Skocz do zawartości

Napięcie na alternatorze w zzr600 90r


kamil21
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jakie napięcie powinno być na alternatorze w kawasaki zzr600? Obecnie mierzyłem i jest 7V, przy wiekszych obrotach do 10V. Ogólnie mam problem z ładowaniem, po przeczyszczeniu i przejzeniu wszystkich złącz, przewodów itd mam 12.5V na akumulatorze. Dodam, że sprawdzałem regulator według serwisówki i wydaje sie byc OK.

 

I jeszcze jedno pytanie: jaki obroty powinien mieć na jałowym? Mam niecały 1000 i troche mało mi sie to wydaje.

 

Dzieki wszystkim za rady i szybkiej poprawy pogody zycze ;)

 

SORRY ZA KILKA TEMATÓW ALE ZA KAZDYM RAZEM WYWALALO MI BLAD STRONY :/ JAK MOGE TO USUNAĆ?

Edytowane przez kamil21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Jakie napięcie powinno być na alternatorze w kawasaki zzr600? Obecnie mierzyłem i jest 7V, przy wiekszych obrotach do 10V. Ogólnie mam problem z ładowaniem, po przeczyszczeniu i przejzeniu wszystkich złącz, przewodów itd mam 12.5V na akumulatorze. Dodam, że sprawdzałem regulator według serwisówki i wydaje sie byc OK.

 

I jeszcze jedno pytanie: jaki obroty powinien mieć na jałowym? Mam niecały 1000 i troche mało mi sie to wydaje.

 

Dzieki wszystkim za rady i szybkiej poprawy pogody zycze :notworthy:

 

SORRY ZA KILKA TEMATÓW ALE ZA KAZDYM RAZEM WYWALALO MI BLAD STRONY :/ JAK MOGE TO USUNAĆ?

 

Zalezy jaki masz rodzaj alternatora. Jesli samowzbudny z wirnikiem z magnesami trwałymi to na kostce wyjściowej po odłączeniu reglera powinno byc co najmniej ok 70V przy 5000 obr/min. Napięcie mierzy sie pomiedzy kazdym z trzech przewodow fazowych przy uzyciu woltomierza prądu przemiennego. ( Zakres AC ) Jesli pomiędzy przewodami napiecie bedzie miało duzą róznice to uszkodzone jest uzwojenie alternatora.

Najszybciej padł regler.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Jakie napięcie powinno być na alternatorze w kawasaki zzr600? Obecnie mierzyłem i jest 7V, przy wiekszych obrotach do 10V. Ogólnie mam problem z ładowaniem, po przeczyszczeniu i przejzeniu wszystkich złącz, przewodów itd mam 12.5V na akumulatorze. Dodam, że sprawdzałem regulator według serwisówki i wydaje sie byc OK.

 

I jeszcze jedno pytanie: jaki obroty powinien mieć na jałowym? Mam niecały 1000 i troche mało mi sie to wydaje.

 

Dzieki wszystkim za rady i szybkiej poprawy pogody zycze :D

 

SORRY ZA KILKA TEMATÓW ALE ZA KAZDYM RAZEM WYWALALO MI BLAD STRONY :/ JAK MOGE TO USUNAĆ?

Zmierz prąd podawany na wirnika alternatora czyli prąd który płynie poprzez szczotki alternatora. Jeżeli jest dość duży to oznacza to że regulator pracyje poprawnie i coś nietak jest z alternatorem, a jeżeli prąd jest malutki lub wcale to jest na odwrót, regulator padnięty a alternator jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mi troche pomogliscie.. bo u mnie napiecie miedzyfazowe na alternatorze to gora 10V. Tam sa jakies szczotki tak jak w samochodzie?

 

DEAD, mozesz troche jasniej wytlumaczyc jak ten prad zmierzyc?

Alternator to jest poprostu maszyna synchroniczna. Napięcie na stojanie maszyny synchronicznej zależy od obrotów wirnika (czyli obrotów silnika) i od prądu magnesującego wirnik. Im wyższe obroty tym wyższe napięcie i im większy prąd magnesujący tym większe napięcie na stojanie. Z tego wynika że chcąc utrzymać stałe napięcie (około 15V) to przy wzrastających obrotach silnika należy zmiejszać prąd wirnika i tę właśnie czarną robotę odwala regulator. Proponowałem Ci żebyś odpioł kable od szczotki i podłączył sie miernikiem ustawionym na prąd stały pomiędzy ten odpięty kabel a szczotkę. Jeżeli prąd niepopłynie wcale to może masz zużyte szczotki lub coś nie tak z regulatorem (albo masz alternator 9-cio diodowy i padło ci uzwojenie wzbudzające). Jaka ma być to wartość prądu to nie wiem bo sie nie znam. Jeżeli nie masz szczotek to patrz post Breżniewa. A tak w ogóle to są tylko moje wydumki więc nie bierz tego za wyrocznie i bardzo możliwe że to stek bzdur :-). Mam nadzieje że jakiś fachowiec dźgnięty moją niewiedzą mnie poprawi ;-).

