konrad1974 Opublikowano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 czolem obijamy sie po terenie w boliwiina malych xr 125 ktore sobie kupilismy w peru noi sa za slabeprzynajmniej tak mi sie wydaje potrzebowalbym porady od Kolegowjaki motor najlepiej spelnialby ponizsze kryteriabo jestem zielony dotad przedzieralismy sie przez wietnam i laos na 50 cc 25 letnich skuterach i teraz 125 wydawalo sie oka nie jest (1) ma sie dac tym wjechac komfortowo w kazda dziure, piach, bloto, bagno, gory, pustynia czy tez 1 m solanak przez 50 km jak ostatnio :crossy:bo my tego uzuwac chcemy do podgladania przyrody, wiec bez fajerwerkow ale naprawde w kazda dziure(2) musi miec troche mocy bo my z zona nie jestesmy doswiadczeni i jakmam sie rozpedzic zeby przejechac jakas polmetrowa kempe traw to troche mi skora cierpnie, jeszcze nie umiem i wole sobie dodac po prosttu gazu jak juz jestem pod taka przeszkoda a tu mi gasnie(3) jak wyskocze na droge to zeby to jechalo stale co najmniej 90 -100 km/h i ze 120 przy wyprzedzaniu, tyle mi wystarczy ale z komfortem, bo teraz to po plaskim jade 80-90 jak przykatuje tak az mi szkoda a pod gore strasznie to deprymuje jak nagle siada i trzeba redukowac do 2 biegu(4) w miare lekkie zebym podnosil sam bo jezdzimy po sciezkach w gorach i leze srednio 5 razy na dzien(5) prosty silnik bo z serwisem w stronach w ktorych bywamy to jest tak ze jest mlotek i jakis olej w tej kanciapie co wszyscy nazywaja warszatem wlasnie wrzucilismy tez fotki i notki z tego jak dajemy maszyna w kosc w peru i boliwiizapraszam korzystajac z tej okazji na:www.kogo.republika.pl/Podroze.htmdwie ostatnie ikony pozdro i bede bardzo wdzieczbny za podpowiedz bo chodzi nam po glowiezamiana na honda xr 250 cc tornado a nie wiem czy to nie kolejny blad konrad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eloelo Opublikowano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 Wydaje mi się, że ciężko coś doradzić, co by było lekkie, mocne i dobre do takich wypraw. Odpadają wszelkiego rodzaju exc wr itp. - ktore są lekkie i mocne, ale niewygodne i wymagają mega serwisu.xr250 tornado będzie już trochę lepsza od 125, ale wydaje mi się, że nadal za słabe. I zależy też ile $ chcesz przeznaczyć, bo może lepiej kupić coś używanego, a sprawdzonego i trwałego - ale co to niech się wypowiedzą doświadczeni forumowicze, bo ja nawet nie wiem co podać za przykład, żeby Wam odpowiadało. Jedyne co mi w tej chwili przychodzi do głowy to sprawdzony, niedrogi i w miarę spełniający wasze wymagania - DR350Motocykl naprawdę fajny, ma moc, prędkości jakie wymieniłeś spokojnie bez wysiłku osiąga, wygodny, dobre zawieszenie do takich wypraw, oraz nieduża waga Pozdrawiam, oraz życzę powodzenia.Takie podróże to moje marzenie :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 Pytanie czy tam wiedza co to DR 350 :crossy: , zobacz tez za XR 400 - to moto na miejscowe rynki hemeryki Pn. W ogole szukaj cos o pojemnosci do 400 ccm - w maiare lekkie i maja dosc mocy aby bez hardcoru pojezdzic w terenie. Ciezko ci polecic cos ze wzgledu na serwis , wszystkie wieksze sprzety sa nieco bardziej skomplikowane, i moze byc klopot z ewentualna naprawa padaki. Zostaje ci poszukac po wiekszych miastach i zoabaczyc co w ogole jest do kupienia. p.s a pisalem na Preclach ze 125 bedzie za slaba :) mozliwe ze bedziesz zmuszony do wyboru miedzy wiekszym i ciezszym sprzetem ale znacznie mocniejszym, lub zostaniem przy 125 Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciops Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Ciezko powiedziec ale DR 350 to tak jak kolega eloelo powiedzial bedzie chyba najlepsze rozwiazanie oczywiscie jesli tylko znajdziecie tam takie moto. A co do innych ppropozycji to mysle ze jakis KTM LC4 tez moglby byc w pozadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1974 Opublikowano 5 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 Dzieki za podpowiedzi.Katujemy nasze piekne i niezniszczalne hondy w zakresie do 80 km/h i czesto na 1 i 2 biegu w tutejszych gorach po 5000 m npm. I usilniemyslimy o czyms wiekszym.Obecnie na tapecie jest NX400 Falcon.Np tu:http://www.honda.com.br/web/index.asp?pp=m...s=galeria&id=67Co myslicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
satun Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 Obawiam sie ze ponad 150kg to moze byc troche duzo, szczegolnie dla twojej zony. A czy w ameryce polodniowej mozna kupic cos w rodzaju Hondy XR 400? W USA na pewno sa bardzo popularne takie sprzety. Dosyc lekkie, niewysilone i z moca nie bedziesz mial problemu, a przede wszystkiem to prosta sprawdzona konstrukcja. pozdrawiam,satun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stoźu Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 A może suzuki DR z400 tylko nie wiem czy tam w ogóle coś takiego jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jimmy Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 a czemu nie np. dr650? fakt ze troche ciezsze.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
