fv Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 Witajcie!Wsiadłem po zimie na moto, w nowym kombinezonie (to może mieć znaczenie). Odnoszę wrażenie, że motocykl jedzie jakby ciut wężykiem. Efekt ten najbardziej odczuwalny jest w kanionie, tam gdzie są koleiny ale na równej prostej drodze również. Dodatkowo mam wrażenie, że kierownica jakby ciężej pracowała. Nic bym sobie z tego nie robił, bo to przecież normalne że koło szuka sobie toru, zwłaszcza w koleinie; ale niestety kilka razy pacnąłem w samochodowe lusterko, raz miałem mały problem z ominięciem dziury... No i teraz pytania:1. to coś ze mną nie tak? Jeśli tak to co?2. czy to może być wina nowych niewyciągniętych jeszcze ciuchów?3. złe ciśnienie w oponach?4. uszkodzone opony? :flesje: Stare już są, chociaż bieżnik głęboki...5. rama się rozkręca? :buttrock: Pomocy, czuję się nieco niepewnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panas Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 (edytowane) ... No i teraz pytania:1. to coś ze mną nie tak? Jeśli tak to co?2. czy to może być wina nowych niewyciągniętych jeszcze ciuchów?3. złe ciśnienie w oponach?4. uszkodzone opony? :eek: Stare już są, chociaż bieżnik głęboki...5. rama się rozkręca? :buttrock: Pomocy, czuję się nieco niepewnie... Ja pierwsze co bym zrobił to sprawdził ciśnienie w oponach!! :flesje: Sam nie raz już to przerabiałem... ostatnio nawet po zmianie opon wróciłem do domu i odstawiłem moto!! Na drugi dzień wyjeżdżam z garażu i lecę sobie w trasę, czuję że moto sie dziwnie zachowuje... tak jak to nazwałeś "wężykuje"!! Podjeżdżam na Orlen pod kompresor a w tyle zamiast 2.9 bar mam 1.5 bar!!! LOL Jak sie później okazało miałem przeciętą oponę!! Sprawdź ciśnienie... jeśli to nie pomoże szukaj dalej!! Tyle ode mnie!! Pozdro :wink: Edytowane 30 Marca 2007 przez panas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 Moze sprobuj dokrecic lozysko glowki ramy... Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 Tylko nie to.Wezykowanie, oprocz za niskiego cisnienia w tylnej oponie moze byc spowodowane luzami na lozyskach tylnego wachacza, ktore warto w zimie rozebrac i przesmarowac. To samo z lacznikiem tylnego amora - niewielu wlascicieli to robi a potem dziwi sie ze moto zle sie prowadzi.Skrecenie lozyska glowki ramy moze spowodowac walenie sie motocykla na obie strony, trzeba je dokrecic do oporu i odpuscic 1/3 obrotu - kierownica ma chodzic na boki bez zaciec i bez luzow.Oczywiscie jesli robimy cos przy lozysku glowki ramy to niezbedne jest poluzowanie srub sciskajcych lagi w gornej polce. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 Moze sprobuj dokrecic lozysko glowki ramy... Albo wymienić... Taki objaw jest przy łożysku, które blokuje się w jednym punkcie (przeważnie jadąc na wprost) lub jest zbyt dokręcone. Motocykl nie jedzie prosto tylko slalomem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heffi Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 wypisze tutaj wszystkie Mozliwosci (tak Mi sie wydaje) ktore wplywaja na wezykowanie:1. cisnienie w kolach2. luz lozysk na glowce raMy3. zle opony (lyse lub wypukle lub peknieta od wewnatrz Metalowa siatka w oponie lub nierowno zdarte)4. to na co nikt nie zwrocil uwagi - zly stan aMortyzatorow przod - za Malo oleju zrabane ziMMeringi5.lozysko przy tylnyM wachaczu (w/w opisana przypadlosc przez kolege)6.zrabane aMorki tyl7.wybite guMy aortyzatorow tyl i to chyba wszystko - ale zawsze MogleM o czyMs zapoMniec i na pewno nie jest to przez ciuchy - hihihihihihihi pozdro all Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fv Opublikowano 30 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 wypisze tutaj wszystkie Mozliwosci (tak Mi sie wydaje) ktore wplywaja na wezykowanie:1. cisnienie w kolach2. luz lozysk na glowce raMy3. zle opony (lyse lub wypukle lub peknieta od wewnatrz Metalowa siatka w oponie lub nierowno zdarte)4. to na co nikt nie zwrocil uwagi - zly stan aMortyzatorow przod - za Malo oleju zrabane ziMMeringi5.lozysko przy tylnyM wachaczu (w/w opisana przypadlosc przez kolege)6.zrabane aMorki tyl7.wybite guMy aortyzatorow tyl i to chyba wszystko - ale zawsze MogleM o czyMs zapoMniec i na pewno nie jest to przez ciuchy - hihihihihihihi Piszecie o ciśnieniu w kołach i też mi to do głowy przyszło. Nie mam natomiast pojęcia gdzie można by je sprawdzić... Na stacjach benzynowych nie będę nawet próbował bo potrafią różnice być na poziomie 1bara - przyrządy miernicze chyba w Tesco kupują. Możecie polecić jakąś dobrą metodę lub przyrząd? Resztę sprawdzę u mechanika - dziękuję za tropy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heffi Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 (edytowane) ja pompuje kolka na stacjach na ktorych jest agistrala z wyswietlaczem cyfrowym nie wiem jak u ciebie ale w szczecinie sa trzy takie stacje - jeden shell jedno BP i jakis jeden prywaciarz i to zalatwia sprawe cisnienia a pozatym w warsztacie powinni miec urzadzenia do pompowania z duzo dokladniejszymi przyrzadami pomiarowymi Edytowane 30 Marca 2007 przez Heffi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 Heffi, polowa przyczyn ktore wymieniles nie ma wplywu na wezykowanie, tylko na inne problemy zwiazane z prowadzeniem np shimmy.Tutaj przede wszystkim przyczyna moga byc lyse czy wazabkowane opony, czy zly stan przednich amorow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Engels Opublikowano 31 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 Mi osobiście moto nie dawało się prowadzić "bez trzymanki" bo wężykowało albo leciało na którąś ze stron... Kiedy mi się "skończyło" łożysko główki ramy... I żadne dokręcania nie pomagały tylko trza było zainwestować w nowe... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 No czym bardziej dokrecales, tym bylo gorzej - po prostu niszczyles lozysko. Przeczytaj moj pierwszy post w tym watku. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 No a tak czysto teoretycznie, jak mozna poznac czy lozysko jest za mocno czy tez za luzno skrecone? Objawy beda chyba podobne, czy sie myle? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fv Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Prawidłowe ciśnienie w oponach praktycznie wyeliminowało problem (dziękuję serwisowi MCS/Kawasaki za użyczenie za friko odpowiedniego narzędzia). Pojadę jeszcze do serwisu z łożyskiem główki ramy i amortyzatorem tylnym... No i zmienię oponki... Dziękuję za rady! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.