Skocz do zawartości

Przeciwskręt dla początkujących.


Rekomendowane odpowiedzi

niezbyt precyzyjnie sie wyraziłem. Oczywiście nie ma możliwości zmiany toru jazdy nie stosując przeciwskrętu (świadomie lub nie) natomiast chodziło mi o to że przy awaryjnym omijaniu znacznie zmieniają sie proporcje między stosowaiem przciwskrętu a balansowaniem ciałem

 

 

W sytuacji awaryjnej mózg podświadomie powiela najczęściej wykonywane odruchy zanim jeszcze kierowca zdąży o czym kolwiek pomyśleć, dlatego ŚWIADOME ćwiczenie przeciwskrętu w każdej nadażającej się okazji,czy to zakręt, omijanie dziury w drodze itd. prowadzi do tego że w sytuacji awaryjnej mózg też powieli tą czynność, a na żadne balansowanie ciałem nie będzie czasu. Szybciej mózg każe mieśniom ręki pchnąć kierownicę niż ruszyć dupsko i nawet o tym nie pomyślimy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja wiem jak stosować przeciwskręt ale nie moge przełamać strachu kiedy moja F2 zaczyna sie bardzo przechylać mam wrażenie ,że koła tracą dużo przyczepności i tego ze zbyt nerwowy ruch gazem zakńczy się poślizgiem koła i szlifem. Być może na kursie bede próbował sie przełamać, nie bede miał strachu ,że swoje moto po obijam jbc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezbyt precyzyjnie sie wyraziłem. Oczywiście nie ma możliwości zmiany toru jazdy nie stosując przeciwskrętu (świadomie lub nie) natomiast chodziło mi o to że przy awaryjnym omijaniu znacznie zmieniają sie proporcje między stosowaiem przciwskrętu a balansowaniem ciałem

 

 

Chmmm mozna by sie klocic dlugo... Ale to najwieksza bzdura jaka w zyciu slyszalem....

 

Ostatnio spotkalem sie z samochodem i praktycznie jedyne co zdazylem zrobic to wlasnie reakcja przeciwskretem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wiem jak stosować przeciwskręt ale nie moge przełamać strachu kiedy moja F2 zaczyna sie bardzo przechylać mam wrażenie ,że koła tracą dużo przyczepności i tego ze zbyt nerwowy ruch gazem zakńczy się poślizgiem koła i szlifem. Być może na kursie bede próbował sie przełamać, nie bede miał strachu ,że swoje moto po obijam jbc ;)

 

 

chodzi mi o myszkowanie podczas winklowania konkretnego już ;s. .

 

 

:icon_rolleyes:

no to skladasz sie czy nie ?

bo chyba sam juz nie wiesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wiem jak stosować przeciwskręt ale nie moge przełamać strachu kiedy moja F2 zaczyna sie bardzo przechylać mam wrażenie ,że koła tracą dużo przyczepności i tego ze zbyt nerwowy ruch gazem zakńczy się poślizgiem koła i szlifem. Być może na kursie bede próbował sie przełamać, nie bede miał strachu ,że swoje moto po obijam jbc ;)

 

Jeżeli jedziesz ( oczywiście po dobrym czystym asfalcie ) to w zakręt wchodzisz na stałym gazie, będąc już w wyjściu winkla delikatnie dajesz gazu i wtedy motocykl pięknie Ci wychodzi z winkla. Pewnie mnie ktoś zjedzie za taką radę ale przećwiczyłem to i sprawdziłem wiele razy. Jakiekolwiek wyhamowanie motocykla na winklu czy odpuszczenie gazu zmieni jego tor i więcej popsuje a nie pomoże.

 

W lecie zabierz się kiedyś ze mną na jakąś przejażdżkę to zobaczysz że nawet taką oporną cegłówkę jak moja da się kłaść do samych podnóżek. :biggrin:

 

poszukaj kawałka ładnego asfaltu z winklami, tylko żeby piachu nie było i żeby było sucho i poćwicz składanie, zobaczysz jak ci się spodoba :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tak jak mówiłem, nie składam się. Tylko jako pasażer miałem przyjemność... narazie to tylko mistrz prostych jestem jak to ktoś ujął wyżej... Teorie o przeciwskręcie mam opanowaną.. Nie mogę sie tylko przełamać... kiedy zaczynam wychylać moto natychmiast instynkt każe mi wrócić do pionu... Chodze do szkoły jazdy dla motocyklistów i tam będziemy trenować w praktyce przeciwskręt. Mam nadzieje ,że się przełamie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dla mnie dziwne, bo uczucie niepewnosci i obawy przed zlozeniem mialem tylko na niesprawnych motocyklach. Na moto z luzem w lozyskach wahacza nie czujesz sie pewnie, po zrobieniu tego nie ma roznicy czy jedziesz prosto czy w pochyleniu, odczucie jest takie samo.

Sprobuj na innym moto, moze wlasnie tym z nauki jazdy - jezeli nie bedzie problemow radze sprawdzic twoje moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...