Piotr Dudek Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 Luzy w normie tylko w jakim zakresie ? minimum czy maksimum ?A cykanie o którym piszesz to z zasady przedmuch na uszczelce kolektora wydechu.Dalej piszesz że to tak jak grzechotka ?Ustal w końcu miejsce tego dzwięku przy pomocy stetoskopu i wtedy pomyślimy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobek358 Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 Nie wiem czy mam rację ale przejście z mineralnego na półsyntetyk nie było dobrym rozwiązaniem, bo moze nie tak jak syntetyk ale pół syntetyk też ma jakieś właściwości myjące większe od mineralnego. Mogło by tak, że gdzieś rozpuściło syf i poleciał w kanały. Na krzywkach nie widać spadku ciśnienia ani aby jakiś syf tamtędy leciał ale panewy są w gorszym stanie (trzeba pamiętać ze jeśli syf się dostanię pomiędzy panewę a wałek to minimum kilka/kilkanaście obrotów tam zostanie, a na krzywce jest dużo przestrzeni wolnej i po pierwszym obrocie może zlecieć do miski olejowej i zostać wyłapany w filtrze). Szczerze ja bym wykluczył możliwość słabego ciśnienia (ale sprawdzić można dla pewności) ponieważ olej podawany jest najpierw na wałek ssący a potem leci na wydech więc to wydech pierwszy by padł a nie ssący (no chyba że w tym modelu idzie najpierw na wydechowy ale nie sądzę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 Wrzuc zdjecia polpanewek, pomierz srednice czopow i srednice panewek.Od tego wszystko zalezy.Jak wygladaja podkladki azbestowo miedziane rur wydechowych przy glowicy ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trazymach Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 Adamie, zaciekawiłeś mnie tym pytaniem o podkładki pod kolektory w kontekście wałków rozrządu. :) Czy ich stan (podkładek) ma jakiś związek z rozrządem? Trazymach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Nie, ale moze jak juz Piotrek napisal miec zwiazek z "cykaniem". Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysmci Opublikowano 23 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 Sprawa pozostała niewyjaśniona. Trafiła mi się okazja kupna innego silnika, wymieniłem silnik i problem znikł :icon_arrow: Dzięki wszystkim za wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 (edytowane) Podłączam sie pod temat, mam podobne objawy w KZ 550, tle ze owe odgłosy (klekot) pojawiają sie dopiero po nagrzaniu silnika, słychać to w całym zakresie obrotów, zaczęło sie tak dziać gdy ustawiłem luzy zaworowe (na 0,15-0,2 i 0,2-0,25), wcześniej było cicho ale jeden zawór prawie sie wieszał. PS: Czy stare kawasaki były dławione na wałkach rozrządu ??PS2: Przy nagrzewaniu silnika luzy zaworowe maleją czy sie zwiększają ?? Edytowane 23 Marca 2007 przez Rozio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobek358 Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 Podłączam sie pod temat, mam podobne objawy w KZ 550, tle ze owe odgłosy (klekot) pojawiają sie dopiero po nagrzaniu silnika, słychać to w całym zakresie obrotów, zaczęło sie tak dziać gdy ustawiłem luzy zaworowe (na 0,15-0,2 i 0,2-0,25), wcześniej było cicho ale jeden zawór prawie sie wieszał. PS: Czy stare kawasaki były dławione na wałkach rozrządu ??PS2: Przy nagrzewaniu silnika luzy zaworowe maleją czy sie zwiększają ?? Przy nagrzanym silniku luzy maleją bo nagrzany materiał się rozszerza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 Przy nagrzanym silniku luzy maleją bo nagrzany materiał się rozszerza.Z tym bym się kłócił. Aluminiowy korpus głowicy rozszerza się bardziej niż zawory więc luzy zwiększają się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 No właśnie... niby aluminium rozszerza sie bardziej od stali, ale z kolei zawory (przynajmniej wydechowe) rozgrzewają sie o wiele bardziej niż reszta głowicy. Wiec nie wiem w końcu jak jest z tymi luzami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobek358 Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 No właśnie... niby aluminium rozszerza sie bardziej od stali, ale z kolei zawory (przynajmniej wydechowe) rozgrzewają sie o wiele bardziej niż reszta głowicy. Wiec nie wiem w końcu jak jest z tymi luzami Luzy pomiędzy krzywką a zaworem na pewno się zmniejszają bo i zawór i krzywka sie rozgrzewają więc materiał się rozszerza w jakimś stopniu zmniejszając luz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 Zawsze lepiej miec klekot i spokojna glowe niz cisze i mozliwosc wypalenia zaworow przez niedomykanie sie ich. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 Wiec nie wiem w końcu jak jest z tymi luzami A nie słyszałeś o tym, że silniki starych Kaw, kiedy wyraźnie cykaja, to znak, że zawory są ok? Ja po kupnie swojego sprzeta nie słyszałem w głowicy żadnych stuków, luz zaworowy był oczywiście zerowy, silnik troche dziwnie chodził, po regulacji słychać było zawory i wszystko jest ok. Jak Adam napisał, jak nie słychać w głowicy cykania zaworow to może byc coś nie tak. !!! Tylko nie mylić z padniętym silnikiem. !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.