Raff Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Caly czas zylem sobie w blogiej nieswiadomosci, nie wiedzac kompletnie o tym zjawisku.Dopiero gdy dotarlem na to forum,poczytalem i zobaczylem kilka filmikow,zdalem sobie sprawe czym jest schima i jak bardzo jest to niebezpiecznie.Mysle ze zjawiskiem tym powinni sie nawet zajac jacyc naukowcy, bo ostatnio czytam artykuly na roznych portalach to niektorzy naukowcy chyba na prawde nie maja juz sie czym zajac.Badaja trakie pierdoly ze nikomu to nie jest potrzebne.Na przyklad ilosc bakterii w biurze.Po co to komu?Moze trzeba by im jakis pomysl podrzucic,bo na prawde nigdzie indziej o schimie nie slyszalem, tylko na forum. Myslalem ze jak sobie bede spokojnie bez szarzowania jezdzic to moge sie czuc bezpiecznie, ale ostatnio zwrocilem uwage na 1 filmiku, to jechal koles na moto, prosta droga a moto przez chwile zaczelo sie trzesc na boki i kierownica uciekala lewo prawo.I tego sie boje ze mi sie tak stanie i sie przewroce bo nie bede wiedziec jak opanowac moto.A przy mocnej schimie to pewnie nie mozna navet opanowac i gleba pewna. Moje pytanie kieruje glownie do posiadaczy motocykla takiego ktorym sam jezdze, czyli Suzuki Bandit. Czy schima moze tez zlapac mnie na bandicie ?Jesli tak to w jakich sytuacjach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olsen Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Moje pytanie kieruje glownie do posiadaczy motocykla takiego ktorym sam jezdze, czyli Suzuki Bandit. Czy schima moze tez zlapac mnie na bandicie ?Jesli tak to w jakich sytuacjach?Jak wynika z Twojego profilu, masz Bandita pierwszej generacji. Ja mam drugiej, wersję S, i shimmy się zdarza, ale tylko przy puszczeniu kierownicy (czasami zjawisko jest też lekko odczuwalne, jeżeli jedzie się trzymając kierownicę jedną ręką [ale trzeba trzymać bardzo delikatnie, "po kobiecemu" ;) ]), zwłaszcza jeżeli opony są nie pierwszej świeżości, dlatego odradzam jazdę bez trzymanki. Myślę, że sprawę załatwiłby amortyzator skrętu, ale jak do tej pory nie chciało mi się takowego montować. Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Całkowicie nie masz sie czym obawiać .. Ja miałem Bandita I generacji i nigdy.. absolutnie nigdy nie wpadł w shimme, nawet przy schodzeniu w koła prze wiekszej prędkości.. Też miałem tą obawę ale geometria ramy w bandicie nie jest tak spotrowa jak w ścigach i dlatego to zjawisko praktycznie nie występuje. Olsen, powinieneś pomyśleć nad zmianą opon albo wyważeniem kół bo jeszcze nie słyszałem, żeby jakikolwiek Bandit wpadał w shime.A nawet jakbyś chciał mieć 200% pewności, że nie bedzie shimy to i tak pewnie nie znajdziesz amorka skrętu dla niego.. Kiedyś widziałem do 1200 ale tylko nowe(czyt. drogie), a jeśli tego nie ma na rynku za wiele to po co wydziwiać i próbować zakładać niepotzebnie. ;) Czy tylko ja nie moge edytować postów?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLAUDIUSZ Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 (edytowane) Kiedy puszczasz kierownice to kierownica nie ma prawa "shimmować", jeżeli tak jest tzn. że coś jest nie tak albo z oponami albo z przednim zawieszeniem, warto sprawdzić :) Edytowane 16 Lutego 2007 przez klaudiusz Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Kiedy puszczasz kierownice to kierownica nie ma prawa "shimmować", jeżeli tak jest tzn. że coś jest nie tak albo z oponami albo z przednim zawieszeniem, warto sprawdzić :biggrin: Dokładnie - do sprawdzenia opony, łożyska kół i łożyska główki ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyXJ Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 hmm , najprawdopodobniej mój kumpel sie roz**bał przez to zjawisko , jechał na GPZ 600 i mówił , że zaczeło mocno trząść kierownicą , potem już wiele nie pamiętał , wylądował kilka sporych metrów w polu (połamany ), GPZ do kasacji ,( koziołkowała konkretnie i wiele z niej nie zostało m.in tylny stelaż pod zadupkiem i siedzeniami zrobił sie "bananowaty" jakiś ) Możliwe , ze przyczyniła sie do tego dość spora V (jakieś 150 chyba) nierówna droga , łagodny zakręt , dość twarde zestrojenie w.w. moto i jego cholernie niepraktyczne 16sto calowe kółka ?? Pozdro Cytuj