enduroguy Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Seba nie madrzyj sie bo latalem z Tomski i widzialem jak EXC125 , co prawda w rekach mega leszcza, latalo naprawde dlugo na czzystej benzynie. Motocykl mial 70km przebiegu od nowosci.Mogę wymienić jeszcze kilka takich sytuacji...To wymieniaj.. z faktami sie nie dyskutuje. Mi na pisaniu bajek niei zalezy i mysle ze Tomaszowi tez. Pzzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba350 Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Nie wymadrzam sie ,bo nie o to chodzi ale caly dzien latania??? Ja rozumie,chwile ,zgasil,ostygl sprzecik znowu cos tam polatal itd ,ale nie caly dzien i dopuki takiego czegos nie zobacze to nie uwierze i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hefaistos Opublikowano 2 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 (edytowane) Co do remontu, zawsze możesz zatulejować cylinder czy w tym przypadku da się zatulejować?? to to znaczy bo nigdy tego nie robiłem. gdzie to można zrobić? w ogóle to tłok chodzi w tyleji i jest ona wymiennym elementem czy to jest złączone na stałe z cylindrem. daje foty http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e51a1cc1788ccc1e.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7224bbb6415ff873.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/41405378c454c803.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a6c46969891c2224.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ece6e41cac6550de.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fdaed1c7e09ed1f0.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c8dcd529988c879b.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1fd218e2f4de5edc.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b43bf835fd715210.html Edytowane 2 Czerwca 2007 przez hefaistos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomy M. Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 (edytowane) Czy w tłoku znajdują się kompletne pierścienie ???!!!Wydaje mi się że to klasyczne pęknięcie pierścienia. Powodem takie pęknięcia było najprawdopodobniej : Dorabiany tłok ze słabo obsadzonym zamkiem.Wypadł zamek i obrócił się pierścień, łączeniezaczepiło o okienko wlotowe i rozwaliło go na kawałki.Gdyby tłok był stary pierścień "tylko" by się podwinął.Pierścień również na 99% nieoryginalny tylko dorobionyz żeliwa :-(Ale faktycznie wygląda że moto miało robiony remontstosunkowo niedawno. W/g mnie ten cylinder wystarczy przeszlifować i kupić nadwymiarowy tłok, jeżeli pomimo największego tłokapo szlifie (pod tłok) pozostanie rysa to zostawiłbym jąi pojeździł mimo tej rysy, jednak w takim przypadkujest szansa że wydmucha Ci zimmeringi na wale. Tuleja mimo że wygląda na jednolitą z cylindremto jest możliwa jej wymiana. Koszty są spore w granicach 350 zł. Może taniej gdzieś znajdziesz. Edytowane 2 Czerwca 2007 przez Tomy M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 No to sie hefaistos pobawisz w piekielnego kowala. Ten tłok i głowica wyglądają jakby tam ktoś do cylindra wpierdzielił całą świecę. Ale kto nie słucha ojca... Pozdr No to sie hefaistos pobawisz w piekielnego kowala. Ten tłok i głowica wyglądają jakby tam ktoś do cylindra wpierdzielił całą świecę. Ale kto nie słucha ojca... Pozdr Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hefaistos Opublikowano 2 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 pierścienie zostały jakby przybite to tłoka przez odłamki i chyba kawałka nie ma jednego pierścienia. problem w tym e na tłoku odnalazłem napis "Vertex" wiec to sie staje zastanawiające. Bede próbował albo mocno przeszlifować cylek i jakby sie dało zebrać to wszystko no to lajt- problemu by nie było bo dokupuje tłok a gowice odpowiednio wyczyszcze