Skocz do zawartości

pęknięty cylek


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałem sie was poradzić a mianowicie kupiłem sobie KTM LC4 z pekniętym cylindrem i wydobywa się woda,ktos zapomniał spóścić wode z układu chłodzenia :banghead: , nie wiem za bardzo co z tym zrobić,

chciałbym zapytać czy dałoby sie to zakelić jakimś klejem albo zaspawać(jest aluminiowy),co propunejecie

za odp z góry dziex.

fotka pękniętego cyla

 

Witam chciałem sie was poradzić a mianowicie kupiłem sobie KTM LC4 z pekniętym cylindrem i wydobywa się woda,ktos zapomniał spóścić wode z układu chłodzenia :( , nie wiem za bardzo co z tym zrobić,

chciałbym zapytać czy dałoby sie to zakelić jakimś klejem albo zaspawać(jest aluminiowy),co propunejecie

za odp z góry dziex.

fotka pękniętego cyla

 

przepraszam za powtórki tematu neta mi zamula i wyskoczyło aż tyle :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie jesli to tylko cylinder (plaszcz wodny ) to mozna posmarkac i zaspawac to - ale cos watpie aby to tylko takie uszkodzenie bylo , napewno woda nie idzie do oleju ?? , mogla tuleja peknac albo glowica.

 

p.s to nie alu tylko duralu

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie jesli to tylko cylinder (plaszcz wodny ) to mozna posmarkac i zaspawac to - ale cos watpie aby to tylko takie uszkodzenie bylo , napewno woda nie idzie do oleju ?? , mogla tuleja peknac albo glowica.

 

p.s to nie alu tylko duralu

no moze bo przypomina mi alu :)

a co do cylindra to pekł na zewnątrz rozsadziło,a do środka chyba nie dostaje sie woda(bo na zimnym silniku woda nie kapie dopiero jak sie rozgrzeje to sie rozszeża i tak sie powoli sączy),głowica niby jest ok, do oleju nie widać aby szła woda(ma normalny kolor olej,nie widać w nim ze jest zmieszany z wodą)

a zaspawać to czym? bo nie bardzo wiem bo jesli jest to dural

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokombinuj z klejem "chester metal" kleilem nim karter w mz, bo sie olej saczyl. Klej trzymal , wiec moze i tu sobie poradzi..

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety! Przyjdzie ci zdjac cylinder bo nikt ci na motorze ego nie pospawa! Spawa sie to tigem w osłonie argonu ale musi to byc dokładnie umyte a jesli nie rozbierzesz cylnda to jak umyjesz go od glikolu z płynu chłodniczego?? proponuje rozebrac silnik tzn podniesc cylindre i zawiesc tam gdzie naprawiaja chłodnice! Oni maja spawarki do spawania od wewnatrz a poza tm oni musza naprawde umiec spawac wiec jak oni ci to zrobia bedzie git! Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety! Przyjdzie ci zdjac cylinder bo nikt ci na motorze ego nie pospawa! Spawa sie to tigem w osłonie argonu ale musi to byc dokładnie umyte a jesli nie rozbierzesz cylnda to jak umyjesz go od glikolu z płynu chłodniczego?? proponuje rozebrac silnik tzn podniesc cylindre i zawiesc tam gdzie naprawiaja chłodnice! Oni maja spawarki do spawania od wewnatrz a poza tm oni musza naprawde umiec spawac wiec jak oni ci to zrobia bedzie git! Pozdro

 

Ale to bedzie należało pospawać nie od zewnątrz tylko od środka cylindra,a to od zewnątrz spoina nie utrzyma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak wyżej, bez ściągnięcia cylindra nie warto kombinować bo pęknięcie może sięgać komory spalania

 

chce podkreślić iż oprucz tego peknięcia wszystko(reszta)wydaje sie być ok, bo woda nie przedostaje sie do oleju ani nie zostaje wyduchiwana,tylko po nagrzeniu silnika cylek rozszerza sie i zaczyna kapać a na zimnym nie kapie woda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję:

- cylinder zdjąć,

- zanieść do sprawdzonego zakładu, gdzie spawają aluminium i jego stopy,

- po pospawaniu, zanieśc do zakładu gdzie robią szlify, w celu splanowania obu przylgni (gdzie leżą uszczelki) i sprawdzenia ewentualnych odkształceń.

Jeżeli spawacz nagrzeje cylinder i pospawa nagrzany, pozwalając mu potem stygnąc z piecem, to ryzyko odkształceń jest niewielkie.

Powodzenia.

 

Gdzie jest Adam M. i Piotr Dudek? :banghead:

Edytowane przez Tomek Kulik

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...