Skocz do zawartości

Pomiar kompresji - z gazem czy bez gazu ??


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie jak w temacie , niedlugo wymieniam slizgi lancuszka rorzadu , w tym celu musze zdjac cylinder, a wiec moze i wymienie tlok. Sprawdzalem wlasnie kompresje i bez gazu wychodzi mi 6 a z gazem 9.5 - fabrycznie powinno byc 9,5. Natomiast przy probie olejowej wychodzi 7.5 bez gazu i 12 z gazem , motocykl wyposazony jest w autodekompresator.

 

Fabrycznie kompresja wynosi 9,5:1

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nitomen - 6, 9.5 czego ???

Przede wszystkim mylisz stopien sprezania ( 9.5 : 1 ) z cisnieniem sprezania np. 10 Atm, 120 PSI, czy iles tam Bar.

Pomiar cisnienia sprezania zawsze z otwarta przepustnica, cylinder musi najpierw zassac powietrze zeby potem je sprezyc.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak troszke ssie oliwy , ale pierscienie + tuleja cylindra wymieniane 20 tys km temu , tlok orginalny wedlug pomiarow w serwisie byl ok i mozna bylo dalej na nim latac . Pomyslalem ze jak zdejmuje cylinder to i tlok nie zaszkodzilo by zmienic ;) tzn cylindra nie musze sciagac , ale to tylko 2 srubki :D

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiecie co, mnie irytują pewne opinie "fachowców"

stopień sprężania to czysto wymiarowa wielkość , objętość cylindra w DMP/ GMP . A co ma wielkość otwarcia przepustnicy do pomiaru ciśnienia sprężania ? ( tylko do oceny i nie zawsze silnika) i to mówi mechanik ??? , ludzie , poziom kultury technicznej na poziomie taksówkarza ? A przy wtrysku co? do szkoły uczyć się podstawowych rzeczy z fizyki, a nie robić spamów i wody w mózgu motocyklistom, którzy nie mają i nie chcą intersować się mechaniką ( mają inne zaintersowania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

merknt nie rozumiem za bardzo oco ci chodzi ? znaczy co Adam M myli sie ?? napisz dokladniej oco ci chodzi z ta ocena silnika ;)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeca czy silnik jest na gaźniku czy na wtrysku to i tak i tak posiada przepustnice powietrza, a ta podczas pomiaru powinna być otwarta na maksa. Bo jak dobrze Adam M. napisał najpierw musi być zassane powietrze a później dopiero jest co sprężać.

 

To nie diesel że ciągnie tyle powietrza ile chce a obroty sa regulowane jedynie dawką wtryskiwanego paliwa.

 

PS. W książce do GAZa 69 pisze żeby do pomiaru dobrze naładować akumulator i nie zdejmować filtra powietrza ( ale powinien być w miare czysty). Myślę że w motocyklach jest podobinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiecie co, mnie irytują pewne opinie "fachowców"

stopień sprężania to czysto wymiarowa wielkość , objętość cylindra w DMP/ GMP . A co ma wielkość otwarcia przepustnicy do pomiaru ciśnienia sprężania ? ( tylko do oceny i nie zawsze silnika) i to mówi mechanik ??? , ludzie , poziom kultury technicznej na poziomie taksówkarza ? A przy wtrysku co? do szkoły uczyć się podstawowych rzeczy z fizyki, a nie robić spamów i wody w mózgu motocyklistom, którzy nie mają i nie chcą intersować się mechaniką ( mają inne zaintersowania)

 

Ty weź się zatanów co piszesz, pomiaru cisnienia zawsze dokonuje sie na otwrtej przepustnicy, a przy wtrysku dla Twojej wiadomości też jest przepustnica, w dieslu nie ma. Zdziwiony??

 

Sorki, rozpedziłem się. Yool jush to napisał, ale nerwy mnie poniosły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiecie co, mnie irytują pewne opinie "fachowców"

stopień sprężania to czysto wymiarowa wielkość , objętość cylindra w DMP/ GMP . A co ma wielkość otwarcia przepustnicy do pomiaru ciśnienia sprężania ? ( tylko do oceny i nie zawsze silnika) i to mówi mechanik ??? , ludzie , poziom kultury technicznej na poziomie taksówkarza ? A przy wtrysku co? do szkoły uczyć się podstawowych rzeczy z fizyki, a nie robić spamów i wody w mózgu motocyklistom, którzy nie mają i nie chcą intersować się mechaniką ( mają inne zaintersowania)