i ognia. Drugi plan to kupienie cylka do szlifu -gadałem z gościem z allegro i około 150 zł- i dobiore tłok i by było też spoko. Ojciec mówi że on wybijał głowice i że to było to stukanie bo był zadługi albo korbowód był za długi? - nie wiem czy to mozliwe. właśnie czy te tłoki Vertexa jakbym kupił mogą być inne i nie pasować?? Ile moze kosztować taki że lepszy tłok nadwymiarowy ( zapewne na zamówienie go trza by robić)? Teraz tak gdzie kupić taki tłok?? Jak myślicie - po remonie dotrzeć troche moto i puścić je w Polske żeby zamienić na dt 80 LC2 czy już jeździć tym?? Bo te aprilie to coś się psują słyszałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomski_01 Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Ojciec mówi że on wybijał głowice i że to było to stukanie bo był zadługi albo korbowód był za długi? Moze mial tak kurewski luz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psa5 Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 [Jak myślicie - po remonie dotrzeć troche moto i puścić je w Polske żeby zamienić na dt 80 LC2 czy już jeździć tym?? Bo te aprilie to coś się psują słyszałem. wiesz ja doradzałem na poczatku abys nie kupował... ale jak juz kupiłes i zrobisz oczywiscie solidnie(dołozysz troche kasy) to według mnie troche posmigaj i sprzedaj po sezonie :bigrazz: Ale kto nie słucha ojca... Pozdr ciekawi mnie milosz-RR czy ty słuchasz zawsze ojca :) kolega chciał motor kupił chodz duzo osób mu odradzało i TRUDNO Podejrzewam ze juz wie ze zle sie napalac ale jak to mowia CZLOWIEK UCZY SIE NA BŁEDACH( P.S szkoda ze tyle kosztuja :wink: ) pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomy M. Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 pierścienie zostały jakby przybite to tłoka przez odłamki i chyba kawałka nie ma jednego pierścienia. problem w tym e na tłoku odnalazłem napis "Vertex" wiec to sie staje zastanawiające. Bede próbował albo mocno przeszlifować cylek i jakby sie dało zebrać to wszystko no to lajt- problemu by nie było bo dokupuje tłok a gowice odpowiednio wyczyszcze i ognia. Drugi plan to kupienie cylka do szlifu -gadałem z gościem z allegro i około 150 zł- i dobiore tłok i by było też spoko. Ojciec mówi że on wybijał głowice i że to było to stukanie bo był zadługi albo korbowód był za długi? - nie wiem czy to mozliwe. właśnie czy te tłoki Vertexa jakbym kupił mogą być inne i nie pasować?? Ile moze kosztować taki że lepszy tłok nadwymiarowy ( zapewne na zamówienie go trza by robić)? Teraz tak gdzie kupić taki tłok?? Jak myślicie - po remonie dotrzeć troche moto i puścić je w Polske żeby zamienić na dt 80 LC2 czy już jeździć tym?? Bo te aprilie to coś się psują słyszałem. Nie sądzę że tłok był za wysoki, czy aż tak duży luz na korbowodzie.Powiem Ci szczerze że zarżnąłem w ten sam sposób DT 125, głowicai tłok wyglądały IDENTYCZNIE.Przyczyną była jazda na MIXOLU. Objaw był taki że pękł pierścień odłamek wypadł tak nieszczęśliwieże poprzez okno wylotowe wrócił nad tłok. Jeżeli na tłoku był napis VERTEX to wygląda na to że to oryginalny tłok.Co do stukania to nie ma możliwości aby tłok stukał o głowicęi jeszcze działał silnik, po stuknięciu w głowicę przy takiej prędkościtłoka rozlatuje się on natychmiast w drobny mak. Wyobraź sobie żegdy silnik działa to tlok pokonuje drogę dogóry i na dół ok 160 razy na SEKUNDĘ !!! można obliczyć prędkośćtłoka : 160 x 7 cm = 160 x 0,07 m = ok. 11,7 mprędkość wynosi 11,7m/s = 702 m/min = 42 km/h przy prędkości 42 km/h po uderzeniu tłoka o głowicez tłoka zostaje drobny pył :-) Odnośnie Twojej głowicy to nic jej nie jest, opiłuj ją trochęw środku i przeszlifuj papierem ściernym i będzie OK.Nie sądzę aby straciła płaszczyznę a jeżeli już to minimalne planowanie na magnesówce jej