 

A może prawdziwi fachowcy są na forum, ale tylko śmieją sie pod nosem i czekają aż zapukasz do ich warsztatu.

Edytowane przez DEAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fachowcy sa piszac ze napiecie na alternatorze powinno byc 14V :icon_question:

 

Adam M. Mierzyłem pomiedzy przewodami wychodzacymi z alternatora (oczywiscie napiecie zmienne) a wychodza tam 3 przewody.

 

Jutro zobacze szczotki bo to raczej na nie klade wine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak;]

14,4V to max co ma pojawic sie na zaciskach akumulatora;] troszke kijowo mierzsysz to ładowanie;]

 

Ja robie to tak;] mierze sobie najpierw napiecie na kumie przy wyłaczonym silniku potem mierze napiecie na właczonym silniku. Ale zawsze na zaciskach akumulatora. Po odłaczeniu tych 3 kabli od diód regel przestaje działać zreszta na moje oko takie odpiecie moze go uszkodzic;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze macie pelen misz / masz w glowach na temat tych alternatorow - to co masz w Kawie to altek samowzbudny ( rotor na magnesach stalych ) z regulatorem prostujacym prad i uwalajacym jego nadwyzke na mase.

Spodziewalem sie ze ten motocykl ma alternator obcowzbudny, ale najwyrazniej kawa poszla "po taniosci" :icon_rolleyes:.

Teraz aby sprawdzic wydajnosc alternatora, trzeba rozlaczyc go z reglerem ( lacza je 3 zolte przewody podzielone zlaczka ) i jak juz napisal Brezniew pomierzyc napiecie zmienne miedzy poszczegolnymi parami przewodow ( 1-3, 1-2, 2-3 ). Miernik trzeba ustawic na napiecie zmienne i powinien on pokazac jakies 70 - 90 V na poszczegolnych parach przy 5 tys obrotow. Poziom napiecia nie jest taki wazny ( choc nie powinno byc nizsze niz 70V ) jak jego roznice miedzy parami przewodow.

Jesli roznica jest wieksza niz 20% miedzy parami przewodow to znaczy ze cos jest zwalone w altku.

Oczywiscie ta probe robimy na wlaczonym silniku.

Jezeli cos jest nie tak to wylaczamy silnik i mozemy sprawdzic, czy poszczegolne cewki nie maja przerwy w uzwojeniu czy przebicia na mase ( sprawdzamy ohmomierzem ). Tak czy owak wowczas alternator trzeba przewinac lub wymienic.

Podczas proby regulatorowi nic sie nie stanie, bo po prostu nie dostanie on pradu a silnik bedzie chodzil z baterii.

Dlatego przed proba akumulator moto warto porzadnie naladowac.

Jezeli napiecia altka beda dobre to wskazuje to na regulator, lub problem w samej instalacji.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam raz jeszcze!

 

Sprawa wyglada nastepujaco! Ładowanie pojawia sie dopiero przy 6tys obr i to z 13.4V. Przy regulatorze jest spalony/stopiony jeden przewod do takiego stopnia ze i zlaczka przy regulatorze sie stopila. I teraz sie zastanawiam czy regulator czy moze aku padlo i powoduje za duzy przeplyw pradu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napraw to spalone połączenie i sprawdź jeszcze raz ładowanie.

Prawdopodobnie to właśnie jest przyczyna kłopotów.

Miałeś ładowanie tylko z dwuch faz i dla tego było tak mizerne.

Alternator ma ograniczoną wydajność prądową i nawet przeciążenie nie powinno nic uszkodzić.

Zwykle przyczyną wypalenia styków jest ich słaby kontakt.

Powoduje to nagrzewanie i utlenianie styku co powoduje dalsze pogorszenie kontaktu i tak aż do spalenia końcówek.

Początkową przyczyną tego jest słaby docisk styków, ich zabrudzenie lub utlenienie ze starości.

Pozdrawiam.

Edytowane przez sebazaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...