Joe Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 WitamMam taki mały problem z moim "wózkiem", otóż wymieniałem w grudniu pompe wody+płyn oraz pasek rozrządu i napinacze,a i jeszcze delikatnie podregulowałem gaz bo przed tem nierówno na wolnych chodził a nawet przygasał. Po tym zabiegu zauważylem, że silnik prędzej się nagrzewa co zimą jest OK, ale w cieplejsze dni np. kolo +10 w mieście wentylator włącza sie co jakiś czas(w ciągu 0,5h z 3 razy, przy temp. płynu 97st), na trasie jest OK, a już strach pomyśleć co będzie przy +30... dlatego mam pytanko co może być przyczyna takiego grzania?? dodam, że przed wymianą zjawisko to nie występowało aż tak często, stan płynu i oleju jest w normie(trzyma stan) Pozdrawiam Joe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_mot Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 A jak z obrotami po odpaleniu silnika, i z samym odpalaniem? Wszystko ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volks Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 czujnik temperatury wody prawdopodobnie szwankuje. Zacznij od jego wymiany. Koszt napewno nie jest wysoki.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepper Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 czujnik temperatury wody prawdopodobnie szwankuje. Zacznij od jego wymiany. Koszt napewno nie jest wysoki.pzdr Możliwe, ale i poziom oleju warto sprawdzić i w jakim stanie jest ten olej, oraz poziom płynu chłodzącego. Jak go jest mało to nie zdąża się wychłodzić, kiedyś miałem nieszczelnośc na termostacie i płyn wyciekał to samo się działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joe Opublikowano 8 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 z obrotami oraz odpalaniem nie ma problemu, poziom wody i olej w normie znaczy ubytkow nie ma, a z czujnikiem to był taki bajer, że aby odpowietrzyć układ chłodzenia to trzebabyło go wykręcić i potem wkręcić, temp. jakąś pokazuje także wątpie aby mógł się uszkodzić przy tych czynnościach ale sprawdzić nie zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 a termostat sprawny ? może masz niedrożną chłodnicę ? Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joe Opublikowano 9 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 teoretycznie jest wszystko sprawne, bo jak już wcześniej napisałem przed tem było dobrze a po zmianach jest taka rózńica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_mot Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Teoretycznie....a praktycznie? Ja bym jeszcze raz sprawdził termostat, jak to wcześniej enduromaster pisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 wszzystko jes na moje ok ok. silnik ma pracować w 100. Wiec tak ma zostać:banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jareckiz Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 Najnormalniej w wiecie padl Ci termostat. Mialem to samo, tez mam astre 1,4 z LPG. Termostat padl i trzeba go wymienic na nic zda sie rozmyslanie z jakiego powodu. Jesli bedziesz zwlekal padnie uszczelka pod glowica. Moja astra na LPG jest wolna jak wol ale apetytu na paliwo nie ma, trudno taki urok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 a jakie masz zegary ? skala do 100st czy do 110st ? ja w moim mam do 100 st i wentylator załącza się po delikatnym przekroczeniu 100, ale to następuje po ostrej jeździe w mieście. przeważnie trzyma 90-95 st (licznikowe, przy 90 st w rzeczywistości jest 75-80st) Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 Ja tylko dodam, że płyn chłodniczy dolewamy przy pracującym silniku i włączonej na maxa nagrzewnicy, żeby uniknąć niepożądanych zapowietrzeń. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajoss Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 Ja bym postawił na termostat, ale najpierw posprawdzaj czy jest dobrze odpowietrzony układ, najlepiej podjedź przodem na jakieś wzniesienie i pozwól silnikowi trochę tak popracować aby chłodnica była w najwyższym punkcie (lub zbiorniczek wyrównawczy, zalezy od rodzaju układu chłodzenia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joe Opublikowano 11 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 - tu się zgodze Astra 1.4(8V)+LPG Niewyprzedzaaa!! :icon_rolleyes: ale cóż trzba się narazie pomęczyć, (spalanie beny 7L, gaz 8.3L, zimą niecały literek więcej)- zegary mam do 100 i optymalna temp trzyma od 87 - 90(na trasie), wentylator zalancza się przy 97, (przed tem przy 95, tylko że dłużej dochodził do tej temp. i to ten cały problem)- odpowietrzony jest (wydaje mi się) prawidłowo, bo wspomagałem się serwisówką, ponadto powinnien odpowietrzać się samoistnie podczas eksploatacji- czy termostat jest sprawny? na pewno działa w mniej lub bardziej wydajny sposób, ponieważ gdyby nie otwierał to obieg nie szedłby przez chłodnice i wentylator nie schłodził/obniżyłby temp w całym układzie - tak myśle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 (edytowane) .... a co to za instalacja gazowa ?? pisałeś, że "podkręciłeś" gaz ... nie znam sie na instalacji gazowej ale czy nie istnieje coś takiego jak zbyt uboga mięszanka (pewnie wtrysku gazu nie masz) ?? bo jeśli tym podkręcaniem w jakiś sposób możesz wpływać na ilość gazu w stosunku do powietrza to istnieje równiez prawdopodobieństwo że silnik ma zbyt uboga mieszankę paliwową a objawem tego może być wzrost temperatury spalania czyli w prostej lini silnika całego...(już nie wspomnę że na gazie temperatura w komorze spalania jest wyższa... bo zazwyczaj benzyna chłodzi a gaz już nie)... takie tam luźne przemyślenia tylko :wink: ...co do termostatu to niekoniecznie musi być całkiem zablokowany , może się otwierać ale nie całkowicie i efekt bedzie jak piszesz, bo za mało płynu będzie chłodzone przez chłodnice ... może pracować w zbyt małym zakresie poprostu Edytowane 12 Lutego 2007 przez lolek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.