k_smart Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Witam ;)Problem jest następujacy- sprzęt to kdx 125- od niedługiego czasu występuje u mnie problem ze sprzęgłem- klamka sprzęgła często robi się twarda i uniemożliwia uruchomienie sprzęgła (linka jest ok), wraca to powoli do normy po kilkukrotnym naciskaniu (z 15 razy) klamki sprzęgła. Zjawisko się powtarza najczęściej po wkręceniu silnika na wyższe obroty. W czym może tkwic problem? Za odpowiedzi z góry dzieki ! pzdr.! :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zloty46 Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Nie wiem jak dokladnie wygląda to sprzęglo ale jeśli linka nie blokuje to w środku mogla urwać się zawleczka od sprzęgla i ciężko je nacisnąć.A przy większych prędkościach obrotowych ma lżej.Wedlug mnie ściąg dekiel od sprzęgla i sprawdź co się stalo.Może Ci zdemolować tarcze i dekiel jak zacznie trzeć sprzęglo o obudowę :icon_mrgreen: Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 pierwsze co bym sprawdził to wysprzęglik Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k_smart Opublikowano 15 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Tak, czy inaczej będę musiał to rozebrać- narazie jednak nie mam dostępu do bike'a, dlatego wszystkie Wasze opinie/komentarze mogą okazać się pomocne- dzieki ;) pierwsze co bym sprawdził to wysprzęglik Enduromaster czy chodzi Ci o ten element ?"wysprzęglik" ? Nie wiem jak dokladnie wygląda to sprzęglo ale jeśli linka nie blokuje to w środku mogla urwać się zawleczka od sprzęgla i ciężko je nacisnąć.A przy większych prędkościach obrotowych ma lżej.Wedlug mnie ściąg dekiel od sprzęgla i sprawdź co się stalo.Może Ci zdemolować tarcze i dekiel jak zacznie trzeć sprzęglo o obudowę :( Pozdrowienia. Moje sprzęgło jest mocowane na 6 śrub- rozwiazanie nieco solidniejsze od zawleczek, ale kto wie- trzeba rozebrać. moje sprzęgło pzdr.! ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 (edytowane) zadnych zawleczek i ustrojstw tam nie ma. czy przebieg moto jest już spory? wg mnie tarcze wytłukly w koszu sprzegłowym rowki, które uniemożliwiają wysprzęlenie motoru, a tym samym prawidłową zmianę biegów. jest to częsta usterka w motorach ze znacznym przebiegiem. zaznaczyłem ci na zdjęciu miejsca w koszu które za to odpowiadają, pzdrdhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4f4e1e09c3bb0a9b.html Edytowane 15 Lutego 2007 przez kuba_195 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 kuba moze miec racje poniewaz czesto sie dzieje wlasnie takie cos w crossach a kdx ma silnik podobny do kx robia sie zeby na koszu wystarczy je zjechac pilnikiem ale z czasem znow moga sie wyrobic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 WITAM!!Mam identycznie w mojej DR :/ Juz kilka linek poszlo bo tak ciezko sprzeglo chodzilo :icon_rolleyes: U mnie dodatkowo jak jade i sie rozgrzeje silnik to nie moge zlapac luzu i moto potrafi nieraz samemu ciagnac do przodu... Nie wiem czy sie mam podejmowac proby naprawy, czy mam oddac do jakiegos speca. Jak myslicie?? POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 (edytowane) kuba moze miec racje poniewaz czesto sie dzieje wlasnie takie cos w crossach a kdx ma silnik podobny do kx robia sie zeby na koszu wystarczy je zjechac pilnikiem ale z czasem znow moga sie wyrobicwtedy sprzegło na luzie tak by się tłukło ze nic innego by słychac nie było a rowki porobiły by sie od nowa bardzo szybko bo tarcze mając taki luz pomiedzy swoimi "zębami " a "zębami" kosza udezały by w2 niego z jeszcze wiekszą siła. Jesli jest az tak wyząbkowane ze tarcze zamiast po puszczeniu sprzegła wrócić do swojej "zgniecionej" pozycji zostają bo sie zachaczyły o kosz (i wtedy własnie linka robi sie luzna i klamka nie odbija) to taki kosz nadaje sie tylk odo wymiany. W zasadzie nie widze innego powodu tak dziwnego zachowania sie sprzegła. No chyba ze ten wysprzegliok w jakiś tam sposob sie zatarł, przekrzywił czy cóś. No nie ma rady musisz to poprostu rozkrecic :P a tak sobie jeszcze pomyslałem ze mogło sie stac cos dosc absurdalnego ale kto wie czyli odkręciło sie to co trzyma przekładki (to na co nachodzi kosz sprzegłowy) i przy uruchamianiu sprzegła przekrzywia sie i powstaje duze tarcie. Jak by tak było to na dłuższą mete mogło by to spowodować niesłe spustoszenie w tej okolicy silnika.ps. jestem na bierząco ze sprzegłem bo co dopiero sie uporałem (mam nadzieje) z moim po długiej walce :icon_mrgreen: Edytowane 15 Lutego 2007 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Zdejmij kosz sprzegla, i migomatem zaspawaj te miejsca ktore zostaly wyrobione, nastepnie bardzo dokladnie pilnikiem sie obluz. Taka regeneracje sprzegla opisywal T.Salek. Moim zdaniem jest to bardzo dobr e rozwiazanie, poniewaz spaw jest o wiele trwardszy od materialu z ktorego kosz sprzeglowy jest zrobiony i dzieki temu mamy zregenerowny kosz sprzegla na dluzsza mete :icon_mrgreen: Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k_smart Opublikowano 16 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 WITAM!!Mam identycznie w mojej DR :/ Juz kilka linek poszlo bo tak ciezko sprzeglo chodzilo :crossy: POZDRO U mnie też kilka linek już poszło na smietnik :D :buttrock:Najprawdopodobniej tak jak mówicie jest to ten kosz, mam nadzieję, że w ten weekend bede mial czas zabrac sie za to- potem napiszę co było. :biggrin:pzdr.! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k_smart Opublikowano 25 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 Obiecałem, więc piszę co było:Przyczyną zacinającego się sprzęgła był odkręcony kosz sprzęgła :icon_razz: Pytanie dlaczego się odkręcił i czy sytuacja nie będzie się powtarzać... dziwne, że nie ma żadnego zabezpieczenia tej nakrędki.pzdr.! :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 (edytowane) Obiecałem, więc piszę co było:Przyczyną zacinającego się sprzęgła był odkręcony kosz sprzęgła :bigrazz: Pytanie dlaczego się odkręcił i czy sytuacja nie będzie się powtarzać... dziwne, że nie ma żadnego zabezpieczenia tej nakrędki.pzdr.! :) HEHE a tak sobie jeszcze pomyslałem ze mogło sie stac cos dosc absurdalnego ale kto wie czyli odkręciło sie to co trzyma przekładki (to na co nachodzi kosz sprzegłowy) i przy uruchamianiu sprzegła przekrzywia sie i powstaje duze tarcie. Jak by tak było to na dłuższą mete mogło by to spowodować niesłe spustoszenie w tej okolicy silnika.ps. jestem na bierząco ze sprzegłem bo co dopiero sie uporałem (mam nadzieje) z moim po długiej walce :wink: Chyba powinienem zostać jasnowidzem :bigrazz: :wink: byłem bardzo blisko a w zasadzie trafiłem Edytowane 25 Lutego 2007 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.