http://www.bikepics.com/members/rudyfws/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZX Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Jezdzilem Bandziorem 600N'97 dwa sezony :icon_mrgreen: BEZ zadnej shimmy :rolleyes: Jedyne obawy moga towarzyszyc "ladowaniu" po jezdzie na tylnym kole, ale nie polecam tej sztuczki z tak ciezkim motocyklem :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olsen Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Olsen, powinieneś pomyśleć nad zmianą opon albo wyważeniem kół bo jeszcze nie słyszałem, żeby jakikolwiek Bandit wpadał w shime.A ja słyszałem, i to zarówno od ujeżdżających B 6, jak i B 12 - zwłaszcza od tych drugich. Ponoć receptę stanowi właśnie montaż ww. amortyzatora skrętu. Kiedy puszczasz kierownice to kierownica nie ma prawa "shimmować", jeżeli tak jest tzn. że coś jest nie tak albo z oponami albo z przednim zawieszeniem, warto sprawdzić :DWymiana opon i/lub wyważenie kół rozwiązuje problem, ale na krótką metę (kilka tys. km). Gdyby kierownica faktycznie "nie miała prawa" wpadać w shimmy, toby nie ukuto tego terminu, bo zjawisko by nie istniało. :icon_mrgreen: Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Shimmy występuje w motocyklach sportowych, które mają ostry kąt główki ramy. W innych są to raczej problemy opisane powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raff Opublikowano 16 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 bardzo wam dziekuje za odpowiedzi, ale prosze nie robcie offtopu, chodzi mi tylko o bandity, inne moto nie wchodza w gre. Z wiekszosci opinii wynika ze schima tego moto za bardzo nie tyka, ale poczekam na wiecej opinii innych uzytkownikow bandita.Poki co moje obawy troche zelzaly,dzieki :-) Shimmy występuje w motocyklach sportowych, które mają ostry kąt główki ramy. W innych są to raczej problemy opisane powyżej.czyli w crossach czy enduro to w ogole nie ma prawa wystapic ?Bo z tego co wiem ona maja maly kat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rebel Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 prosze nie robcie offtopu, chodzi mi tylko o bandity, inne moto nie wchodza w gre.Miło to słyszeć:banghead:W moim poprzedniku czyli B600N z 2001r shima wystąpiła w zasadzie w ostatniej fazie użytkowania oponek (marki nie podam :icon_razz:).Wystąpił efekt wyząbkowania opony (chyba tak to się nazywa) tzn.po jednej i po drugiej stronie osi opony (bieżnika) wytworzyły się widoczne gołym okiem nierówności w grubości bieżnika.Jeden klocek wyższy drugi wyższy.I tak na zmiane .Po wymianie na nowe oponki efekt zniknął.Bandit ze swoją w miare dużą masą nie jest zbyt podatny na shime.Jeżeli takowa występuje to raczej z powodu zużycia w/w opon bądź luzów w przednim zawieszeniu lub w łożyskach główki ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 W crosach i enduro występuje i to czasem dość brutalna. Praktycznie w każdym rodzaju motocykla się pojawia. Ale doświadczony kierowca jest w stanie sobie z nią poradzić. Źle jest wtedy kiedy pozwolisz wyrwać sobie kierownice z rąk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba350 Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Shimmy w bandycie wystepuje czesto - w wiekszosci przypadkow wine ma przednie kolo - zle wywazone lub kiepska opona. I nie jest to spotykane jak trzymasz kiere - zdarza sie to po puszczeniu kiery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 shimmy moze cie spotkac na bandicie takze jak ci oderwie kolo przednie na nierownosci naprzyklad w trakcie szybkiej jazdy, kierownica moze wpasc w rezonans drgan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLAUDIUSZ Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 Wymiana opon i/lub wyważenie kół rozwiązuje problem, ale na krótką metę (kilka tys. km). Gdyby kierownica faktycznie "nie miała prawa" wpadać w shimmy, toby nie ukuto tego terminu, bo zjawisko by nie istniało. :icon_mrgreen: Olsen, shimmy nie występuje jak sie kierownice puści lub źle ją trzyma, shimmy głównie występuje w Motocyklach sportowych (ścigacze). W innych Motocyklach praktycznie nie występuje a jak występuje to znaczy że oponki do wymiany lub coś jest nie tak z przednim zawieszeniem (krzywe pólki, wyrobione lożysko glówki ramy itd.). Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.