Jump to content

Oznaki zlego poziomu paliwa


Recommended Posts

WITAM!!

Pytanie moze dziwne ale jest to dla mnie wazne. Otoz jak moto reaguje na zbyt wysoki/niski poziom paliwa w gazniku (zle ustawienie wysokosci plywaka) oraz jak sie to ma do odpalania i kopcenia.

 

Z gory dzieki za wszelkie info. POZDRO

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

zbyt wysoki - pewnie ci sie zacznie przelewac gaznik i waha zacznie ciec przez rurke przelewowa, ktora ma ujscie na spodzie gaznika.

 

zbyt niski poziom to problemy z uruchomieniem silnika i efekt odciecia na wyzszych obrotach -> brak rozwijania pelnej mocy.

 

pisze na podstawie doswiadczen z ogarem i kawasaki :buttrock:

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Link to comment
Share on other sites

No ustawienie poziomu to wlasnie czesc regulacji gaznika i to dosc podstawowa. Powinien byc taki jak w serwisowce, jak jest za wysoki to moto moze kopcic.

 

Adam M.

Link to comment
Share on other sites

A ma ktos moze rysunek jak dokladnie zmierzyc ten poziom w gazniku Mikuni BST33SS (ten najprostszy do DR'a)?? Bo ja ustawilem tak 14,6mm (wartosc srednia w serwisowce) mierzac od najwyszego punktu plywaka do krawedzi. I jeszcze jedno pytanie - czy trzeba regulowac poziom czy sklad mieszanki jak sie ma wypruty 'po wiejsku' przez poprzedniego wlasciciela wydech?

 

Bo moto mi slabo odpala na zimnym silniku (komprecha jest). Jak wlacze cale ssanie to wogole sie nie odzywa, a na bardzo malym nieraz zapala. Glownie to bez ssania pali. I jak sie go juz odpali to na zimnym silniku praktycznie sie nie da przyspieszac(jak odwijam manetke to go zalewa). Dopiero na cieplym jezdzi dobrze, ale nieraz trzeba go przekopac na dekompresorze by zapalil. Oczywiscie na wysokich kopci na czarno.... Czego to moze byc wina??

 

 

POZDRO

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

No ustawienie poziomu to wlasnie czesc regulacji gaznika i to dosc podstawowa. Powinien byc taki jak w serwisowce, jak jest za wysoki to moto moze kopcic.

 

Adam M.

 

Ale o co to chodzi, mieszanka jest niewłaściwa?Jak przy ssaniu?

Edited by bjoernrider
Link to comment
Share on other sites

Podejrzewam ze tak :) Ale nie jestem do konca pewien. Wiem ze kopci na czarno i ciezko zapala zimny i cieply sie nieraz zalewa jak chce odpalic. Tlumik wypruty caly pusty.... Ssanie to taka dzwigienka zwiekszajaca ilosc paliwa ;P POZDRO

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Oczywiscie twoj DR dostaje za duzo paliwa.

Jak mierzysz ten poziom ?

Pamietaj ze w trakcie pomiaru korpus gaznika jest odwrocony ( tak zeby plywak zamykal zaworek iglicowy i odcinal doplyw paliwa ) a suwmiarka mierzy odleglosc miedzy dolna krawedzia plywaka ( ktora wtedy jest w gorze ) a krawedzia korpusu do ktorej przylega komora plywakowa.

 

Adam M.

PS. Zbyt wysoki poziom powoduje ze w calym gazniku poziom paliwa jest za wysoki i w dyszach czy rozpylaczu, gdzie powinna byc mieszanka paliwowo powietrzna jest czyste paliwo.

Edited by Adam M.
Link to comment
Share on other sites

Heh... To chyba poziom dobrze ustawilem.... Moze jeszcze obnize iglice o jeden zabek i wykrese srube od gaznika :) Dam znac jak cos sie zmieni ;) POZDRO

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

OK :smile: Ustawilem wszystko tak jak powinno byc i podnioslem opuscilem iglice o jeden zabek. Efekt - dzis zapalil z drugiego :smile: Dziex za pomoc. POZDRO

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

jak jzu zorbiles to git. Zbyt wysoki poziom spowoduje dymienie na czarno, trudne odpalanie i dlawienie silnika a poznasz to tez po kolorze swiecy. Jesli obnizyles iglice to przejedz kilkanascie km normalnej jazdy na trasie i wtedy sprawdz stan swiec czy jest OK bo moze sie okazac ze teraz jest zbyt uboga mieszanka i z czasem silnik dostanie ostro po d..ie z powodu ubogiej mieszanki.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Link to comment
Share on other sites

przeczytajcie sobie ksiazke o gaznikach Rafała Dmowskiego

 

jest do sciagniecia w dziale 'garaż' na mojej stronie, do ktorej link mam w sygnaturze

 

tam jest tez wyjasnione jak poziom paliwa wplywa na sklad mieszanki

Edited by thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Link to comment
Share on other sites

Niestety Rafal Dmowski robi sporo bledow w swoich ksiazkach - dotyczy to zarowno Junaka, Rosyjskich Bokserow jak i gaznikow - tak ze informacje tam zawarte radze sprawdzac rowniez w innych zrodlach.

 

Adam M.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Niestety Rafal Dmowski robi sporo bledow w swoich ksiazkach - dotyczy to zarowno Junaka, Rosyjskich Bokserow jak i gaznikow - tak ze informacje tam zawarte radze sprawdzac rowniez w innych zrodlach.

 

Adam M.

Panie Adamie mógł byś podać jakieś inne książki badź inne opracowania ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...