Skocz do zawartości

Zmiana przełożenia... Suzuki tl1000r


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W Tl1000r mam problem bo jak jade w mieście to cały czas musze mieć go na półsprzęgle bo inaczej albo mam za niskie obroty albo jade za szybko. Teraz mam z przodu zębatke 17 a z tyłu 40. Chce zmienić przednią bo mam w miare świeży napęd i nie chce zmieniać całości.

Z moich obliczeń wynika, że jak dam zębatke 16 to zamiast jechać 100km\h pojade 94km\h, a jak dam 15 to pojade 88km\h ale to tylko teoria, nie wiem jak bedzie lepiej, co myślicie??

Mam też wątpliwości czy jak dam mniejszą zębatke to bedzie mi łańcuch tarł mocniej o ślizg, który bedzie sie szybko ścierał. Jakbym miał chociaż jakąś używke to sprawdziłbym jak to sie będzie zachowywać a że nie mam to musze trafić w dobre przełożenie. Mile widziane odpowiedzi posiadaczy Tl-i jakie mają przełożenia.

p.s. Gdzie najtaniej i najlepiej kupić zębatke zdawczą do tl-a i czy pasuje od jakiegoś innego modelu?

 

Pozdrawiam

Stifler

 

Mam jeszcze problem, bo w katalogu Afam są zębatki do łańcucha 530 i 520. Skąd mam wiedzieć jaki jest teraz? Jak to sie mierzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem u mnie w RSV na seryjnym przełożeniu (16/40)

W moim przypadku pomogla zmiana tylnej zębatki na 43.Jeśli zmienisz przednią na mniejszą może skrócić się żywotność łańcucha.Tak czy inaczej ja bym radził zmienić tylną na większą a problem z szarpaniem przy małych prędkościach w mieście zniknie :P

 

Pozdr.

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli że w TL pierwszy bieg jest tak wysoki że nie da rady ujechać 50 km/h ? Bo jeśli mowa o 6-stym biegu , to zamiast kupować nową zębatkę i dodatkowe kilka ogniw, może lepiej wrzucić 5-tkę :-)

Obliczyłeś też że po zmianie przełożeń prędkość spadnie ze 100 na 88 km/h . Czyli zamiast jechać 33 km/h pojedziesz 29 km/h .

Z drugiej strony gringo77 pisze że nawet te 3 dodatkow zęby ,usunęły problem .

Nie znam TL-a więc tak teoretyzyję ,GSX na 6-stym daje radę 50-60 km/h .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GSX a TL to całkiem inne sprzęty. Nie chodzi tu już o przeznaczenie czyli super-sport vs. pseudo-sport ale o konstrukcję. Powszechnie wiadomo że silnik V2 (duzy momnet obr.juz w dolnym zakresie) oraz sinlge lubią szarpać a jest to spowodowane "pulsowaniem" wału kobowego przy 2 cylindrach czy singlu. W klasysznych motocyklach jednocylidrowych można łatwo wyczuć owe 'pulsowanie' podczas jazdy na wolnych obrotach na 1biegu. Temat rzeka więc nie będe się rozwijał zbytnio tutaj.

 

dodam tylko, że zmiana na większą zebatkę z tyłu jest lepszym rozwiązaniem niż przedniej ale spowoduje poprawę przyspieszenia co w TL-R można czasem jako wadę :)

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w S-ce jeździłem na małej 16 i było ok. Teraz kumplowi założyłem dużą 48 ale to w innym celu niż jazda w korkach. TL ma taką charakterystykę silnika że co byś nie robił to do 3tys obr. będzie szarpał i chyba musisz nauczyć się z tym żyć ten sprzęt po prostu ma charakter. Na łańcuchu masz nabite 520 lub 530.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli że w TL pierwszy bieg jest tak wysoki że nie da rady ujechać 50 km/h ? Bo jeśli mowa o 6-stym biegu , to zamiast kupować nową zębatkę i dodatkowe kilka ogniw, może lepiej wrzucić 5-tkę :-)

Obliczyłeś też że po zmianie przełożeń prędkość spadnie ze 100 na 88 km/h . Czyli zamiast jechać 33 km/h pojedziesz 29 km/h .

Z drugiej strony gringo77 pisze że nawet te 3 dodatkow zęby ,usunęły problem .

Nie znam TL-a więc tak teoretyzyję ,GSX na 6-stym daje radę 50-60 km/h .

 

Chodzi mi o pierwszy bieg, mam po prostu za małe przełożenie i jeśli chce jechać za autami to sie mecze.. albo na małych obrotach gaśnie..

 

Miałem ten sam problem u mnie w RSV na seryjnym przełożeniu (16/40)

W moim przypadku pomogla zmiana tylnej zębatki na 43.Jeśli zmienisz przednią na mniejszą może skrócić się żywotność łańcucha.Tak czy inaczej ja bym radził zmienić tylną na większą a problem z szarpaniem przy małych prędkościach w mieście zniknie :lalag:

 

Pozdr.

Wojtek

 

 

 

Wiem, że najlepiej byłoby dać wiekszą tylną ale raczej nie da rady tak zrobić żeby nie zmieniać łańcucha.. Cały komplet to już duży wydatek a nie ma sęsu wymieniać całkiem ładnego zestawu. Myśle, że zmiana z 17 na 15 nie spowoduje wielkiej różnicy w zużywaniu się łańcucha tym bardziej, że takie są przewidziane do niego, nie wiem tylko jak bedzie z tym tarciem o ślizg.

Edytowane przez Stifler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeden minus majstrowania przy przełożeniach. Prędkościomierz pokazuje chore wartości.

 

To akurat nie problem, mam wyskalowany w milach i i tak nie wiele czaje.. hehe Teraz udalo mi sie doczyścić kawałek zębatki i jest wybite 530 i 39 zębów, czyli chyba inaczej niż w oryginale. Nie wiecie od czego będzie ta zętakna pasowała?? Może gsf1200 albo gsxr1100?? Do tla nigdzie nie widze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przednią 16-tke w TL, na miescie wprawdzie mi nie zalezalo, tylko bardziej na torze i to skrocenie duzo nie dalo :P Troszke lepiej sie zbiera no i wykreca czerwone pole na 6-tce, ale szalu nie ma. Kosztowala mnie cale 30zł , mozna dostac u kazdego przedstawiciela Larssona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przednią 16-tke w TL, na miescie wprawdzie mi nie zalezalo, tylko bardziej na torze i to skrocenie duzo nie dalo :icon_twisted: Troszke lepiej sie zbiera no i wykreca czerwone pole na 6-tce, ale szalu nie ma. Kosztowala mnie cale 30zł , mozna dostac u kazdego przedstawiciela Larssona

 

A jaką masz z tyłu?? Czyli pewnie lepiej będzie zamontować 15.

Można gdzieś w Poznaniu kupić zębatki od ręki?? Jeśli tak to dajcie adres bo brachol jedzie do Poznania to by mi kupił.

Edytowane przez Stifler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Witam ja w TL-ce ma założone przełożenie 15-48 i musze przyznać ze w normalnej jezdzie jest zbyt agresywne, trudno się swobodnie toczyc na drugim biegu motocykl strasznie szarpie.

 

Oczywisscie przełożenie to jedno a olbrzymia siła hamująca V-ki to drugie.

 

Konkluzja jest taka jezeli zmieniac to albo jeden zab mniej z przodu albo max trzy więcej z tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...