wystarczy. Jeżeli chcesz tulejować ten cylinder to zadzwoń po ten numer606894188 to jakaś firma któa się tym zajmuje. Do 125wstawienie tulei kosztuje 320 zl myślę że do 80'tki wezmąok 250 zł. Mają również w ofercie tloki VERTEX METEOR i innei Ci dobiorą. Ta oferta była niedawno na otomoto i sobiezapisałem ten numer tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hefaistos Opublikowano 3 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 (edytowane) Moze mial tak kurewski luz luz ma i to w góre i w dół. ale nie chce tego ruszać bo mnie to kur...stwo wyniesie z 5000zł. jaki olej lać do benzyny a jaki do przekłądni do tego silnika?? bede próbował jutro zobaczyć jak bedzie ze szlifem i jeżeli by zebrali tyle to dokupie tak duży nadwymiar tłoka?? poszukuję jeszcze servisówki do aprili rx z silnikiem am5. rok produkji motoru to 1994. Edytowane 3 Czerwca 2007 przez hefaistos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba350 Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 luz ma i to w góre i w dół. ale nie chce tego ruszać bo mnie to kur...stwo wyniesie z 5000zł. jaki olej lać do benzyny a jaki do przekłądni do tego silnika?? bede próbował jutro zobaczyć jak bedzie ze szlifem i jeżeli by zebrali tyle to dokupie tak duży nadwymiar tłoka??poszukuję jeszcze servisówki do aprili rx z silnikiem am5. rok produkji motoru to 1994. Co ma luz?? Korba?? Nie chcesz robic to za chwile bedziesz mog szukac calego silnika bo Ci kartery rozwali i ten nowy cylinder ktory zalozysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hefaistos Opublikowano 3 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Co ma luz?? Korba?? Nie chcesz robic to za chwile bedziesz mog szukac calego silnika bo Ci kartery rozwali i ten nowy cylinder ktory zalozysz. korbowód ma luzy nie powiem. czyli co mam rozpoławiać silnik?? nie strasz mnie bo to koszta i dużo roboty. dlazego ma rozpieprzyć kratery?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba350 Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 No jak ma luzy to moze sie rozleciec - a jak sie rozleci to zazwyczaj wylazi bokiem :biggrin: Wydaje mi sie,ze to juz duzo wiekszy koszt nie jest patrzac na wartosc calego,sprawnego silnika :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomski_01 Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 rozpalawiasz sam. czy zaplacisz serwisowi zeby ci nap**dalal w silnik gumowym mlotkiem za 200zl czy zrobisz to sam z free to juz twoja sprawa. Ja robie to sam no i wiem ze nie mam lewych czesci. A korba nie kosztuje 500zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hefaistos Opublikowano 3 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 rozpalawiasz sam. czy zaplacisz serwisowi zeby ci nap**dalal w silnik gumowym mlotkiem za 200zl czy zrobisz to sam z free to juz twoja sprawa. Ja robie to sam no i wiem ze nie mam lewych czesci. A korba nie kosztuje 500zl. nie no jasna sprawa że to robie sam bo chce sie nauczyć o motorah, troche o tym wiem a z resztą mój straszy jest w tym naprawde dobry ( no tylko że naprawia tylko starsze samochody a motory to WSk czy Gazela ale przecież silniki są podobne). Tylko straszy mówi że jak niby wymienić korbowód skoro to ręczni nie rozpołowie wału. to musi być raczej zrobione na maszynie jakiejśc a nie na kowadle za garażem. zapewne korbowód który kupie musiałby by mocniejszy?? jaki miałby to być i za ile?? ile by wyniosła regeneraja wału w jakiejś firmie? znalazłem taki . pytam orientacyjnie bo nie wiem czy sie bede decydował na takowy remont. http://www.agmot.pl/sklep.php?s=korbow%F3d&cz=3 cho0dzi o ten japoński za 110. ( nie wiem dlaczego ceny są różne tyh samych korbowodów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.