brud Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Szybkie pytanie. Ile mniej więcej może kosztowąć tulejownie cylindra do emy. W jakich granicach?? ps. a na temat rurki odmy dziekuje za wyczerpujace info, juz wiem na OKO 13 cm ;)W Bialymstoku na KUjawskiej masz zaklad tam robia takie zeczy podaje numer 0857431574 lub7433206 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 W Bialymstoku na KUjawskiej masz zaklad tam robia takie zeczy podaje numer 0857431574 lub7433206 Do tego skurw.. łysego napewno nie pojade :buttrock: . Tak jak mi zrobił wał do Junak to niech się cweli w du..e. Wole na Ogrodniczki w Białykstoku zawieść i zapłaciś wiecej niż do niego wieść. Ewentualnie czy można kupić tłoki na 3 szli, bo z tego co słyszałem to w emce są tylko 2 szlify? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Znowu powtarzam pytanie i może ktoś sie wypowie z was:czy ktoś kładł powłoki ceramiczne na tłoki i zawory??Bo nie obędzie się bez remontu mojego potwora i chce dolniaczka machnąć na tłokach od poldusia 1600 z powłokami na tłokach i zaworach.Tutaj macie o powłokach dla ciekawskich:HPT 1 POWŁOKA ZMNIEJSZAJĄCA TARCIEznajduje zastosowanie wszędzie tam gdzie występuje tarcie w ruchu obrotowym i posuwisto zwrotnym.Szczególnie zalecana do pokrycia ścian bocznych tłoka i panewek wału korbowego. Ma szczególną zdolność utrzymywania oleju na swojej powierzchni przy obciążeniach sięgających 350 000 psi zapobiega zatarciu w krytycznych sytuacjach utraty filmu olejowego zmniejszając tarcie ,obniża temperaturę współpracujących elementów nie wymaga zmiany wartości luzów montażowych umożliwia ciaśniejsze pasowanie tłok-cylinder co skutkuje mniejszymi przedmuchami z komory spalania zwiększa moc silnika wydłuża żywotność współpracujących elementów Cennik :http://www.hipeco.com/cennik.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brud Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Do tego skurw.. łysego napewno nie pojade :buttrock: . Tak jak mi zrobił wał do Junak to niech się cweli w du..e. Wole na Ogrodniczki w Białykstoku zawieść i zapłaciś wiecej niż do niego wieść. Ewentualnie czy można kupić tłoki na 3 szli, bo z tego co słyszałem to w emce są tylko 2 szlify? Mi robil rok temu szlif i jest ok ale moze mu sie tylko udalo na Ogrodniczki nie chcieli mi zrobic .jak szukalem tlokow do siebie to gdzies na allegro widzialem na trzeci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 (edytowane) Wojt@s dobrze kombinuje. Chociaż nie wiem czy trzeba sięgać po aż takie technologie przy dolnym silniku. Według mnie to co najbardziej szkodzi tym silnikom to poza oczywiście ruskimi częściami to brak filtra oleju i nieco lepszej pompy . Ale tu akurat można się posiłkować pompką od strucla .Na zawory bym sobie odpuścił tylko kupił dobre (nie ruskie) i sprawdził jak się mają prowadnice . A jak szukacie trzeciego czy innego wymiaru ruskich tłoków to najlepiej odpuścić sobie robienie silnika . Jeszcze tak mi się rzuciło. brud ile zrobiłeś kilometrów przez ten rok? ;> Edytowane 26 Sierpnia 2007 przez prince Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 ...Tutaj macie o powłokach dla ciekawskich:HPT 1 POWŁOKA ZMNIEJSZAJĄCA TARCIEznajduje zastosowanie wszędzie tam gdzie występuje tarcie w ruchu obrotowym i posuwisto zwrotnym.Szczególnie zalecana do pokrycia ścian bocznych tłoka i panewek wału korbowego. Ma szczególną zdolność utrzymywania oleju na swojej powierzchni przy obciążeniach sięgających 350 000 psi ... Kolego w silnikach