Skocz do zawartości

Cała prawda o tuningu dwusuwowych pięćdziesiątek


Olsen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Parę lat temu postanowiłem nieco podrasować skuter (Peugeot SV 50) i w tym celu nabyłem kit tuningowy Malossi (cylinder z głowicą i tłok 70 ccm). Na zestawie tuningowym, który dokonał żywota w zeszłym tygodniu, przejechałem ok. 13.000 km (pechowa trzynastka?). Pękł tłok, tzn. odłamał się jego kawałek na górze (to się chyba nazywa denko). Szczerze powiedziawszy, spodziewałem się nieco dłuższej żywotności zestawu, chociaż sprzedawca uprzedzał mnie, że może się skończyć po jakichś 10.000 km, bo te rasowane silniki są bardzo wysilone. Dodam, że nie jeździłem cały czas uwieszony na manecie (traktuję skuter i inne pojazdy bardzo oszczędnie), aczkolwiek przez pewien czas miałem założone ciężkie rolki, na których skuter gorzej się zbierał i z dużym wysiłkiem podjeżdżał pod górę, ale za to rozwijał dosyć dużą prędkość maksymalną - być może właśnie te rolki przyczyniły się do skrócenia żywotności silnika.

Założyłem z powrotem fabryczny silnik 50 ccm (tzn., gwoli ścisłości, zleciłem zabieg wyspecjalizowanemu warsztatowi) i teraz skuter znowu jest full legal. ;) Nie żałuję, że go tuningowałem, bo to zawsze ciekawe doświadczenie, poza tym żywotność skutera wydłużyła się o te kilometry nawinięte na silniku Malossiego (przez ostatnie 13.000 km fabryczny silnik się nie zużywał, więc na dłużej starczy, przynajmniej taką żywię nadzieję).

 

Ciekawi mnie, na ile Wam-użytkownikom rasowanych pięćdziesiątek (wiem, że takowi są na forum) starczyły kity tuningowe. :cool:

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olsen a zanim założyłeś ten kit tuningowy miałeś zmienione sprzęgło, wariator i wydech na sportowe?

 

W/w części całkiem nieźle podrasowują skuter, więc kupowanie od razu kitu na 70 cm3 jest bezsensem :)

 

Według mnie ciężar rolek nie zawinił temu co się stało :)

13.000 km to całkiem sporo jak na wysilony silniczek :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byś wymienił tłoczek po 10tys i by dalej śmigał, nastąpiło zmęczenie materiału i tyle, w moim oryginalny tłok padł przy przebiegu 6,5 tys (kawałek tłoka się oderwało) i zarysował cylinder (nikasil) . kupno kitu 70cc było bardziej opłacalne

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olsen a zanim założyłeś ten kit tuningowy miałeś zmienione sprzęgło, wariator i wydech na sportowe?

"Sportowe" wydechy w małych skuterkach średnio mi się podobają, a sprzęgła też nie ruszałem.

 

byś wymienił tłoczek po 10tys i by dalej śmigał

Zastanawiałem się nad taką opcją, ale w końcu postanowiłem założyć oryginalny silnik. Tłoka 70 ccm na podorędziu nie miałem, a zależało mi na tym, żeby jak najszybciej przywrócić skuterkowi dawną świetność. Teraz chodzi jak burza.

 

a Mnie sie trozkę inaczej wydaje, ze tłok pekł ci tylki i wyłącznie dlatego że wsadziłeś 70sport a gaźnik 50, ruciec i bembranki,tez czy się nie mylę??

Membranki były razem z kitem tuningowym; gaźnik pozostał oryginalny.

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie wydaje ze tez w tym było twojej winy otorz jak wkładasz mocniejszy kit to powinenes zastosowac lepszy olej najlepiej syntetyczny

po 2 powinenes zwiekszyc dawke oleju bo jak wiadomo wieksza pojemnosc potrzebuje wieksza dawke oleju - czy zrobiłes to?

3 jaki kit wstawiłes jezeli malossi sport to on smiało powinien ci wytrzymac 25tys bez zadnego szlifu (przy optymalnych parametrach) a jezeli MHR to te 10000km to naprawde dużo

4 jak juz wstawiasz kit to niezbednym jest wymiana tłumika gdyż seryjny za bardzo go duzi (ew. przerobic swoj zeby wiecej z niego wylatywało)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to czytam i mi się wydaje ze jak przejechałeś 13.000 km na 70 to itak dużo :banghead: dobrze ze pękł Ci tylko tłok bo jeżeli miałeś oryginalny wał to mógł Ci się pokrzywić od zwiększonej pojemności bo tak się często dzieje.

