haryb Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 (edytowane) Witam:)Przejrzałem forum i poczytalem kilkanascie postów dotyczących filtrów K&N lecz jednak mam dodatkowe pytanie i pewne kwestie. Sprawa wyglada tak : zakupiłem swoja Yamahe XJ90 Div 96 rok w zeszłym roku z Niemiec, ma ona wlożony filtr K&N co mnie na poczatku ucieszyło - bo z tego co wyczytałem kiedys w sklepach i słyszałem od znajomych : zwiększa moc ok 2% , lepiej sie wkręca no i mniej pali, po sezonie jazdy na nim i porównaniu z kumplami którzy jezdza takimi samymi xj-tami na zwykłych filtrach nie wyczułem róznicy w spalaniu czy mocy wiec stweirdziłem że to troszke przesadzone są opinie o zaletach tych filtrów podłóg ich cen. Wczoraj pojechałem do serwsiu na kompleksowa regulacje i synchornizacje gażników poniewaz nie robłem tego od momentu kupna moto ( od zeszłego sezonu) no i o moje dziwo dostalem "zjebki" ze jezdze na filtrze K&N w takim sprzęcie ktory jest sprzetem turystycznym a nie na tory czy sportowym... że taki filtr ma sens wkładac jak sie tuninguje sprzeta własnie pod kątem sportowej jazdy, czy na tor a nie do spokojnej 100-120km/h turystycznej jazdy... No najbardzije mniej zastanowilo i zdziwiło to dwóch serwisantów z ów serwisu powiedzialo że wrecz mam teraz słabsze osiagi i jest gorsza parca silnika niz bym mial sozony zwykły tam za 30zl, i że jesli bym teraz zmienil ten K&Na na zwykły praca silnika sie poprawi..??!??!?! Czy to prawda? prosze o wypowiedz najlepiej serwisantów lub ludzi którzy moga w uzasadniony sposób mi odpowiedziec czy oni mają racje. i jeszcze jedna kwestia czy zakładając ze mam teraz gazniki wyreguloane i synchornizowane na tym k&N zmienilbym na zwykłyczy od nowa musze jechac na regulacje gaźników? pzodroharyb :icon_mrgreen: Edytowane 20 Marca 2007 przez haryb Cytuj www.haryb.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sitars Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 WitajI pewnie jeszcze powiedzieli: Jak coś to możemy od Ciebie kupić to "badziewie" za 5zł, a Ty sobie kupisz normalny.Sorki za nic nie wnoszący głos, ale jakoś nie mogłem się powstrzymać. Pozdrawiam Cytuj SQ7NSQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 Filtr K&N wkładany do nie zmodyfikowaanego airboxa jest zamiennikiem. Spalania , nie zmieni i osiągów też nie poprawi. Silnikowi tez raczej nie zaszkodzi. Ja bym zostawił i cieszył się, że nie muszę go co sezon zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haryb Opublikowano 20 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 Mam fabryczny Airbox wiec rozumiem że nie musiałbym robic regulacji na nowa przy zmianie na zwykły filtr.Jesli chodzi o częstośc zmieany no t raz na rok wymienic filtr to niejest ani problem finansowy bo jest dosyc tani ani techniczny bo jest dobrze umiejscowiony w XJ.Tyko chodzi mi o to czy faktycznie mogla by zaistniec taka sytaucja że jak włozyl bym normalny zwykły filtr to by silnik pracowal mi "lepiej" ? Czy wręcz na odwrót czyli gożej? Oraz czy jest sens wkładania takiego filtru do turystycznego sprzętu nie bawiąc sie w dalsza modyfikacje jak np, walki rozrzadu, dysze wydech itd. pozdroharyb :) Cytuj www.haryb.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 Sam filtr to wiesz.... Napewno zmiany będą niewyczówalne, co najwyżesz możesz sobie jedynie ciśnienie podnieść przy odpalaniu, bo przy większej przepustowości powietrza takiego filtra moto może mnieć problem z zasssaniem paliwa do silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prałat Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 Ja włożyłem wkład K&N i z tego, co wiem, to negatywnych skutków nie powinno być. Nie ma co liczyć na fajerwerki w osiągach, ale przynajmniej filtra nie wymieniasz, tylko myjesz... serwisowi to nie na rękę. Gdybys jakiegos zewnętrznego stożka założył, to inna bajka, ale sam wkład? