Skocz do zawartości

Problem z łożyskiem na wale


santi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wyciągnąłem wał z silnika,z tym że jedno z łożysk głównych wyszło z kartera i zostąło na wale.Za cholerę nie chce zejść z czopa wału.Próbowałem je podgrzewać .podwarzyć śrubokrętem i nic .Czy ma ktoś jakiś patent żeby je ściągnąć , bo ściągacza na to nie ma jak założyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent mam, ale pewno większość "poprawnych" mechaników sie na niego oburzy ;-). A więc tak. Skoro chcesz zdjąć łożysko to zakładam że jest ono do wymiany. Wkładasz łożysko do imadła i zgniatasz je aż sie rozsypie. Wtedy na bierznie wewnętrznyą możesz założyć sciągacz bo ma ona na środku rowek, lub poprostu zakręcasz ją z wyczuciem w imadło i walisz młotem w czop wału poprzez kawałek drewna, miedzi, aluminium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie sproboj rozciac bierznie zewnetrzna.. pomysl ze zgniataniem mi sie zbytnio nie podoba..

tylko troche sobie potniesz, bo lozyska sa z fajnych materialow robione :icon_mrgreen:

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie co za patenty macie :crossy:

 

Po pierwsze da rade sciagnac lozysko z czopa walu w domowych warunkach bez odpowiedniego sciagaacza :

 

Ja biore tak:

 

Rozrzerzamchwyty imadla tak, zeby do srodka wpadlo lozysko, i teraz biore dwa klucze plaskie 13 dobrej firmy , i jeden klucz wkladam pomiedzy lozyskiem a przeciwaga, z drugim kluczem robie to samo, ale z drugiej strtony lozyska. I teraz klucze klade razem z walem na imadlo, tak zeby wal wisial na kluczach, a klucze znajdowaly sie pomiedzy lozyskiem a roznowaga walu. I biore mlotek gumowy, i pukam mocno w czop walu od gory, i lozysko zostanie na kluczach, a wal pojdzie na dol wiec trzeba go reka trzymac zeby go nie uszkodzic. A jezeli klucz nie chce wejsc pomiedzy walem a lozyskiem to mozna lekko srubowkretem puknac, powinno pomoc.

 

II sposob to jest kupno specjalnego sciagacza na takie lozysko :

 

 

http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?c...d26e346afc43f0a

 

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również czesto stosowałem patent rzemyka90 tyle że zamiast kluczy używałem płaskowników z dobrej stali, ale takich nigdzie nie kupisz więc zostają klucze (o ile wejdą między łożysko a przeciwwagę. Możesz też rozegrać koszyczek łożyska zdjąć bieżnię i naciąć wewnętrzną aby zrobić uchwyt do ściągacza.

Pozdro Seb

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiele razy sciągalem łożysko za pomocą tokarki a mianowicie rozbijalem gorna bierznie i kiedy zostawala tylko dolna to wal szedl na tokarke i tam zostawalo staczane to co zostało z łożyska na wale. Sposób jest w 100% skuteczny ale jesli odda sie to do zakladu to sporo kosztuje jednak mamy pewnosc ze nie uszkodzimy walu poprzez pukanie w niego mlotkiem. Jednak ja uzywam tego spopsobu tylko w ekstermalnych przypadkach.

 

Pozdrwiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...