 

Poza tym zgadzam się z innymi użytkownikami ze jeżeli decydujesz się na kit tuningowy to również powinieneś kupić inne czesci jak tłumik, sprzegło itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie tego typu zestawy tuningowe skracają znacznie zywotność. Nawet ostatnoio był temat o zestawie tuningowym do skuterka 50ccm [po załozeniu którego skuter osiaga nawet do ponad 20km :lalag:

To juz sie robi wycazynowy silnik jak w crossówce o niewielkiej pojemności. 80 crossowe mają baardzo małą zywotność tłoka w granicach ok max 20- 30 motogodzin wiec ja uwazam to prawie za cud ze przejechałeś na tym zestawie 13000km :banghead: Ja podejzewam ze to nie był az tak ekstremalnie tuningujący zestaw jak ten o którym pisze ale mysle ze po włansoie 10 tys km powinno sie zmieniać tłok jak w wyczynowym motocyklu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie tego typu zestawy tuningowe skracają znacznie zywotność. Nawet ostatnoio był temat o zestawie tuningowym do skuterka 50ccm [po załozeniu którego skuter osiaga nawet do ponad 20km :clap:

To juz sie robi wycazynowy silnik jak w crossówce o niewielkiej pojemności. 80 crossowe mają baardzo małą zywotność tłoka w granicach ok max 20- 30 motogodzin wiec ja uwazam to prawie za cud ze przejechałeś na tym zestawie 13000km :icon_razz: Ja podejzewam ze to nie był az tak ekstremalnie tuningujący zestaw jak ten o którym pisze ale mysle ze po włansoie 10 tys km powinno sie zmieniać tłok jak w wyczynowym motocyklu.

 

Witam !

 

No wlasnie, robiac jakiekolwiek przerobki, trzeba miec wiedze o tym. Nie wystarczy wymienic tylko to czy owo. Tuning musi uwzglednic wszystkie elementy, ich dopasowanie i zoptymowaniedo siebie.

 

Mnie zycie nauczylo nie tuning, tylko kupno od razu tego ( z jaka predkoscia i moca chce dysponowac ) co chce miec w efekcie koncowym przy standardzie. Wierzcie, ze wytrzymuje dluzej. Po tuningu fakt czlowiek jest bogatszy w doswiadczeniu i wiedzy na ten temat - co sie chwali, ale niestety biedniejszy w portfelu.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale coś musiało być nie tak.Ja rozumiem że pierścienie czy coś by się wyjechało ale pęknięcie tłoka to już wada materiałowa albo może była za uboga mieszanka tym samym wzrosła temp. spalania i nastąpiło uszkodzenie denka tłoka.

 

Ale coś musiało być nie tak.Ja rozumiem że pierścienie czy coś by się wyjechało ale pęknięcie tłoka to już wada materiałowa albo może była za uboga mieszanka tym samym wzrosła temp. spalania i nastąpiło uszkodzenie denka tłoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w swpoim motorze miałem za mały gaźnik i moto strasznie żwawo chodizło, ale przy dużych obciążeniach łapał muła, silnik przegrzewał się. wina za mały gaźnik, za dużo powietrza, za słabe chłodzenie mieszanką, i pach pierścień pekł i wiadomo co dalej, ale po szlifie założyłem gaźnik 28mm i jest cacy:D ps mam 80cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówicie że wina gościa itp. Standardowe skuterki bardzo często nie dożywają na jednym tłoku tak dużo a tu jeszcze tuning!!! Uważam, że koleś musiał bardzo dobrze sprzęt eksploatować a jedyny bład jaki popełnił to, że w czas nie wymienił tłoka i doprowadził do jego pęknięcia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie wydaje ze tez w tym było twojej winy otorz jak wkładasz mocniejszy kit to powinenes zastosowac lepszy olej najlepiej syntetyczny

Owszem, lałem pełen syntetyk; dozownik też był odpowiednio ustawiony.

 

3 jaki kit wstawiłes jezeli malossi sport to on smiało powinien ci wytrzymac 25tys bez zadnego szlifu (przy optymalnych parametrach) a jezeli MHR to te 10000km to naprawde dużo

Nie wiem, jaki on był, ale chyba jakiś zwykły (i niewymagający wymiany innych podzespołów). :)

 

No wlasnie, robiac jakiekolwiek przerobki, trzeba miec wiedze o tym. Nie wystarczy wymienic tylko to czy owo. Tuning musi uwzglednic wszystkie elementy, ich dopasowanie i zoptymowaniedo siebie.

Dlatego zleciłem przeróbkę specjalistom (zasięgnąwszy uprzednio opinii osób obeznanych z tematem).

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego zleciłem przeróbkę specjalistom (zasięgnąwszy uprzednio opinii osób obeznanych z tematem).

 

I to sie chwali

 

pozdrawiam

 

:icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Koledzy posiadam dt 80 chlodzone cieczą prosze was o pomoc, ponieważ mam luzem cylinder mallosi 110ccm i kupuje do niego tłok. Widze ze jestescie opcykani w temacie wiec co musze jeszcze zrobic zeby jakos to dzialalo np.

1)jakis gaznik wiekszy(chyba 28mm?) od innego moto (jesli tak to od jakiego?)czy jak a moze tylko dysze wymienic?

2) gdzie mozna kupic albo samemu zrobic cos z membranami?

3) o co chodzi z tym kruccem ssacy jak wyglada i jak go mozna zmodernizowac lub kupic tuningowy

4) i co jeszcze mozna zrobic zeby mialo to sens i wszystko bylo proporcjonalne do tego cylindra110?

 

Z gory dzieki i pozdro. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...