Skocz do zawartości

enduro - drugi motocykl


Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

jeżdżę po asfalcie od 18 lat, obecnie hasam SpeedTriplem. Troche kilometrów na koła nawinąłem, ale wszystko po drogach. Teraz naszło mnie na enduro, żeby zmniejszyć ryzyko. Problem w tym, że nie wiem, czego szukać. Moje kryteria:

- musi być możliwość rejestracji,

- musi mieć tyle mocy, żeby cieszyła się micha, żeby chodzić bokiem, w piachu,...

- musi kosztować koło 10TPLN (raczej nie więcej)

- musi być możliwie mało obsługowy (wymiany cylindra, tłoka,...)

- muszą być stosunkowo łatwo dostępne części eksploatacyjne plus to, co się łamie jeżdżąc (w Triumphie nie jest z tym tak łatwo jak z japonią).

 

Myślałem o WR, DR350 odpadł ze względu na zbyt mały power, ... nie mam pojęcia, jestem zielony w tej dziedzinie. Hilfe!

 

Z góry dzięki

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Jacy!

 

Ponieważ od jesieni przesiadłem się na enduro (choć na następną wiosnę zamierzam dokupić z powrotem coś szosowego ... BTW właśnie trypla :biggrin: ) to mogę Ci doradzić że :

 

Jak masz 10 TPLN, to od razu odłóż z tego :

 

- buty : 700 PLN (takie w miarę)

- kask + gogle : 500 - 700 PLN (coś się znajdzie)

- ochraniacze (komplet) : 400 - 600 PLN

- spodnie, bluza : 400 - 600 PLN

 

razem : 2 - 3 TPLN (ja wydałem ponad 3). I tego się nie da obejść, bo w enduro nie jest kwestią czy ale ile razy glebniesz w ciągu dnia (mnie udało się zejść do 1 - 3 gleb ale też zależy gdzie). A jak szosowe wdzianka absolutnie się nie sprawdzą w terenie.

 

To raz!

 

Ja kupiłem DRZ400 E (48 KM i 119 kg wagi :D ) i jakoś po GSXR1000 (160 KM) mocy nigdy mi nie zabrakło - bo w enduro te kuce to jakieś takie inne są. Ale taka DRZ to co najmniej z 10 TPLN trzeba dać (+ koło 300 - 1000 w zależności od stanu na serwis). DRZ, bo jest mniej wysilona od WR czy KTM, jest zarejestrowana (choć ma osprzęt jak rower, tzn światło drogowe z przodu i pozycyjne z tyłu ;) ).

 

Za 6-7 TPLN lepiej poszukaj DR350 - albo TTR 600 (nie XT), ewentualnie hondę XR400 - na początek dadzą radę, choć szybko się przekonasz, że jak chcesz się bawić w większym terenie, to waga zaczyna robić różnicę większą niż kilka koni więcej (i tu wygra DR 350 - a możesz trafić nawet wersję taką bardziej wypasioną np. z USD). Ewentualnie jakiś starszy KTM, ale LC też wagę swoją mają...

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

był niedawno temat "a co jeśli zmienię zainteresowania" czy jakoś tak - były właśnie wypowiedzi nt. enduraka dla początkujących. innymi słowy: biegaj do archiwum :D

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Ma znajomy do sprzedania pewny motorek w b.dobrym stanie. To Yamaha WR 426.On sprzedaje tylko dla tego że okazało sie że ma problemy z kręgosłupem.Motor jest z 2001 roku zarejestrowany i opłacony.Tyle że woła za niego ok 12tys. 502770549 to do niego kontakt.

 

Jeśli nie akurat ten to i tak polecał bym WR 426 lub 450. Mocy Ci na pewno nie braknie a części są wszędzie dostępne.

 

TOMEK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Maniek,

Cześć Wszystkim,

jak trzeba trochę dołożyć do puli, to da się zrobić.

Nie chcę za rok sprzedawać. 48KM to już coś, DR ma chyba 24 .... i różnica jest zasadnicza.

Może poszukam DRZ, może WR, 12 TPLN jest do łyknięcia, jak warto...

 

dzięki

J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Maniek,

Cześć Wszystkim,

jak trzeba trochę dołożyć do puli, to da się zrobić.

Nie chcę za rok sprzedawać. 48KM to już coś, DR ma chyba 24 .... i różnica jest zasadnicza.

Może poszukam DRZ, może WR, 12 TPLN jest do łyknięcia, jak warto...

 

dzięki

J

 

DR350 ma 33 KM, ale to szczegół ;).

 

Warto dołożyć - ja z takim zamiarem kupiłem DRZ i wiem, że na trochę mi starczy. Za stary jestem abym na 110 % wykorzystał jej możliwości :D

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zalezy co chcesz robic tym motocyklem ,ale skoro piszesz o enduro to chyba po torze jezdzic nie chcesz ,a jako,ze z szosy zjezdzasz na teren to i tej dr 350 nie wykorzystasz w pelni ;)

Ale jak masz wiecej $$ to szukaj dr-z

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta WR to dobry pomysł ;) dobra moc i dobra waga.