Ja jeszcze zrobię trochę wody z mózgu :banghead: (ale zrobię to bez chamstwa) : kolega raczył nie zauważyć, że stopień sprężania i ciśnienie sprężania to dwie różne sprawy. Ciśnienie sprężania to maksymalne ciśnienie, jakie pojawia się w cylindrze przy maksymalnie otwartej przepustnicy przy określonych obrotach silnika (z reguły jest to 400 obr/min). Otwarcie przepustnicy ma w tej sytuacji duże znaczenie, ponieważ przy zamkniętej przepustnicy do cylindra dociera minimalna ilość powietrza, która potem ma być sprężona. W skrajnej sytuacji (teoretycznie) przy szczelnych dolotach i zatkanym dopływie powietrza wynik pomiaru będzie wynisił zero, czyli ciśnienie atmosferyczne, nawet przy dobrym silniku. Oczywiście otwarcie przepustnicy nie ma znaczenia przy wyznaczaniu stopnia sprężania, bo jest to wartość wyliczona jak w powyższym poście.

Pomyśleć a potem pisać !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aker, to juz napisalem w swoim pierwszym poscie, ale widze ze ladnie to rozwinales :icon_exclaim:

marknt, moze nie chodze juz do szkoly ale dalej sie caly czas ucze, co i tobie polecam.

No i nie jestem mechanikiem, to tylko moje hobby.

 

Adam M.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufff... Aker dałeś piękny wykład. Tylko do książki wstawić. Łopatologia taka że nawet idiota zrozumie. A co do pytania głównego to wg. mojego zdania 9.5 atmosfery w cylindrze to wynik zadowalający na 4+ w szkolnej ocenie. Jeżeli bierze ci olej to może przez głowicę. A może pierścień zgarniający jest przypieczony. Tak czy owak tłoka bym nie zmieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie problem z olejem , idzie dosc sporo nawet 1L/1000 km jesli lece po szosie 130 caly czas . Nie jest to bardzo dokuszliwe bo i tak leje samochodowy ,dostepny na kazdej stacji paliw. Bialy dymek wystepuje jak wkrece moto na wieksze obroty i puszcze gaz. Uszczelniacze byly wymienianie wraz z pierscieniami 20 tys km temu . Mysle nad kupnem uzywanej glowicy , ale nie bardzo wiadomo czego sie po takiej spodziewac..

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I od tego trzeba było zacząć. Objawy wizualne oraz ilość zużytego oleju wkazują że trzeba się zająć silnikiem. Najprawdopodobniej trzeba by wymienić pierścienie. Czy będziesz musiał wymienić tłok i szlifować cylinder będzie można stwierdzić dopiero po rozebraniu silnika. Pomiar ciśnienia wskazuje że nie jest tak bardzo żle. Jeśli będziesz miał kasę to zrób załkowity remont. Jeśli jej brak to zaryzykuj wymianę tylko pierścieni. Wzrost ciśnienia przy próbie olejowej mówi że zawory są OK.

Prawidłowe ciśnienie w cylindrze jest określane przez producenta i umieszczane na planszach serwisowych które można zobaczyć w niektórych serwisach. Może ktoś napisze i poda jakie powinno być. I wtedy po naprawie silnika będziesz mógł stwierdzić czy wszystko jest dobrze. Ja obstawiłbym wymianę pierścieni. Ryzykujesz koszt uszczelki i pierścieni oraz własną pracę. Całkowity remont to inna bajka.

 

Dodam, że rodzaj oleju ma jednak znaczenie. Pomiar robimy tylko z otwartymi przepustnicami, bez względu na rodzaj silnika. Wtrysk nic do tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierscienie nie sa stare maja 20 tys km , (wymiana tulei cylindra , nowe pierscienie na stary tlok nominalny z xx prtzebiegiem , jedyne co mnie niepokoilo to duzy luz nad pierscieniami miedzy tlokiem a cylindrem) , jesli bym sie bral za dol , to razem z tlokiem. Tlok kuty Wossnera kompletny z pierscieniami , sworzniem i zabezpieczeniami 600 zl , ale jaka pewnosc ze to przez tlok a nie przez glowice ? szkoda bylo by wydac 600 zl na darmo , jesli to nie przyniesie efektow.

 

Dogadalem sie z gosciem od czesci do klr , bralem u niego juz pare pierdól i twierdzi ze ma glowice po kompletnej regeneracji za 550 zl. Niedlugo ma mi jej foty podeslac.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...