Skocz do zawartości

Pieprzone srubki


Greedo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałem niedawno zdjąć pokrywke przepustnicy w gaźniku, ale 4 trzymające ja srubki za ch... nie chcą dać się wykrecic. Oczywiscie sa tak miekkie ze juz krzyzyki na nich sie obłupały czyli srubokrec odpada. Jak je wykrecic? probowałem opukiwać płaskim małym srubokretem na skos ale to nic nie daje, a nie chce naparzać w gaźnik. Moze tzw. morsem da sie to wykrecic? dostep do nich jest ograniczony no i to gaźnik to nie moge sie za bardzo siłować. Jakies pomysły?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak rozwaliles krzyzyki srub to natnij łebki delikatnie dobrym brzeszczotem, a potem odkrecaj srubokretem plaskim.

 

przedtem jednak posilowalbym sie z nimi przy uzyciu morsa

 

wczesniejsze wymoczenie w wd-40 tez nie zaszkodzi

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dobre imadło, to wsadzaj śrubki w imadło, skręć je i kręc całym korpusem gaźnika.

 

 

A dlaczego od WD40 maja puchnąc oringi? Ja się z tym nigdy nie spotkalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry pomysł jest właśnie zrobienie piłą wersji dla śrubokręta płaskiego.

Natnij głęboko, żeby śrubokręt głęboko wchodził. U mnie kiedyś takie coś pomogło.

 

Inny myk zastosowałem z miękkimi śrubami wieczka pompy hamulca przedniego w GSie.

Rozwierciłem łebki śrub (śruby nie wystają ponad wieczko). tu foto o czym mówię: http://www.totalmotorcycle.com/maintenance...terCylinder.jpg

 

Po czym zdjąłem wieczko i kombinerkami wykręciłem wystające bolce.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiercać sie boje zeby potem wykrecajac kombinerkami nie porysować korpusu, pozatym one by wystawały moze ze 2 mm a to za mało. Sprubuje wyjac gaźnik i naciąć te cholerne srubki

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko pamietaj zeby dobrac odpowiedni srubokret i najlepiej zaprzec sie o niego w trakcie odkrecania, tzn zeby sila nacisku byla duza.

 

zreszta.. odkrecac srubki chyba umiesz :biggrin:

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już odkreciłem i wymieniłem. Naciąłem, założyłem nasadke ze srubokretem na grzechotke i poszło. Juz przedwczoraj zaczalem to nacinac, ale nie wierzyłem w skutecznosc patentu :) BTW rada dla czytajacych - lepiej naciac jak najgłębiej i uzyc grzechotki

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chcesz odkrecic te sruby i ich nie zniszczyc, to najpierw musisz zdjac gaznik i wsadzic w imadlo - srubokret musi miec "sztywny" opor, zeby je ruszyc, a tego nie daje mocowanie w gumowym kolektorze.

Radze ci wymienic te srubki na ampulowe ( imbusowe )

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałem niedawno zdjąć pokrywke przepustnicy w gaźniku, ale 4 trzymające ja srubki za ch... nie chcą dać się wykrecic. Oczywiscie sa tak miekkie ze juz krzyzyki na nich sie obłupały czyli srubokrec odpada. Jak je wykrecic? probowałem opukiwać płaskim małym srubokretem na skos ale to nic nie daje, a nie chce naparzać w gaźnik. Moze tzw. morsem da sie to wykrecic? dostep do nich jest ograniczony no i to gaźnik to nie moge sie za bardzo siłować. Jakies pomysły?

[/quot

 

pewnie są to małe śrubki gdybyś rzucił foto było by można ocenić co zrobić z nimi a w ciemno... to możesz piłowc albo rozwiercić i wykręcać a tak szczerze bez zobaczenia tego nie można Ci poradzić dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem podobny problem ale w moim, przypadku bez problemu dało się to odkręciś przy momocy małych kombinerek , szczypców np. wykożystywanych w elektronice. tak jak to już ktoś wyżej pisał. Jeżeli masz dostęp na ruch szczypcami to nie będzie problemu tylko mocno ścisnąć trzeba żeby ząbki się wbiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chcesz odkrecic te sruby i ich nie zniszczyc, to najpierw musisz zdjac gaznik i wsadzic w imadlo - srubokret musi miec "sztywny" opor, zeby je ruszyc, a tego nie daje mocowanie w gumowym kolektorze.

Radze ci wymienic te srubki na ampulowe ( imbusowe )

 

Adam M.

 

Wymieniłem na takie same na krzyżak... Przy okazji - gdzie w Warszawie moge dostac tego typu asortyment jak takie nietypowe śrubki? Takich małych i krótkich na ampul nie widziałem. Szukam tez takich piankowych podkładek, gdzie możnaby takie dostac? Wygalcaja jak uszczelka do kranu, tylko sa z pianki

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do nietypowych śrubek, czy też w wyższych klasach jakościowych (10.9, 12.9) to polecam ASMET. Jest na Al. Jerozolimskich, kilka kilometrów przed Pruszkowem, po prawo jadąc do Pruszkowa. Nie sposób przegapić, duży budynek i duża reklama. Wybór potężny, także calowe gwinty. Zawsze się u nich zaopatruję. I mają dobre ceny. Bo np za 100 sztuk samokontrujących nakrętek M5, wysokich, zapłaciłem ok. 7 zł. A w detalicznym sklepie za sztukę zapłacisz ze 30 gr.

Edytowane przez BartekJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...