DR i DRZ itp niewazne jakiej pojemnosci są poprostu bardzo Ciezkie. DR 350 waży 130kg a Yamaha TT 600 wazy 140kg (dane z "Motocykle Świata 1997") a taka waga w terenie jak dla mnie jest poprostu pomyłką. Nie mowie ze sie nie da bo sie da i to całkiem dobrze latać na takich sprzetach po lesie itp ale skoro masz mozliwosci finansowe to nie widze powodu zeby sie "męczyć".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DR i DRZ itp niewazne jakiej pojemnosci są poprostu bardzo Ciezkie.

 

najpierw zastanow sie co piszesz a nie bredzisz. chyba nigdy na drz nie siedziales :icon_question: 119kg i ostatnio pewien forumowicz stwierdzil ze mega zapier***a DRZ po torze-ale wiesz on na niej jezdzil a nie snul z dupy wysrane wnioski :biggrin: Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze zacznijmy od tego czy chcesz 2T czy 4T??

 

z 2T EXC 125

z 4 T to tak jak wyzej pisali WR ...

mialem okazje jechac na dr 350 wtedy jeszcze jezdzilem na 5 konnej NSR nie było mi trudno na tym jechac to znaczy ze musisz sobie poszukac czegos minimum 45 koni w terenie to wystarczy a z tego co słysząłem od kolegi to DR szybko da sie objezdzic . kup cos mocnejszego bedziesz mial na dłuzej pozdr :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw zastanow sie co piszesz a nie bredzisz. chyba nigdy na drz nie siedziales :) 119kg i ostatnio pewien forumowicz stwierdzil ze mega zapier***a DRZ po torze-ale wiesz on na niej jezdzil a nie snul z dupy wysrane wnioski :clap: Pozdro

a to sorry to faktycnzie leciutka jak piorko :bigrazz:

Owszem nie jezdziłem na DRZ ale siedziałem na niej i według mnie ma za wyskoko połozony srodek ciezkosci przez co wydaje sie cierzsza niz jest. WR 450 wazy 112kg :crossy: i prowadzi sie doslownie jak rower downhillowy

Miałem wczesniej motocykl co wazył 120kg i było naprawde zle..

 

Ja nie mowie ze ten motor nie goni bo ma przeciez 48KM (w mocniejszej odchudzonej wersji) ale jak Tematodawce stać na cos znacznie bardziej poręcznego itp to wydaje mi sie ze nie ma o czym mowic.

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze zacznijmy od tego czy chcesz 2T czy 4T??

 

z 2T EXC 125

z 4 T to tak jak wyzej pisali WR ...

mialem okazje jechac na dr 350 wtedy jeszcze jezdzilem na 5 konnej NSR nie było mi trudno na tym jechac to znaczy ze musisz sobie poszukac czegos minimum 45 koni w terenie to wystarczy a z tego co słysząłem od kolegi to DR szybko da sie objezdzic . kup cos mocnejszego bedziesz mial na dłuzej pozdr :icon_biggrin:

 

Gdzie jechales ta DR?? Na prostej?? A moze w blocie do pol kola,w koleinach,piachu itd?? Wiesz,ja sie tez nasluchalem odznajomych jak mialem cr 125 ze to komarek jest -dalem sie jednemu przejechac na torze - jakos dziwnie zmienil zdanie.

A najlepiej pewna grupe ludzi podsumowal moj znajomy jezdzacy amatorsko na rajdy 4x4 - naogladali sie gazet,TV itd kupuja zawieszenia gwintowane,jakies ultra lekkie podzespoly wkaldaja ogromne pieniadze w sprzet bo w gazeccie pisze,ze inaczej to nie da sie jezdzic.A znajomy do swojego starego patrola na resorach kupuje amory od zuka itd i zawsze na macie jest przed tymi pseudo zawodowcami co maja wszystko najlepsze ... Widze,ze na tym forum jest 70% ludu - pseudo amotorow co jak cross,enduro nie maja 50 KM to to nie jedzie itd,zawieszenia nie moga byc seryjne bo ohlins jest lepszy,wydech musi byc akrapovic itd a nawet seryjnej zawiechy nie potrafia ustawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, gdybys nie mial zadnego motocykla to polecilbym LC4, mam okazje taka smigac i jest naprawde rewelacyjna do posmigania zarowno off jak i onroad. Jako ze posiadasz motocykl szosowy i potrzebujesz czegos zeby pohalasowac w lesie to polecalbym WR. Daja sie zarejestrowac i do lasu jak znalazl :icon_biggrin:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...