Skocz do zawartości

trudna sprawa z wyborem


Rekomendowane odpowiedzi

Seba nie madrzyj sie bo latalem z Tomski i widzialem jak EXC125 , co prawda w rekach mega leszcza, latalo naprawde dlugo na czzystej benzynie. Motocykl mial 70km przebiegu od nowosci.

Mogę wymienić jeszcze kilka takich sytuacji...

To wymieniaj.. z faktami sie nie dyskutuje. Mi na pisaniu bajek niei zalezy i mysle ze Tomaszowi tez.

Pzzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymadrzam sie ,bo nie o to chodzi ale caly dzien latania??? Ja rozumie,chwile ,zgasil,ostygl sprzecik znowu cos tam polatal itd ,ale nie caly dzien i dopuki takiego czegos nie zobacze to nie uwierze i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w tłoku znajdują się kompletne pierścienie ???!!!

Wydaje mi się że to klasyczne pęknięcie pierścienia.

 

Powodem takie pęknięcia było najprawdopodobniej :

 

Dorabiany tłok ze słabo obsadzonym zamkiem.

Wypadł zamek i obrócił się pierścień, łączenie

zaczepiło o okienko wlotowe i rozwaliło go na kawałki.

Gdyby tłok był stary pierścień "tylko" by się podwinął.

Pierścień również na 99% nieoryginalny tylko dorobiony

z żeliwa :-(

Ale faktycznie wygląda że moto miało robiony remont

stosunkowo niedawno.

 

W/g mnie ten cylinder wystarczy przeszlifować i kupić

nadwymiarowy tłok, jeżeli pomimo największego tłoka

po szlifie (pod tłok) pozostanie rysa to zostawiłbym ją

i pojeździł mimo tej rysy, jednak w takim przypadku

jest szansa że wydmucha Ci zimmeringi na wale.

 

Tuleja mimo że wygląda na jednolitą z cylindrem

to jest możliwa jej wymiana. Koszty są spore

w granicach 350 zł. Może taniej gdzieś znajdziesz.

Edytowane przez Tomy M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sie hefaistos pobawisz w piekielnego kowala. Ten tłok i głowica wyglądają jakby tam ktoś do cylindra wpierdzielił całą świecę. Ale kto nie słucha ojca... Pozdr

 

No to sie hefaistos pobawisz w piekielnego kowala. Ten tłok i głowica wyglądają jakby tam ktoś do cylindra wpierdzielił całą świecę. Ale kto nie słucha ojca... Pozdr

SUPPORT 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierścienie zostały jakby przybite to tłoka przez odłamki i chyba kawałka nie ma jednego pierścienia. problem w tym e na tłoku odnalazłem napis "Vertex" wiec to sie staje zastanawiające. Bede próbował albo mocno przeszlifować cylek i jakby sie dało zebrać to wszystko no to lajt- problemu by nie było bo dokupuje tłok a gowice odpowiednio wyczyszcze i ognia. Drugi plan to kupienie cylka do szlifu -gadałem z gościem z allegro i około 150 zł- i dobiore tłok i by było też spoko. Ojciec mówi że on wybijał głowice i że to było to stukanie bo był zadługi albo korbowód był za długi? - nie wiem czy to mozliwe. właśnie czy te tłoki Vertexa jakbym kupił mogą być inne i nie pasować?? Ile moze kosztować taki że lepszy tłok nadwymiarowy ( zapewne na zamówienie go trza by robić)? Teraz tak gdzie kupić taki tłok??

 

Jak myślicie - po remonie dotrzeć troche moto i puścić je w Polske żeby zamienić na dt 80 LC2 czy już jeździć tym?? Bo te aprilie to coś się psują słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Jak myślicie - po remonie dotrzeć troche moto i puścić je w Polske żeby zamienić na dt 80 LC2 czy już jeździć tym?? Bo te aprilie to coś się psują słyszałem.

 

wiesz ja doradzałem na poczatku abys nie kupował... ale jak juz kupiłes i zrobisz oczywiscie solidnie(dołozysz troche kasy) to według mnie troche posmigaj i sprzedaj po sezonie :bigrazz:

 

Ale kto nie słucha ojca... Pozdr

 

 

ciekawi mnie milosz-RR czy ty słuchasz zawsze ojca :) kolega chciał motor kupił chodz duzo osób mu odradzało i TRUDNO Podejrzewam ze juz wie ze zle sie napalac ale jak to mowia CZLOWIEK UCZY SIE NA BŁEDACH( P.S szkoda ze tyle kosztuja :wink: ) pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierścienie zostały jakby przybite to tłoka przez odłamki i chyba kawałka nie ma jednego pierścienia. problem w tym e na tłoku odnalazłem napis "Vertex" wiec to sie staje zastanawiające. Bede próbował albo mocno przeszlifować cylek i jakby sie dało zebrać to wszystko no to lajt- problemu by nie było bo dokupuje tłok a gowice odpowiednio wyczyszcze i ognia. Drugi plan to kupienie cylka do szlifu -gadałem z gościem z allegro i około 150 zł- i dobiore tłok i by było też spoko. Ojciec mówi że on wybijał głowice i że to było to stukanie bo był zadługi albo korbowód był za długi? - nie wiem czy to mozliwe. właśnie czy te tłoki Vertexa jakbym kupił mogą być inne i nie pasować?? Ile moze kosztować taki że lepszy tłok nadwymiarowy ( zapewne na zamówienie go trza by robić)? Teraz tak gdzie kupić taki tłok??

