Czy raczej dla kazdego cylindra indywidualnie? I jak sprawdzic czy sa dobrze zsynchronizowane bez wakuometrow?

Wybaczcie byc moze tendencyjne pytania, ale nie jestem fachowcem, a chcialbym sie czegos dowiedziec :icon_mrgreen:

Edytowane przez Witas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Z mila checia bym podal nazwe ale oprocz producenta (Mikuni) i wybitego numeru seryjnego nic wiecej na nich nie pisze. Sa to takie same gazniki jak ja mam w klxie (tam jest Mikuni TM40), roznia sie tylko tym ze sa w calej baterii (4 szt) i nie maja mozliwosci regulacji pompki przyspieszenia (kiedy ma zaczac pompowac a kiedy przestac). Sa to tak jak Adam napisal albo RSki albo TM, maja mozliwosc wymiany wszystkich wystepujacych dysz w gazniku oraz regulacje wysokosci iglicy.

Pozdrawiam

 

PS Witas najpierw zobacz te gazniki i jak dzialaja :)

Edytowane przez Asmodan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błedy manetki - to zbyt gwałtowne opuszczenia i podnoszenia, pozatym drobne wariacje nadgarstka itp. Sterowanie manetka połaczona z takim gaxnikiem to zupełnie inna bajka;] Rajder bedzie musiał myslec nad kazdym ruchem manetka, i zmienic deczko technike jazdy pod wzniesienia itp;] Tak przynajmniej jest w małych 4t gdzie naprawde róznice były odczuwalne nie samowicie;) kolega miał karta z silnikiem jakiegos małego 4t gdzie był gaźnior o przelocie 28mm mebranowy, szukajac wiekszej mocy wpielismy na chwiel gaxnik od mojej MZ 30mm przelotu sterowany czysto mechanicznie. Sprzet zmieniłsie nie do poznania reakcja na gaz stała sie błyskawiczna podczas zwalniania był problem bo wystepował uslizg na kołąch i trzeba było sie nauczyć deliatniejszego puszczania gazu;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nadadza sie do malego Bandita ?

Mysle ze nie bardzo, bo beda za duze, jezeli oryginalnie pasuja do silnika 750 - 1100, poza tym nie spodziewasz sie nawet jak duzo gazniki podcisnieniowe ci daja luzu przy pomylkach z gazem.

Oprocz tego oczywiscie zuzycie paliwa zauwazalnie wzrosnie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukajac po necie znalazlem ze jest to starszy typ obecnych RSek, roznie sie tym ze maja 2 pompki nieregulowalne zamiast jednej regulowalnej. Co do tego czy sie nadaja to w tabeli pojemnosci bylo wskazane ze nadaja sie do olejakow 600, 750 oraz 1100 (po zmianie wszystkich dysz) oraz do fazerka 600. Nominalnie maja dysze 115, bandzior ma cos kolo 99 oryginalnie a w tych gaznikach ktos juz je wymienil na 97.5 ze 115. Sa to gazniki 36mm (oryginalnie bandzior ma 32 albo 34), w manualu bylo dopisane ze zalecane jest do tej wersji sportowy wydech (przelotowy), dobrej jakosci filtr powietrza lub sportowy filtr oraz moga byc stosowane do zwiekszonych pojemnosci silnika 600. Jest to wersja wieksza gaznikow bo do 600 wedlug tej rozpiski sa 34 oraz 36. Ja jestem juz po jednym pozytywnym przejsciu z Keihina CVK na Mikuni TM w moim KLXie, niedosyc ze zupelnie inny motor po tym zabiegu to i nawet spadlo spalanie do 5,6L z 6L. Co do synchronizacji to znalazlem na jakiejs stronce poswieconej gixerom ze najlepiej te gazniki ustwaic na stole za pomoca wiertel 2,5mm a pozniej ewentualnie doregulowac w moto.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz sprzet który jest w informacjach ?

 

jesli tak to powiem ci ze moja MZ tez ma mechaniczny gaźnik ;] tylko ze moja MZ nie ma ponad 40 KM i silnik nie potrafi zatrzymac koła po gwałtownym suszczeniu gazu;] Na takim gaźniku jeździ sie trudniej nie przypadkowo sa montowane podcisnieniowe gaxniki.

 

 

ogulnie motocykle torowe dobrze sprawdzaja sie na torze na ulicy juz niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...