Skocz do zawartości

Dziwne zapinanie biegu nr 1!!


panas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!! :D Mam taki mały problem nie wiem czy to coś poważnego czy po prostu w używanych sprzętach tak już jest, ale zaobserwowałem w swojej R6 że przy wrzucaniu pierwszego biegu pojawia się takie delikatne szarpnięcie!! Reszta biegów wchodzi raczej bez żadnych problemów tylko z ta 1-ka mnie niepokoi!! Czym może być spowodowane takie zachowanie?! Dodam że niedawno wymieniłem linkę sprzęgła (oczywiście na oryginalną), może podczas tej wymiany coś zostało źle ustawione?? :banghead: W prawdzie wymiany dokonano w serwisie Yamaha więc sam już nie wiem!! Przed wymianą takiego czegoś nie było!!

Edytowane przez panas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objaw szarpnięcia jest spowodowany nie całkowitym wysprzęgleniem. Jest to dosyć częste zjawisko, a przyczyn może być wiele - źle wyregulowana linka również (klamka musi mieć odpowiedni luz - ok. 1 cm na końcu dźwigni przed momentem zadziałania). Inne możliwe przyczyny to zły olej (zlepia sprzęgło zwłaszcza na zimno), uszkodzone (zwichrowane) przekładki w sprzęgle lub źle dobrane tarcze tegoż i pewnie jeszcze kilka innych przyczyn (jak np. złe pasowanie mechanizmu wysprzęglania, jego zużycie, nieodpowiedniej grubości uszczelka pod deklem). Polecam poszukanie w archiwum pod hasłami ciągnące/sklejone sprzęgło.

 

Pozdrawiam, Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest to poprostu "szturchnięcie" maszyny i nic więcej to tak po prostu jest bez wnikania w techniczne szczegóły, nie wiem czym jeździłeś wcześniej, ale nawet w nowych tak bywa i tyle. Jeśli jest to obserwowalne w pracy silnika i obrotach to możesz poczytać załączone wcześniej linki.

_______________

Przechowalnia motocykli i skuterów - Warszawa i okolice www.motozima.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki za podrzucenie tematów... poczytam i skonfrontuje moją sytuację z przedstawionymi w nich problemami!!

 

Objaw szarpnięcia jest spowodowany nie całkowitym wysprzęgleniem. Jest to dosyć częste zjawisko, a przyczyn może być wiele - źle wyregulowana linka również (klamka musi mieć odpowiedni luz - ok. 1 cm na końcu dźwigni przed momentem zadziałania). Inne możliwe przyczyny to zły olej (zlepia sprzęgło zwłaszcza na zimno), uszkodzone (zwichrowane) przekładki w sprzęgle lub źle dobrane tarcze tegoż i pewnie jeszcze kilka innych przyczyn (jak np. złe pasowanie mechanizmu wysprzęglania, jego zużycie, nieodpowiedniej grubości uszczelka pod deklem). Polecam poszukanie w archiwum pod hasłami ciągnące/sklejone sprzęgło.

 

Pozdrawiam, Adam

 

Nie wykluczone że jedna z przyczyn podanych przez Ciebie pasuje do mojego przypadku!! Z całą pewnością mogę wykluczyć zalanie złego oleju, ten oto był wymieniany w serwisie Yamaha gdzie zalali mi świeżutki Castrol R4 SuperBike!! Sądzą że prawdopodobnie przyczyna tkwi w wymianie linki sprzęgłowej i wyregulowaniu jej jak i klamki... postaram się to sprawdzić i zastosować wskazówki podane przez Ciebie i zobaczymy!! :D Co do zużycia sprzęgła to... hmm ja wiem!? :buttrock: Przed zmiana linki póki nic nie było ruszane to nie pamiętam by coś podobnego miało miejsce, uszczelka jest oryginalna, poszukam jeszcze podobnych tematów może coś znajdę!!

 

Pozdro All :biggrin:

 

Jeśli jest to poprostu "szturchnięcie" maszyny i nic więcej to tak po prostu jest bez wnikania w techniczne szczegóły, nie wiem czym jeździłeś wcześniej, ale nawet w nowych tak bywa i tyle. Jeśli jest to obserwowalne w pracy silnika i obrotach to możesz poczytać załączone wcześniej linki.

 

Ale mi to nie pozwala spać... ;) może chyba po prostu przejadę się przy najbliższej okazji do serwisu!! :D

Edytowane przez panas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umnie bylo podobnie , ale po wymianie tarcz sprzegla i sprezyn 1 bieg wbijam bez zadnego szarpniecia czy zgrzytu

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkalem sie jeszcze z motocyklem sportowym w ktorym nie pojawilo sie szarpniecie podczas wrzucania 1 biegu. Przynajmniej delikatnie ale zawsze i przyznam ze nie jest to dokuczliwe gdy podjezdzasz ze znajomymi do swiatel i przed zapaleniem zielonego swiatla słychac efekty wbijania pierwszego biegu....

Jak dla mnie cool :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmuj siętym lekkim stukiem wcale,moto ma skrzynię o zazębieniu stałym a przełożenie uzyskuje sie przez zazębienie sprzęgieł kłowych dla danego biegu.Jak wbijasz jedynkę to właśnie kły się zazębiają, a ponieważ wałek na którym jest mała zębatka łańcuchowa stoi w miejscu, to troszkę je słychać i tak ma być.Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzewasz silnik troche, gasisz, rozklejasz sprzeglo, wrzucasz luz i rozgrzewasz jeszcze chwile, jeden i jedziesz.

Andrzeju! Kto Waści takich głupot naopowiadał? Rozklejanie sprzęgła przeprowadzamy przed uruchomieniem silnika.

Włączmy jedynkę, wciskamy sprzęgło, przetaczamy maszyne do tyłu aż poczujemy że puściło, odpalamy i jedziemy. Wsio.

Mam dobre sprzęgło, dobry olej, a w obecnej temperaturze otoczenia muszę rozklejać sprzęgło w iksjocie przez odpaleniem rano, czego latem czynić nie muszę.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to żebym sie kłócił, ale u mnie olej tak gestnieje ze rozklejenie nie daje za dużo na postoju, trzeba rozgrzać olej (a moze musze umyc tarcze :) ) - w każdym razie w lato tak sie zazwyczaj nie dzieje. A moze to wina długiego stania w zimnym garażu... W każdym razie mam nadzieje ze to nie szkodzi.

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mycia tarcz, to pamiętam takie rady dawane przez Najmądrzejszego Obrażonego. Olej jest wyrzucany siła odśrodkową z kosza sprzęgłowego, a z nim wszelkie brudy. Zwróć uwagę na temperaturę obecnie, niewiele powyżej zera. Olej klasy nawet 10W... gęstnieje w motocyklu tak wyraźnie, że sprzęgło zostaje sklejone. Tak jak w mojej szkółkowej gieesce zalanej olejem 15W50 (czyli jeszcze gorzej), szczególnie pod koniec sezonu. Mnie chodzi o to żeby nie gasić w "międzyczasie". Niech maszyna sobie popracuje na wolnych obrotach, aż olej osiągnie jakąś wyższą temperaturę, np. dekiel będzie miał temp. dłoni lub nieco wyższą. Wtedy sprzęgło powinno puścić samo, zwałaszcza że latem nie wykazywało sklejania.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmien sprezyny sprzegla jesli bardzo ci to dokucza, ewentualnie zalej silnik syntetykiem

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...