Skocz do zawartości

Przegrzewanie się silnika


Joe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki mały problem z moim "wózkiem", otóż wymieniałem w grudniu pompe wody+płyn oraz pasek rozrządu i napinacze,a i jeszcze delikatnie podregulowałem gaz bo przed tem nierówno na wolnych chodził a nawet przygasał. Po tym zabiegu zauważylem, że silnik prędzej się nagrzewa co zimą jest OK, ale w cieplejsze dni np. kolo +10 w mieście wentylator włącza sie co jakiś czas(w ciągu 0,5h z 3 razy, przy temp. płynu 97st), na trasie jest OK, a już strach pomyśleć co będzie przy +30...

 

dlatego mam pytanko co może być przyczyna takiego grzania?? dodam, że przed wymianą zjawisko to nie występowało aż tak często, stan płynu i oleju jest w normie(trzyma stan)

 

Pozdrawiam Joe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temperatury wody prawdopodobnie szwankuje. Zacznij od jego wymiany. Koszt napewno nie jest wysoki.

pzdr

 

Możliwe, ale i poziom oleju warto sprawdzić i w jakim stanie jest ten olej, oraz poziom płynu chłodzącego. Jak go jest mało to nie zdąża się wychłodzić, kiedyś miałem nieszczelnośc na termostacie i płyn wyciekał to samo się działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z obrotami oraz odpalaniem nie ma problemu, poziom wody i olej w normie znaczy ubytkow nie ma, a z czujnikiem to był taki bajer, że aby odpowietrzyć układ chłodzenia to trzebabyło go wykręcić i potem wkręcić, temp. jakąś pokazuje także wątpie aby mógł się uszkodzić przy tych czynnościach ale sprawdzić nie zaszkodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najnormalniej w wiecie padl Ci termostat. Mialem to samo, tez mam astre 1,4 z LPG. Termostat padl i trzeba go wymienic na nic zda sie rozmyslanie z jakiego powodu. Jesli bedziesz zwlekal padnie uszczelka pod glowica. Moja astra na LPG jest wolna jak wol ale apetytu na paliwo nie ma, trudno taki urok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie masz zegary ? skala do 100st czy do 110st ? ja w moim mam do 100 st i wentylator załącza się po delikatnym przekroczeniu 100, ale to następuje po ostrej jeździe w mieście. przeważnie trzyma 90-95 st (licznikowe, przy 90 st w rzeczywistości jest 75-80st)

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam, że płyn chłodniczy dolewamy przy pracującym silniku i włączonej na maxa nagrzewnicy, żeby uniknąć niepożądanych zapowietrzeń.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym postawił na termostat, ale najpierw posprawdzaj czy jest dobrze odpowietrzony układ, najlepiej podjedź przodem na jakieś wzniesienie i pozwól silnikowi trochę tak popracować aby chłodnica była w najwyższym punkcie (lub zbiorniczek wyrównawczy, zalezy od rodzaju układu chłodzenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- tu się zgodze Astra 1.4(8V)+LPG Niewyprzedzaaa!! :icon_rolleyes: ale cóż trzba się narazie pomęczyć, (spalanie beny 7L, gaz 8.3L, zimą niecały literek więcej)

- zegary mam do 100 i optymalna temp trzyma od 87 - 90(na trasie), wentylator zalancza się przy 97, (przed tem przy 95, tylko że dłużej dochodził do tej temp. i to ten cały problem)

- odpowietrzony jest (wydaje mi się) prawidłowo, bo wspomagałem się serwisówką, ponadto powinnien odpowietrzać się samoistnie podczas eksploatacji

- czy termostat jest sprawny? na pewno działa w mniej lub bardziej wydajny sposób, ponieważ gdyby nie otwierał to obieg nie szedłby przez chłodnice i wentylator nie schłodził/obniżyłby temp w całym układzie - tak myśle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... a co to za instalacja gazowa ?? pisałeś, że "podkręciłeś" gaz ... nie znam sie na instalacji gazowej ale czy nie istnieje coś takiego jak zbyt uboga mięszanka (pewnie wtrysku gazu nie masz) ?? bo jeśli tym podkręcaniem w jakiś sposób możesz wpływać na ilość gazu w stosunku do powietrza to istnieje równiez prawdopodobieństwo że silnik ma zbyt uboga mieszankę paliwową a objawem tego może być wzrost temperatury spalania czyli w prostej lini silnika całego...(już nie wspomnę że na gazie temperatura w komorze spalania jest wyższa... bo zazwyczaj benzyna chłodzi a gaz już nie)... takie tam luźne przemyślenia tylko :wink:

 

...co do termostatu to niekoniecznie musi być całkiem zablokowany , może się otwierać ale nie całkowicie i efekt bedzie jak piszesz, bo za mało płynu będzie chłodzone przez chłodnice ... może pracować w zbyt małym zakresie poprostu

Edytowane przez lolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...