Belin Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Witam!!! Mam problem pisałem już wcześniej że mi w motocyklu szarpie drugi bieg i otrzymałem odpowiedź że to sprzęgła kołowe kół drugiego biegu ,czy po tych objawach można stwierdzić że to na 100% sprzęgła kołowe nawaliły??? I co to w ogóle jest ,które to elementy ,czy ktoś mi powie???:notworthy::);) np. w serwisówce gdzie to jest narysowane???:banghead::):) Pozdrawiam!!!Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterro Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Witam!!! Mam problem pisałem już wcześniej że mi w motocyklu szarpie drugi bieg i otrzymałem odpowiedź że to sprzęgła kołowe kół drugiego biegu ,czy po tych objawach można stwierdzić że to na 100% sprzęgła kołowe nawaliły??? I co to w ogóle jest ,które to elementy ,czy ktoś mi powie???;):):banghead: np. w serwisówce gdzie to jest narysowane???:):);) Pozdrawiam!!!MaciekNajprosciej to dwa kola zebate,na wspolnym walku musza sie czasami polaczyc(zapiac bieg).I jedno ma otwory a te obok ma bolce(kly) Jak wbijesz bieg to wodzik przesowa jedno z kol by sie zazebily(poosiowo) Jak masz zjechane te bolce(przewaznie)to na wodzik dzialaja ogromne sily i dlugo tego nie wytrzyma. To tak pokrotce :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 wiem że w motorach o pojemnościach około 125 przy zjechanych kłach pomagało przefrezowanie kłów aby ni ebyły zaokrąglone(dlatego wyskakuje bieg) ale czy w moto o pojemności 1100 zda tyo egzamin ? nie gwarantuje, (ja bym nie ryzykował) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Belin Opublikowano 15 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 To znaczy że zembatki w skrzyni są do wymiany??? to nie jest pojedyńczy element tylko zembatki do wymiany??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 zębatka posiada takie kły(odlew) które sie zazebiaja, mam akurat jeden silnik rozebrany to moge ci na jutro zdjęcie skrzyni zrobic z takimi zembatkami:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Belin Opublikowano 15 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Ale to oznacza wymiane zembatek 2 biegu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Jak chcesz żeby było dobrze musisz wymienić dwa koła zębate i wodzik. Ewentualnie jak ktoś już długo męczy wyskakującą dwójkę może też być uszkodzony tzw. pamiętnik (element który przesuwa wodziki). Robiłem taką skrzynie koledze z tego forum. Koszty części niestety są kosmiczne. Jakieś trzy lata temu za jedno koło zapłacił 700pln. Na szczęście silnik daje się otworzyć bez demontażu głowicy i cylindrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Mozna robic undercutting, czyli naprawe profili tych bolcow, ale nie znam zakladu w Polsce, ktory podjal by sie tego zabiegu.Poza tym nowe kola to pewnosc, ze zaraz znowu sie to nie stanie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 (...) sprzęgła kołowe (...)kłowe!kieł > kły > kłowe (...) zembatek 2 biegu???zębatek Mozna robic undercutting, czyli naprawe profili tych bolcow, ale nie znam zakladu w Polsce, ktory podjal by sie tego zabiegu.Poza tym nowe kola to pewnosc, ze zaraz znowu sie to nie stanie. Adam M.Rzeczony zabieg można zlecić w Zakładach Lotniczych w Warszawie na Bemowie, ul. Księcia Bolesława, brama przy rondku. Mogę namierzyć dokładny adres i telefon.Usługa zawiera frezowanie i obróbkę cieplną. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 (edytowane) robilem cos podobnego w MZ , zdalo egzamin , tylko luz na klach byl wiekszy i troszke "kliupotal" bieg jak sie dawalo gazu i puszczalo.Mi to zrobili w miejscowej elektrowni ;) Edytowane 16 Lutego 2007 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 ;) mz to 21KM a nie 150dwójka służy do goomowania więc przenosi największe obicążenia Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Ja miałem identyczną sytuację w swoim GSX 550,też wyskakiwała mi dwójka,kupiłem drugą używaną skrzynię biegów i okazało się żę niepotrzebnie.Winny był wałek na którym są nacięte kanałki do sterowania wodzikami,po prostu miał luz poosiowy ponad dwa mm.Żeby naprawić tą usterkę wcale nie trzeba rozpoławiać silnika.Trzeba tylko zdjąć prawą kapę wymontować całe sprzęgło.Wałek sterujący jest zabezpieczony przed wysunięciem podkładką z blachy o takim elipsowatym kształcie.Po wymontowaniu sprzęgła trzeba dogiąć trochę częśćtej podkładki aby zlikwidować luz poosiowy wałka.Ja tak zrobiłem i dwójka przestała wyskakiwać.Oczywiście w Twoim przypadku może być inaczej ale najpierw radzę sprawdzić ten luz.Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Radze nie kombinować z napawywaniem frezowaniem i innymi takimi regeneracjami. Koła zębate w japońskich skrzyniach są w jakiś sposób utwardzane powierzchniowo. Na dobrą sprawę tylko producent wie w jaki. Po odpuszczeniu i ponownym utwardzeniu na pewno nie uzyskamy takich właściwości metalu jakie miał wcześniej. Widziałem skrzynie z ostrzonymi kłami, które po paru tysiącach znowu się zaokrągliły. Prawda jest taka, że japońskiej skrzyni nie oszuka, szczególnie jak przenosi 150km. Jak motocykl jest w ładnym stanie i jest wart inwestycji uzbieraj kase i kup mu nowe części. Jeśli „pamiętnik” nie jest uszkodzony zamkniesz się w kwocie 2 – 2,5tys razem z robotą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Radze nie kombinować z napawywaniem frezowaniem i innymi takimi regeneracjami. Koła zębate w japońskich skrzyniach są w jakiś sposób utwardzane powierzchniowo. Na dobrą sprawę tylko producent wie w jaki. Po odpuszczeniu i ponownym utwardzeniu na pewno nie uzyskamy takich właściwości metalu jakie miał wcześniej. (...)A w zakładach remontujących samoloty się nie znają? Fizyka jest fizyka, stal to stal. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Jak pokażesz mi naprawioną w ten sposób skrzynie w podobnym motocyklu, która wytrzymała chociaż 10tys km wtedy uwierzę w tą metodę i będę ją stosował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.