Skocz do zawartości

Motocykl jakby wężykował


fv
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Wsiadłem po zimie na moto, w nowym kombinezonie (to może mieć znaczenie). Odnoszę wrażenie, że motocykl jedzie jakby ciut wężykiem. Efekt ten najbardziej odczuwalny jest w kanionie, tam gdzie są koleiny ale na równej prostej drodze również. Dodatkowo mam wrażenie, że kierownica jakby ciężej pracowała.

 

Nic bym sobie z tego nie robił, bo to przecież normalne że koło szuka sobie toru, zwłaszcza w koleinie; ale niestety kilka razy pacnąłem w samochodowe lusterko, raz miałem mały problem z ominięciem dziury...

 

No i teraz pytania:

1. to coś ze mną nie tak? Jeśli tak to co?

2. czy to może być wina nowych niewyciągniętych jeszcze ciuchów?

3. złe ciśnienie w oponach?

4. uszkodzone opony? :flesje: Stare już są, chociaż bieżnik głęboki...

5. rama się rozkręca? :buttrock:

 

Pomocy, czuję się nieco niepewnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

No i teraz pytania:

1. to coś ze mną nie tak? Jeśli tak to co?

2. czy to może być wina nowych niewyciągniętych jeszcze ciuchów?

3. złe ciśnienie w oponach?

4. uszkodzone opony? :eek: Stare już są, chociaż bieżnik głęboki...

5. rama się rozkręca? :buttrock:

 

Pomocy, czuję się nieco niepewnie...

 

Ja pierwsze co bym zrobił to sprawdził ciśnienie w oponach!! :flesje:

 

Sam nie raz już to przerabiałem... ostatnio nawet po zmianie opon wróciłem do domu i odstawiłem moto!! Na drugi dzień wyjeżdżam z garażu i lecę sobie w trasę, czuję że moto sie dziwnie zachowuje... tak jak to nazwałeś "wężykuje"!! Podjeżdżam na Orlen pod kompresor a w tyle zamiast 2.9 bar mam 1.5 bar!!! LOL

 

Jak sie później okazało miałem przeciętą oponę!!

 

Sprawdź ciśnienie... jeśli to nie pomoże szukaj dalej!!

 

Tyle ode mnie!! Pozdro :wink:

Edytowane przez panas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie to.

Wezykowanie, oprocz za niskiego cisnienia w tylnej oponie moze byc spowodowane luzami na lozyskach tylnego wachacza, ktore warto w zimie rozebrac i przesmarowac. To samo z lacznikiem tylnego amora - niewielu wlascicieli to robi a potem dziwi sie ze moto zle sie prowadzi.

Skrecenie lozyska glowki ramy moze spowodowac walenie sie motocykla na obie strony, trzeba je dokrecic do oporu i odpuscic 1/3 obrotu - kierownica ma chodzic na boki bez zaciec i bez luzow.

Oczywiscie jesli robimy cos przy lozysku glowki ramy to niezbedne jest poluzowanie srub sciskajcych lagi w gornej polce.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze sprobuj dokrecic lozysko glowki ramy...

 

Albo wymienić... Taki objaw jest przy łożysku, które blokuje się w jednym punkcie (przeważnie jadąc na wprost) lub jest zbyt dokręcone. Motocykl nie jedzie prosto tylko slalomem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypisze tutaj wszystkie Mozliwosci (tak Mi sie wydaje) ktore wplywaja na wezykowanie:

1. cisnienie w kolach

2. luz lozysk na glowce raMy

3. zle opony (lyse lub wypukle lub peknieta od wewnatrz Metalowa siatka w oponie lub nierowno zdarte)

4. to na co nikt nie zwrocil uwagi - zly stan aMortyzatorow przod - za Malo oleju zrabane ziMMeringi

5.lozysko przy tylnyM wachaczu (w/w opisana przypadlosc przez kolege)

6.zrabane aMorki tyl

7.wybite guMy aortyzatorow tyl

 

i to chyba wszystko - ale zawsze MogleM o czyMs zapoMniec

 

i na pewno nie jest to przez ciuchy - hihihihihihihi

 

pozdro all

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypisze tutaj wszystkie Mozliwosci (tak Mi sie wydaje) ktore wplywaja na wezykowanie:

1. cisnienie w kolach

2. luz lozysk na glowce raMy

3. zle opony (lyse lub wypukle lub peknieta od wewnatrz Metalowa siatka w oponie lub nierowno zdarte)

4. to na co nikt nie zwrocil uwagi - zly stan aMortyzatorow przod - za Malo oleju zrabane ziMMeringi

5.lozysko przy tylnyM wachaczu (w/w opisana przypadlosc przez kolege)

6.zrabane aMorki tyl

7.wybite guMy aortyzatorow tyl

 

i to chyba wszystko - ale zawsze MogleM o czyMs zapoMniec

 

i na pewno nie jest to przez ciuchy - hihihihihihihi

 

Piszecie o ciśnieniu w kołach i też mi to do głowy przyszło. Nie mam natomiast pojęcia gdzie można by je sprawdzić... Na stacjach benzynowych nie będę nawet próbował bo potrafią różnice być na poziomie 1bara - przyrządy miernicze chyba w Tesco kupują. Możecie polecić jakąś dobrą metodę lub przyrząd?

 

Resztę sprawdzę u mechanika - dziękuję za tropy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pompuje kolka na stacjach na ktorych jest agistrala z wyswietlaczem cyfrowym nie wiem jak u ciebie ale w szczecinie sa trzy takie stacje - jeden shell jedno BP i jakis jeden prywaciarz

 

i to zalatwia sprawe cisnienia

 

a pozatym w warsztacie powinni miec urzadzenia do pompowania z duzo dokladniejszymi przyrzadami pomiarowymi

Edytowane przez Heffi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heffi, polowa przyczyn ktore wymieniles nie ma wplywu na wezykowanie, tylko na inne problemy zwiazane z prowadzeniem np shimmy.

Tutaj przede wszystkim przyczyna moga byc lyse czy wazabkowane opony, czy zly stan przednich amorow.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi osobiście moto nie dawało się prowadzić "bez trzymanki" bo wężykowało albo leciało na którąś ze stron... Kiedy mi się "skończyło" łożysko główki ramy... I żadne dokręcania nie pomagały tylko trza było zainwestować w nowe... :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowe ciśnienie w oponach praktycznie wyeliminowało problem (dziękuję serwisowi MCS/Kawasaki za użyczenie za friko odpowiedniego narzędzia).

 

Pojadę jeszcze do serwisu z łożyskiem główki ramy i amortyzatorem tylnym... No i zmienię oponki...

Dziękuję za rady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...