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 Filtr K&N wkładany do nie zmodyfikowaanego airboxa jest zamiennikiem. Spalania , nie zmieni i osiągów też nie poprawi. Silnikowi tez raczej nie zaszkodzi. Ja bym zostawił i cieszył się, że nie muszę go co sezon zmieniać.niby zamiennik ale u mnie spalanie zmalało (o jakies pół litra), filterek ten zubożył mi mieszanke i swiece były białe- czyli czasami trzeba zajrzeć i przestroić gaźniki. Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 A moze stary filtr miałeś brudny i zapchany a gaźniki były do niego dostrojone? I po wymianie na nowy czysty filtr miesznak zrobiła się zbyt uboga? Ja tam zakładam K&N do kazdego pojazdu jakim mam zamiar min. rok pojeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mutomb Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 Filtr K&N wkładany do nie zmodyfikowaanego airboxa jest zamiennikiem. Spalania , nie zmieni i osiągów też nie poprawi. Silnikowi tez raczej nie zaszkodzi. Ja bym zostawił i cieszył się, że nie muszę go co sezon zmieniać.Zakładając że bedzie mial ta sama przepustowosc co zwykly filtr. Gdybym mial kupic nowy to bym sie zastanowil czy jest mi potrzebny. Jesli juz jest to po co zmieniac? Chyba ze mimo regulacji gaznikow mieszanka dalej bedzie zbyt uboga. Ja tak wlasnie uslyszalem w pewnym serwisie. Ze nie da sie wyregulowac gaznikow i nalezy zmienic dysze na wieksze. Oprocz K&N mialem jeszcze sportowy wydech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmc Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 z innej beczki, zakładając, że Twoj sprzet ma 100 KM, jak chcialeś odczuć te dodatkowe 2 ? ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Psh Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 ..jak to w koncu jest. k&n przepuszcza mniej powietrza i wzbogaca w ten sposob mieszanke? czy odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmc Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 ..jak to w koncu jest. k&n przepuszcza mniej powietrza i wzbogaca w ten sposob mieszanke? czy odwrotnie. stozkowy KN przepuszcza wiecej powietrza i zubaza mieszanke :-) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haryb Opublikowano 21 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 No to reasumując: zostawi ten K&N filtr i nic nei ruszac? Czy sprzedac go i kupic znwykły a za reszte co zostanie pojezdzic ?:icon_twisted: Co radzicie? Moto mam zamiar potrzymac jeszcze rok - dwa wiec... sam juz nie wiem. pozdroharyb :icon_twisted: Cytuj www.haryb.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Nie sadze zeby ktos kupil uzywany K&N, a jezeli to nie za duze pieniadze.Ja bym go zostawil i poobserwowal jak sie swiece zachowuja, jezeli dobrze to nie ma co zmieniac. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Osobiście chyba bym go wywalił i kupił papierowy.Kiedyś znalazłem artykuł w sieci w którym były przetestowane różne filtry powietrza (papierowe ,sportowe bawełniane, gąbkowe) i jednak papier zapewniał najlepsze filtrowanie.Wszystkie sportowe wynalazki czasem miały lepszy przepływ ale również puszczały do silnika drobiny kurzu (co sam zaobserwowałem w aucie - po 50kkm z K&N'em w dolocie było pełno pyłu pomimo właściwej konserwacji filtra), co może mieć znaczenie przy długotrwałej eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.