na koło Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 A czemu nie Iż z koszem??Fakt trochę nie poręczny :cool: .Drz400 albo xr400 to chyba najlepsze rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojteque Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 (edytowane) Widać że najbardziej interesują cię nowe motocykle bo jedynie po takich można oczekiwać bezawaryjności.Moim zdaniem jazda DRZ-tem przez pół kontynentu to kiepski pomysł. To jest niemal wyczynowa fura i nie wiem kto wysiedzi kilkanaście godzin na takiej desce twardej i wąskiej. XR 400 to chyb podobna klasa. Ale jakby się rozejrzeć za XR 650 to może byłaby to lepsza droga.Ja bym się rozejrzał za BMW F650 GS. Nie wiem jak się kształtują ceny ale pewnie i roczny czy dwuletni motocykl nie zawiódłby w czasie wyprawy.Na dobrą sprawę to ciężko teraz znaleźć coś pokroju DR 350 a pewnie taka fura najlepiej by się sprawdziła.Aprilia pegaso też nie wygląda bardzo zwaliście ale niestety trochę zbyt nowocześnie i skomplikowanie. Bo może się zdarzyć że coś padnie i wtedy kłopot w zacofanym rejonie świata. A tak na marginesie to prędzej urala bym w teren ciągnął niż iża. Trochę pomyliłeś motocykle. Edytowane 5 Lutego 2007 przez Wojteque Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_Arian Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 A co myslicie o DR 800 big?Czy by sie sprawdzila? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eloelo Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 a co myslicie o dt50 albo R1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 6 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2007 (edytowane) hmm dla kobietki DR BIG + obladowanie tabolami = 250 kilo :) a teraz podnies go z ziemi :) ale wjedz w trudniejszy teren jesli masz male pojecie o jezdzie enduro. A co do R1 wyastarczy ogladnac filmik Sjaak the wrold - i kto powiedziall ze R1 nie nadaje sie w teren , a tymbardziej do objechania swiata . Edytowane 6 Lutego 2007 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1974 Opublikowano 17 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 czolem dzieki za podpowiedziwlasnie wylonilismy sie z terenu maksymalnegodziwne ze to przezyly te motorkiwjechalismy popychajac sie noga na 5100 m npm :buttrock: sni nam sie wieksza moc pozdroKonrad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 Konrad 1974- wszystkie dywagacje n/t musisz uzaleznic od takich czynnikow: -dostepnosci czesci -ciezar motocykla uwzgledniajac wysokosc siedzenia( im ciezszy tym siedzenie nizej)- wielkosc zb.paliwa- spalania i czestosc serwisowania- no i dostepnosc samego motocyklaWydaje mi sie ze dobrym rozwiazaniem byloby XR 650 R( tylko nie wiem czy dalbys rade z moca 60 KM), lub XR 650 L- poniewaz sprzety te sa dostepne w Ameryce i nie ma problemu z czesciami.A jesli chodzi o DR 800 to w Ameryce zupelny egzotyk( przynajmniej w Ameryce PN).Jesli wybierzesz juz motorek to proponuje od razu zmienic przelozenia do wspinaczki- bo nawet mocny motocykl moze miec tak dobrane ze na 1 biegu z obciazeniem pod gorke bedzie gasl.Trza pamietac ze jak wybierzesz XR 650 L- to motorek b. wytrzymaly na trudy- jednak wymaga odpowiedniej dbalosci i "milosci" :-)) , sprawdzenie i ewentualna regulacja luzow zaworowych i wymiana oleju z filtrem co 1500 km( a nie jak podaje fabryka co 6000 km), w ciezkich warunkach terenowych(jazda po pustyni, pylistym szutrze- czyszczenie filtu powietrza co 500 km lub czesciej, wymiana oleju tez proponuje czesciej), nie wiem jak to wyglada w XR 650 R(chlodzonym ciecza), bo nie mialem do czynienia, ale mysle ze w podczas ciezkich prob terenowych kazdy enduro wymaga czestszej obslugi i regulacji niz podane jest w Manualach.A ten NX 400 - to egzotyk pierwszy raz widze takie cos- silnik pewnie od XR 400- ciekawe czy ma chlodnice oleju?? Motorek moze byc dobrym rozwiazaniem - jesli ma sie silne nogi i siedzenie jest dosc nisko. Panowie trzeba pamietac ze nawet lekkim motorkiem w pelni zaladowany to 230-250 kg masy wiec podczas wywrotki i tak trza duzzooo sily , lub sprytu.Anyway jak juz wybierzesz sprzet -to pomysl o zmianie przelozenia tak by 1 byla praktycznie biegiem "pelzajacym"- koledze zmienilismy w DR 650- tak ze na 1 biegu jedzie sie naprawde b. powoli. Pozdr. Janek-Klekotek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.