minius Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 Witam,jaką benzynę lać do GSX 750 (Inazuma). 95 czy 98 ? Jest jakaś różnica dla silnika ? W instrukcji piszą że ,minium 91. pozdrawiamminius P.S. Co sądzicie o paliwie na stacjach Neste ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 (edytowane) Temat przewija się często więc przejrzyj starsze posty.Jeżeli w instrukcji pisze 91 to noPb 95 wystarczy, przynajmniej tak robiłem w XJ i nie było problemów. A niewysilony silnik różnicy między 95 i 98 nie zauważy :bigrazz:.A co do Neste to tankowałem tam kilka razy tam moto (XJ) jak i samochód, nigdy nie miałem kłopotów. Ale opinie w necie o Neste są skrajne, jedni wieszają psy, a inni chwalą za cenę i normalną jakość.Pozdrawiam Edytowane 9 Maja 2007 przez Kaszpir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiertara Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 We wszystkich motorach jakie miałem i na jakich jeździłem ( a trochę już tego było) między 95 a 98 nie widziałem żadnej różnicy. Kumple do wielkich 1000 i 600 też leją 95 a mają bardziej wysilone silniki niż twój. A co do Neste to ja nie lubie bawić się w te ich automaty i tracić na to czas za te 2 zł różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twizzter Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 We wszystkich motorach jakie miałem i na jakich jeździłem ( a trochę już tego było) między 95 a 98 nie widziałem żadnej różnicy. Kumple do wielkich 1000 i 600 też leją 95 a mają bardziej wysilone silniki niż twój. A co do Neste to ja nie lubie bawić się w te ich automaty i tracić na to czas za te 2 zł różnicy. Wiesz, do tych wysilonych to uważałbym jaką benzynę lać - wszystko zależy od tego, jaki stopień kompresji ma silnik. Jeśli zalejesz 95 do wysokosprężonego silnika to może nastąpić spalanie stukowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiaan91 Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Przecież to obojętnie jaką wlejesz pisze ci w instrukcji minimum 91czyli minimum 91oktanową a 95zawiera 95oktanów itd... poprostu to o to chodzi która benzyna ma lepszego kopa, normalne jest to że czym wieksza liczba oktanów tym jest fajniej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 jakoś nie zauważyłem różnicy między 95 i 98, więc u mnie bawarka lata na 95. paliwo i tak jest praktycznie całe z tych samych źródeł na wszystkich stacjach co do neste ja nie narzekam: szybko, zbiorcza faktura na koniec miesiąca. problemów żadnych nie zauważyłem - a tankuję tam i moto i czterołapca od ca 1,5 roku. stacje mają to do siebie, że paliwo jest tańsze ok 15gr/ litr, a same zbiorniki nowe i nie zasyfione jak to często bywa na starych orlenach i temu podobnychjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capon Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Wiesz, do tych wysilonych to uważałbym jaką benzynę lać - wszystko zależy od tego, jaki stopień kompresji ma silnik. Jeśli zalejesz 95 do wysokosprężonego silnika to może nastąpić spalanie stukowe.A mnie się wydaje, że jak do wysokoprężnego silnika nalejesz benzynę to trzeba będzie czyścić cały układ paliwowy :notworthy: Ja tam leje tylko Vpower 100 okt. Po pierwsze dlatego, że jest to ono sprowadzane z lepszych rafinerii niż można spotkać u nas (i zgadzam się tutaj z jeszuą co do pochodzenia paliw na różnych stacjach). Po drugie uważam, że takie paliwo nie zanieczyszcza silnika. Po trzecie różnica w cenie przy tankowaniu 13-15 litrów nie powala na kolana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 poprostu to o to chodzi która benzyna ma lepszego kopa, normalne jest to że czym wieksza liczba oktanów tym jest fajniej.... Niestety to nieprawda, dla silnika ktory ma chodzic na benzynie 91 oktanow wlanie paliwa o wyzszej liczbie oktanowej nic nie zmieni, a juz napewno nie da mu zadnego "kopa".Dlatego koledzy pisza ze nie czuja zadnej roznicy.Co innego gdybys do silnika przygotowanego na paliwo o wartosci 100 oktan wlal 95 - wowczas przy pierwszym porzadniejszym przyspieszeniu poczulbys i uslyszal ze silnik sie buntuje :( Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 (edytowane) Niestety to nieprawda, dla silnika ktory ma chodzic na benzynie 91 oktanow wlanie paliwa o wyzszej liczbie oktanowej nic nie zmieni, a juz napewno nie da mu zadnego "kopa".Gdzieś kiedyś w necie znalazłem tabelkę, która pokazywała, że benzyna 98 oktanowa ma trochę niższą wartość opałową od tej z LO95. Tak, że o dodtakowym "kopie" przy zwiększeniu LO możemy zapomnieć.Pozdrawiam Edytowane 11 Maja 2007 przez Kaszpir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.