spalinowych maxymalne cisnienie spalanie waha sie w granicach 200 bar, twoje 350000 PSI to ni mniej ni wiecej jak 24000 bar, gdzie ty to chcesz stosowac :buttrock: ludziska opamietania troche, nie idzmy ze skrajnosci w skrajnosc... :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 (edytowane) Ja myśle moc głównie o zastosowaniu na tłokach, w szczególności przy dolniaczka które mają tendencje do grzania się, słabą pompe olejową, częstą przyczyną zatarć jest utrata filtru olejowego. A właśnie dzięki ceramicznej powłoce jest to znacznie utrudnione. Nie kosztuje to majątku, jak mam robić remont co rok jak niektórzy na tym forum, co oszczędzają to pierd**** (bez obrazy)Prince gniazda będe docierał maszynowo, zostaną wyfrezowane, wszysto wyczyszczone. I tu pytanie: jakie zawory o od kogo?? Bo ruskie są jak z plasteliny, chociaż w mojej kaśce wytrzymały 40 tys km. Przynajmniej te fabryczne bo mam silnik nie odkręcany w ogóle przez nikogo. Nominalne tłoki, wszstko nominał tylko już się silnik do niczego nie nadaje...Mocu dzięki za wytłumaczenie, ale jednak nie zrezygnuje z tych powłok.Adam M> jak z nim pisałem polecił jeszczez wybielanie powierzchni : cylinder / blok silnika , cylinder/ głowica. Prince rozwiń kwestie pożonnych zaworów, cena nie straszna. i Co znaczy pompka od strucla?? bo nie paniemajusz. Edytowane 27 Sierpnia 2007 przez Wojt@s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brud Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Wojt@s dobrze kombinuje. Chociaż nie wiem czy trzeba sięgać po aż takie technologie przy dolnym silniku. Według mnie to co najbardziej szkodzi tym silnikom to poza oczywiście ruskimi częściami to brak filtra oleju i nieco lepszej pompy . Ale tu akurat można się posiłkować pompką od strucla .Na zawory bym sobie odpuścił tylko kupił dobre (nie ruskie) i sprawdził jak się mają prowadnice . A jak szukacie trzeciego czy innego wymiaru ruskich tłoków to najlepiej odpuścić sobie robienie silnika . Jeszcze tak mi się rzuciło. brud ile zrobiłeś kilometrów przez ten rok? ;> kilometrow zrobilem nie wiele bo ok1200 ale wszystko od samego poczatku bylo ok jak cos by sie przycieralo zauwazylbym to?jesli oto ci chodzilo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Ja myśle moc głównie o zastosowaniu na tłokach, w szczególności przy dolniaczka które mają tendencje do grzania się, słabą pompe olejową, częstą przyczyną zatarć jest utrata filtru olejowego. A właśnie dzięki ceramicznej powłoce jest to znacznie utrudnione. Nie kosztuje to majątku, jak mam robić remont co rok jak niektórzy na tym forum, co oszczędzają to pierd**** (bez obrazy)Prince gniazda będe docierał maszynowo, zostaną wyfrezowane, wszysto wyczyszczone. I tu pytanie: jakie zawory o od kogo?? Bo ruskie są jak z plasteliny, chociaż w mojej kaśce wytrzymały 40 tys km. Przynajmniej te fabryczne bo mam silnik nie odkręcany w ogóle przez nikogo. Nominalne tłoki, wszstko nominał tylko już się silnik do niczego nie nadaje...Mocu dzięki za wytłumaczenie, ale jednak nie zrezygnuje z tych powłok.Adam M> jak z nim pisałem polecił jeszczez wybielanie powierzchni : cylinder / blok silnika , cylinder/ głowica. Prince rozwiń kwestie pożonnych zaworów, cena nie straszna. i Co znaczy pompka od strucla?? bo nie paniemajusz.No jezeli masz problem z pompa to faktycznie dobrze jest zainwestowac w ceramike :) Odnosnie zaworow to tu dominuja Paradowscy i ich bym ci polecal... :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 (edytowane) Paradowscy