Skocz do zawartości

Pasek czy łańcuch??


dosman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zależy do czego. Wał jest bezobsługowy, pasek jest trwały ale tylko łańcuch umożliwia łatwą i niedrogą korektę przełożeń i zabawę w wymianę kół i ogumienia / różnice na średnicy zewnętrznej ogumienia potrafią być nawet 1-3cm, przy tym samym rozmiarze felgi/. Jest za to bardziej obsługowy. Do cywilnej jazdy wał i pasek mają duże zalety, w sporcie ich nie uświadczysz. Co kto lubi. :)

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy do czego. Wał jest bezobsługowy, pasek jest trwały ale tylko łańcuch umożliwia łatwą i niedrogą korektę przełożeń i zabawę w wymianę kół i ogumienia / różnice na średnicy zewnętrznej ogumienia potrafią być nawet 1-3cm, przy tym samym rozmiarze felgi/. Jest za to bardziej obsługowy. Do cywilnej jazdy wał i pasek mają duże zalety, w sporcie ich nie uświadczysz. Co kto lubi. :)

 

O i tu się z tobą zgodzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ze pasek jest super napisza ci tylko tacy co go maja

jest lepszy od lancucha ale i tak najlepszy jest wal kardana

Nie ma ...najlepszy...

Wez pod uwage ze wał tak do konca nie jest bezobslugowy...wymienialem dwa simmeringi..koszt ok 150 zl.Plus olej.(koszt paska na allegro 350zł) , do tego podnoszenie tyłu przy przyspieszeniach. strata mocy na przełozeniu (niewielka)..I nie tylko pasek ogranicza szerokosc opony.wał niestety też.a do tego cena motocykla z walem na starcie juz jest wieksza.no i waga..Wszystko ma plusy i minusy a liczy sie tylko jazda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

argumenty mnie nie przekonuja wal jest najlepszym rozwiazaniem

Stan, bo tak chyba jest - wał pozostaje najwygodniejszem przeniesienim napędu. W alternatywie pasek/łańcuch w motocyklu chopper/cruiser pasek jednak bezsprzecznie wygrywa. Pozdrawiam

Edytowane przez Prałat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wyboru pasek lub lancuch? Zdecydowanie pasek. Cichy, jak jakims cudem kamien nie ugrzeznie miedzy zebami to nie ma co sie z nim podziac. Najwieksze potwory maja przeniesienie napedu pasem, dlaczego? Moze chodzi o to ze mozna wieksze obciazenia nim przenosic (np Kawa VN2000). Walek to fajne rozwiazanie, ale niestety jak juz koledzy wczesniej zauwazyli znaczaco podnosi cene motocykla.

 

Pozdrawiam,

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w motocyklu chopper cruiser pasek wygrywa ? bo wild star ma pasek ?

wydaje mi sie ze wlasnie kardan wygrywa

i to ze ktos powie ze pasek elastyczniej przenosi naped to dla mnie slaby argument :)

nie ma co sie klocic

kardan - pas - lancuch ;)

ale w scigaczach tylko lancuch sie sprawdza

a ze to nie scigacze to najlepszy jest kardan

 

jak wieksze skoro triumph rocket bijacy kawe 2000 jezeli chodzi o mase i moc ma kardan ?

 

fakt faktem ze jezeli chodzi o kardan jest najlepszy ale i najdrozszy i jakby sie nie daj boze spierniczyl to....

w pasie ten urok ze jak sie cos zepsuje to jeszcze przezyjesz ewentualna wymiane :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kardan ani nie jest tak bezobslugowy, ani tak niezawodny jak wiekszosci uzytkownikow sie wydaje. Przezylem kilka awarii tego podzespolu wiec wiem co mowie :P.

Ma on rowniez dla mnie kilka innych wad: ciezar, reakcja motocykla na zmiane kierunku napedu, ktora robi sie bardzo znaczaca w momencie lekkiego zuzycia wielowypustu napedzajacego tylne kolo, brak amortyzacji w przeniesieniu tego napedu ktory daje lancuch lub pasek.

Tak ze kazdy rodzaj napedu ma swoje plusy i plusy ujemne, cale szczescie ze mozna sobie wybrac to co sie lubi.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

argumenty mnie nie przekonuja wal jest najlepszym rozwiazaniem

Nie mam zamiaru nikogo przekonywac...napisalem tylko co nie co na temat wałka .tak samo mozna o pasku i łancuchu..i nadal uwazam ze nie ma .najlepszy-najgorszy. Jak narazie producenci stosuja wszystkie rozwiazania nie tylko wał,więc cos w tym musi byc..Z technicznego punktu widzenia wał jest najmniej kłopotliwy...Pozdrawiam :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru nikogo przekonywac...napisalem tylko co nie co na temat wałka .tak samo mozna o pasku i łancuchu..i nadal uwazam ze nie ma .najlepszy-najgorszy. Jak narazie producenci stosuja wszystkie rozwiazania nie tylko wał,więc cos w tym musi byc..Z technicznego punktu widzenia wał jest najmniej kłopotliwy...Pozdrawiam :D

Każdy ma wady i zalety z tym że jeśli nawali kardan to największy kłopot.Czyli coś za coś. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby wszystko z wałem fajnie i super... nie trzeba regulować czyścić etc... ale jak pier....nie to dopiero sie koszta rosną. Niby nie zdarza się to często.. aaale... się zdarza.

 

Pomimo że jeżdże "z wałem" :biggrin: ... argumenty w temacie mnie przekonały. Pas chyba jest lepszy (przynajmniej jak na trasie jebnie...... to mając zapasowy... zakładasz i jedziesz dalej... a z wałem co ? Laweta panie... albo pchanie ileś kilometrów do pierwszego miasta... i dzwonienie ze buhuhu nie dojadę ... ) .

 

Pozdro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...