rajdowiec Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Witam chciałem sie was poradzić a mianowicie kupiłem sobie KTM LC4 z pekniętym cylindrem i wydobywa się woda,ktos zapomniał spóścić wode z układu chłodzenia :banghead: , nie wiem za bardzo co z tym zrobić,chciałbym zapytać czy dałoby sie to zakelić jakimś klejem albo zaspawać(jest aluminiowy),co propunejecieza odp z góry dziex.fotka pękniętego cyla Witam chciałem sie was poradzić a mianowicie kupiłem sobie KTM LC4 z pekniętym cylindrem i wydobywa się woda,ktos zapomniał spóścić wode z układu chłodzenia :( , nie wiem za bardzo co z tym zrobić,chciałbym zapytać czy dałoby sie to zakelić jakimś klejem albo zaspawać(jest aluminiowy),co propunejecieza odp z góry dziex.fotka pękniętego cyla przepraszam za powtórki tematu neta mi zamula i wyskoczyło aż tyle :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 teoretycznie jesli to tylko cylinder (plaszcz wodny ) to mozna posmarkac i zaspawac to - ale cos watpie aby to tylko takie uszkodzenie bylo , napewno woda nie idzie do oleju ?? , mogla tuleja peknac albo glowica. p.s to nie alu tylko duralu Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 teoretycznie jesli to tylko cylinder (plaszcz wodny ) to mozna posmarkac i zaspawac to - ale cos watpie aby to tylko takie uszkodzenie bylo , napewno woda nie idzie do oleju ?? , mogla tuleja peknac albo glowica. p.s to nie alu tylko duraluno moze bo przypomina mi alu :)a co do cylindra to pekł na zewnątrz rozsadziło,a do środka chyba nie dostaje sie woda(bo na zimnym silniku woda nie kapie dopiero jak sie rozgrzeje to sie rozszeża i tak sie powoli sączy),głowica niby jest ok, do oleju nie widać aby szła woda(ma normalny kolor olej,nie widać w nim ze jest zmieszany z wodą)a zaspawać to czym? bo nie bardzo wiem bo jesli jest to dural Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 W jaikims warsztacie gdzie spawają aluminium na pewno będa wiedziec jak pospawac i cos takiego. Zakład gdzie naprawiają felgi aluminiowe- tam tez powinni pospawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 bo moze by dało zakleić to pęknięcie tyle ze należało by wziąć pewno od środka cyla,bo jak od zewnętrznej strony moze odparzyć i odpaść,na skutek temp,a mi chodzi bez rozbierania silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 spawanie nie jest strasznei kosztowne takiego elementu, a masz załatwioną sprawe raz na dobre, tylko lic zise z malowaiem cylka bo farba sie spali, i zdjąć będzie go trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Klejenie psu na budę. bo się rozszerza i bedziesz kleił co chwilę...Tak jak pisali koledzy, zawieź do dobrego spawacza, spoleruj, pomaluj i będzie latać... o ile to tylko to pęknięcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 pokombinuj z klejem "chester metal" kleilem nim karter w mz, bo sie olej saczyl. Klej trzymal , wiec moze i tu sobie poradzi.. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 13 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 a czy bedzie można go pospawać tego cyla bez zdejmowania go z motoru,(chodzi mi czy bedzie trzeba zdejmowac cylinder) a czy wiecie jaki przyrządem można to pospawać(chyba nie zwykłą spawarą)?Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wioslarz Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Niestety! Przyjdzie ci zdjac cylinder bo nikt ci na motorze ego nie pospawa! Spawa sie to tigem w osłonie argonu ale musi to byc dokładnie umyte a jesli nie rozbierzesz cylnda to jak umyjesz go od glikolu z płynu chłodniczego?? proponuje rozebrac silnik tzn podniesc cylindre i zawiesc tam gdzie naprawiaja chłodnice! Oni maja spawarki do spawania od wewnatrz a poza tm oni musza naprawde umiec spawac wiec jak oni ci to zrobia bedzie git! Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 13 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Niestety! Przyjdzie ci zdjac cylinder bo nikt ci na motorze ego nie pospawa! Spawa sie to tigem w osłonie argonu ale musi to byc dokładnie umyte a jesli nie rozbierzesz cylnda to jak umyjesz go od glikolu z płynu chłodniczego?? proponuje rozebrac silnik tzn podniesc cylindre i zawiesc tam gdzie naprawiaja chłodnice! Oni maja spawarki do spawania od wewnatrz a poza tm oni musza naprawde umiec spawac wiec jak oni ci to zrobia bedzie git! Pozdro Ale to bedzie należało pospawać nie od zewnątrz tylko od środka cylindra,a to od zewnątrz spoina nie utrzyma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 no jak wyżej, bez ściągnięcia cylindra nie warto kombinować bo pęknięcie może sięgać komory spalania Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 13 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 no jak wyżej, bez ściągnięcia cylindra nie warto kombinować bo pęknięcie może sięgać komory spalania chce podkreślić iż oprucz tego peknięcia wszystko(reszta)wydaje sie być ok, bo woda nie przedostaje sie do oleju ani nie zostaje wyduchiwana,tylko po nagrzeniu silnika cylek rozszerza sie i zaczyna kapać a na zimnym nie kapie woda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 (edytowane) Proponuję:- cylinder zdjąć,- zanieść do sprawdzonego zakładu, gdzie spawają aluminium i jego stopy,- po pospawaniu, zanieśc do zakładu gdzie robią szlify, w celu splanowania obu przylgni (gdzie leżą uszczelki) i sprawdzenia ewentualnych odkształceń.Jeżeli spawacz nagrzeje cylinder i pospawa nagrzany, pozwalając mu potem stygnąc z piecem, to ryzyko odkształceń jest niewielkie.Powodzenia. Gdzie jest Adam M. i Piotr Dudek? :banghead: Edytowane 13 Marca 2007 przez Tomek Kulik Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 no moze bo przypomina mi alu :) bo nie bardzo wiem bo jesli jest to duralDural to duraluminium :cool: Jak chcesz wiedziec wiecej o tym to wikipedia służy pomocą :D Pozdr Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.