robię również zawory do rusków? Bo do Junaka to wiem że tak. Edytowane 28 Sierpnia 2007 przez GaCek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Paradowscy robię również zawory do rusków? Bo do Junaka to wiem że tak.Robią zawory . Takie jak zechcesz. Osobiście nie nie miałem styczności z tymi zaworami . Dla siebie wykonywałem z zaworków ze strarachowic . Jeszcze kilka lat temu w AGW można było kupić 1szt za 16gr . W tym roku musiałem kupić za 18zł w sklepie firmowym . Następnie należy przerobić (szlifierka do wałków) lekko podsunąć zamki , średnice grzybka i odrobinkę podsunąć promień pod główką zaworu .Jeśli chodzi o wał który sie nie odezwał po 1200 km to każdy nawet ruski nie ma prawa wydać głosu po takim przebiegu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Mam w silniku wałek rozrządu nowego typu czyli juz na łożysku. Ostatnio rozbierajac silnik nasuneło mi się pytanie. Łożyko wchodzące na wałek w blok silnika a nastepnie za nim przykręcana jest osłonka na 2 śruby powinno mieć luz osiowy pomiędzy bokiem a osłonką czy może łożyko powinno być umocowane na sztywno?? Pytam powniewać łożysko ma wymier 15mm szerokościa a w tym miescu jest około 16-18mm, dokładnie nie pamietam ale luz jest zanaczacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puzel Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Luzu osiowego nie może być. Może ktos przerobił z panewki na łożysko :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 No nie powiedziłabym żeby ktoś to przerabiał z panewki. Widać to chociażby po rowku smarujacym łożysko w bloku silnika. No ale prz rozbiraniu nic mi takiego nie wypadło, typu jakiś dystans. Jak to powinni być dokładnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 1 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 (edytowane) Byłem na stronie Paradowskich, i tu się nasuwa pytanie: bo zaworów do kaśki/emy nie ma w katalogu, to sami musimy je zwymiarować i podać?? Jaka tam jest cena za kąplet zaworów??prince nadal mi nie odpowiedziałeś na pytanie co to jest pompka od strucla?? Bo nie moge sobie wyobrazić.Mocu tu nie tylko chodzi o wydajność pomp, ale sam zauważyłem że dolniaki mają tendencje do grzania się, nie chodzi o złe pasowanie, poprostu na niskich prędkościach w upalne dni lubią sie zagrzać. Więc wole zaoszczędzić sobie rabanu i zapłacić 120zł więcej i mieć tłoki z ceramiką.Acha i tutaj kolejne pytanie:) Storm007 i inni co śmigają na tłokach od poldka dali luz między tłok/cylinder na 6 setek. A gdzie stara zasada, że 10mm średnicy tłoka to 1 setka pasowania?? Chociaż według mnie osobiście przy tłokach od poldka luz 8 setek to duży luz.Pozdro P.S Mam w swojej kaśce zamontowaną prądnice G-414 i regulator RR-302, dzięki czemu mam "minus na masie". W sumie nie zmienie tej prądnicy na mniejszą, tak jak było w moim roczniku, zostawię ją bo produkuje całe 65Wattów:) I tu pytanko: próbował ktoś do puszki regulatora RR-302 włożyć regulator np. od mz na 6V oczywiście elektroniczny?? Przeróbka będzie nie widoczna i skończą się problemy z ładowaniem. Regulator elektroniczny obsługuje od mz-tki pracuje na 6V i spokojnie utrzyma 65 Wattów, gdyz reszta prądnic od mz to minimum 60Watt. Myśle że pomysł jest nie głupi, mi już poprostu chodzić by go troszke ukryć przed oczami ciekawskich.Tak wygląda oryginalnie regulator RR-302http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/30f29b53b971c8e5.html Edytowane 1 Września 2007 przez Wojt@s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.