 

Jak myślicie - po remonie dotrzeć troche moto i puścić je w Polske żeby zamienić na dt 80 LC2 czy już jeździć tym?? Bo te aprilie to coś się psują słyszałem.

 

 

Nie sądzę że tłok był za wysoki, czy aż tak duży luz na korbowodzie.

Powiem Ci szczerze że zarżnąłem w ten sam sposób DT 125, głowica

i tłok wyglądały IDENTYCZNIE.

Przyczyną była jazda na MIXOLU.

Objaw był taki że pękł pierścień odłamek wypadł tak nieszczęśliwie

że poprzez okno wylotowe wrócił nad tłok.

Jeżeli na tłoku był napis VERTEX to wygląda na to że to oryginalny tłok.

Co do stukania to nie ma możliwości aby tłok stukał o głowicę

i jeszcze działał silnik, po stuknięciu w głowicę przy takiej prędkości

tłoka rozlatuje się on natychmiast w drobny mak.

Wyobraź sobie żegdy silnik działa to tlok pokonuje drogę do

góry i na dół ok 160 razy na SEKUNDĘ !!! można obliczyć prędkość

tłoka :

 

160 x 7 cm = 160 x 0,07 m = ok. 11,7 m

prędkość wynosi 11,7m/s = 702 m/min = 42 km/h

 

przy prędkości 42 km/h po uderzeniu tłoka o głowice

z tłoka zostaje drobny pył :-)

 

Odnośnie Twojej głowicy to nic jej nie jest, opiłuj ją trochę

w środku i przeszlifuj papierem ściernym i będzie OK.

Nie sądzę aby straciła płaszczyznę a jeżeli już to minimalne

planowanie na magnesówce jej wystarczy.

 

Jeżeli chcesz tulejować ten cylinder to zadzwoń po ten numer

606894188 to jakaś firma któa się tym zajmuje. Do 125

wstawienie tulei kosztuje 320 zl myślę że do 80'tki wezmą

ok 250 zł. Mają również w ofercie tloki VERTEX METEOR i inne

i Ci dobiorą. Ta oferta była niedawno na otomoto i sobie

zapisałem ten numer tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze mial tak kurewski luz

 

 

luz ma i to w góre i w dół. ale nie chce tego ruszać bo mnie to kur...stwo wyniesie z 5000zł.

 

 

jaki olej lać do benzyny a jaki do przekłądni do tego silnika??

 

 

bede próbował jutro zobaczyć jak bedzie ze szlifem i jeżeli by zebrali tyle to dokupie tak duży nadwymiar tłoka??

 

 

 

 

poszukuję jeszcze servisówki do aprili rx z silnikiem am5. rok produkji motoru to 1994.

Edytowane przez hefaistos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz ma i to w góre i w dół. ale nie chce tego ruszać bo mnie to kur...stwo wyniesie z 5000zł.

jaki olej lać do benzyny a jaki do przekłądni do tego silnika??

bede próbował jutro zobaczyć jak bedzie ze szlifem i jeżeli by zebrali tyle to dokupie tak duży nadwymiar tłoka??

poszukuję jeszcze servisówki do aprili rx z silnikiem am5. rok produkji motoru to 1994.

 

Co ma luz?? Korba?? Nie chcesz robic to za chwile bedziesz mog szukac calego silnika bo Ci kartery rozwali i ten nowy cylinder ktory zalozysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma luz?? Korba?? Nie chcesz robic to za chwile bedziesz mog szukac calego silnika bo Ci kartery rozwali i ten nowy cylinder ktory zalozysz.

 

korbowód ma luzy nie powiem. czyli co mam rozpoławiać silnik?? nie strasz mnie bo to koszta i dużo roboty. dlazego ma rozpieprzyć kratery??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozpalawiasz sam. czy zaplacisz serwisowi zeby ci nap**dalal w silnik gumowym mlotkiem za 200zl czy zrobisz to sam z free to juz twoja sprawa. Ja robie to sam no i wiem ze nie mam lewych czesci. A korba nie kosztuje 500zl.

 

 

nie no jasna sprawa że to robie sam bo chce sie nauczyć o motorah, troche o tym wiem a z resztą mój straszy jest w tym naprawde dobry ( no tylko że naprawia tylko starsze samochody a motory to WSk czy Gazela ale przecież silniki są podobne). Tylko straszy mówi że jak niby wymienić korbowód skoro to ręczni nie rozpołowie wału. to musi być raczej zrobione na maszynie jakiejśc a nie na kowadle za garażem. zapewne korbowód który kupie musiałby by mocniejszy?? jaki miałby to być i za ile?? ile by wyniosła regeneraja wału w jakiejś firmie?

 

 

znalazłem taki . pytam orientacyjnie bo nie wiem czy sie bede decydował na takowy remont. http://www.agmot.pl/sklep.php?s=korbow%F3d&cz=3

 

cho0dzi o ten japoński za 110. ( nie wiem dlaczego ceny są różne tyh samych korbowodów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...