Skocz do zawartości

Problem z Dnieprem MT11


JAQUB
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem.

 

Wbijam jedynkę, puszczam powoli sprzęgło i po pewnym czasie ...

 

sru, coś walnie w okolicach skrzyni biegów.

 

Ale dobra, ruszyłem i co pewien czas to samo, cały czas nawala.

 

Podczas tych zjawisk napęd jakby sie rozłączał to znaczy tylne koło nie jest jakby napędzane.

 

Zjawiska te trwają około 1 sekundy, takie walnięcie.

 

Sprzęgło sprawdzone, przykręcone na klej i zapunktowane. Koło zamachowe siedzi tam gdzie klin pozwala.

 

Dyfer sprawny, lekki luzik jest. A po za tym to nawala gdzieś w skrzyni.

 

Co to może być ? I jak do tego się zabrać ?

 

Pomocy potrzebuje sprzęta na Święto Junaka, a czasu coraz mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbijam jedynkę, puszczam powoli sprzęgło i po pewnym czasie ...

sru, coś walnie w okolicach skrzyni biegów.

a jaką masz skrzynie biegów z wstekiem? :D

i jak wbijasz bieg to ci szarpie tzn. przepuszcza i znowu ciągnie czy puszcza całkiem?

MIałem podobny problem ale z dwójką tylko czy ten sam?!

Edytowane przez motozgrzyt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biegi wbijają się elegancko, skrzynie mam ze wstecznym, jak wbije jedynkę i mam wciśnięte sprzęgło to nic się złego nie dzieje, dopiero jak poszczam i motor zaczyna się toczyć to właśnie wtedy są te dziwne objawy. A jak już puszcze całkiem sprzęgło to motor się toczy na jedynce ale cały czas nawala i szarpie tak że nie da się jechać. Na dwójce to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pozostaje ci jedno, rozebrać skrzynie. Na wałku gdzie chodzą ci wodziki musisz zobaczyć w jakim stanie jest przesówka może ona mieć wyrobione zęby albo ten wałek masz niezdystansowany i wodzik 1-go i drugiego biegu nie wbija przesówki na koła, musiałbyć rozebrać i zobaczyć czy jesto wina przesówki czy niezdystansowanego wałka. Umnie okazało się że musiałem podłożyć dystans i sprzęt chodzi ideał jak na razie :evil: ale wczoraj już wygiołem felge jak walnołem fikołka przez mniak ukryty w trawie :flesje:

Edytowane przez motozgrzyt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde znowu wyciągać skrzynie. Jeszcze kilka takich remontów i będę rozkładać i składać ruska z zamkniętymi oczami. Z waszych podpowiedzi wynika że wina siedzi gdzieś w wałku zdawczym skrzyni biegów, tak wiec klucze w łapki i trzeba się przypatrzeć co tam nie gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde znowu wyciągać skrzynie. Jeszcze kilka takich remontów i będę rozkładać i składać ruska z zamkniętymi oczami. Z waszych podpowiedzi wynika że wina siedzi gdzieś w wałku zdawczym skrzyni biegów, tak wiec klucze w łapki i trzeba się przypatrzeć co tam nie gra.

 

Jeszcze sie zdziwisz ile razy wyjmiesz i włozysz z powrotem skrzynie, zresztą szkrzynie sie łatwo wyjmuje, wystarczy wyjąć dyfer i wyciągasz szkrzynie, ja tak zawsze robie ( ostatnio udało mi się to zrobic w około 20 minut, ale wiem że da rade jeszcze szybciej ) , silnik zostawiam w ramie, jak rozbierzesz skrzynie to sprawdz ten talerz z powycinanymi prowadnicami, ten który przesówa te pierdołki co są na prowadnicach ( sorry ale nie znam fachowej nazwy ) najlepiej żeby go z czymś porównać czy przypadkiem sie juz nie zużył...

 

Dobrze złożona skrzynia posłuży ci na długie, długie lata... :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odpaliłem motor żeby sprawdzić jeszcze kilka rzeczy, okazało się że na wstecznym nie szarpie tylko na biegach do jazdy do przodu. Wyjąłem skrzynie i rozebrałem wałek zdawczy i nie wiem co o tym myśleć. Czy to jest powodem takiego zachowania się, zresztą zobaczcie sami:

-koło zębate pierwszego biegu ( http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...9295dd3bf4.html , http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...c7c3169e18.html , http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...273e479bf.html)

-koło zębate drugiego biegu ( http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...5acb3a5eab.html , http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...12a9c21dc2.html )

- koło zębate trzeciego biegu ( http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...42ca5dbd3d.html , http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...300995d1df.html , http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...d6f7a1c58e.html )

- przesówka ( http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...87b2cf4be3.html , http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...588336aaea.html )

-to po miedzy kołami zębatymi ( http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...af1ef7d816.html )

 

Najbardziej jest zjechane koło zębate I biegu, ale III też nie wygląda zbyt dobrze. Przesówka ma lekkie wybicia na brzegach. Ale dlaczego jak mam wrzucony II bieg to też są takie objawy? Może koła zębate mają za duży luz po miedzy sobą na tym samym wałku? Nie wiem co robić, pomóżcie !

Edytowane przez JAQUB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej jest zjechane koło zębate I biegu, ale III też nie wygląda zbyt dobrze. Przesówka ma lekkie wybicia na brzegach. Ale dlaczego jak mam wrzucony II bieg to też są takie objawy? Może koła zębate mają za duży luz po miedzy sobą na tym samym wałku? Nie wiem co robić, pomóżcie !

 

Sprawdzales czy masz dobrze wydystansowane obie choinki i czy nie maja luzow osiowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem już graty, wałek wyjściowy miał chyba lekki luz osiowy. Podczas składania dam podkładkę od strony koła zębatego wstecznego biegu. Powinno być wszystko ok ale przekonam (przekonamy) się dopiero po złożeniu całej skrzyni i założeniu jej do motocykla. Tak więc czekam z niecierpliwością na części i od razu zabieram się do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miales albo zle zdystansowane walki, albo jak piszesz ruchoma choinke, ktorej kola zaczepialy o kola na walku glownym.

Przed wrzuceniem skrzyni do moto musisz dokladnie sprawdzic krecac skrzynia, czy kola i walki sa wlasciwie wydystansowane i oczywiscie zaden z walkow nie moze miec luzu promieniowego, czy poosciowego.

Bo i ocztwiscie czy wszystkie biegi wchodza na stole "na sucho".

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoja droga jak kupilem pierwszy raz kaske mialem tez niezle szopki ze skrzynia. Byly tylko tdzy biegi: 2,4 i wsteczny. Na pozostalych tak szarpalo ze szok. Aby sie przejechac trzeba bylo albo z dwojki ruszac i odrazu na 4 albo szybciutko z jedynki szarpiac i poznie j.w. :lalag: Mimo wszystko bylem ucieszony jak dziecko probujac kaske pod garazem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat - coby nowego nie zakładać;

Mam pytanie - czy do K-650 (Dniepra) da się dopasować jakiś inny czujnik oleju??? Lub zegar, wkręcany w miejsce czujnika?? Jeśli tak, to z jakiego pojazdu można "przeszczepić" takową część?

 

Aha - czy słyszał ktoś z was o tłokach do K-650 zwiększających stopień sprężania???? Pytam, bo mam okazje takowe kupić, i nie bardzo wiem czy jest sens je zakładać? Jeździł ktoś na takich?

Edytowane przez Paolo350
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...