Skocz do zawartości

Yamaha TDM 850 ( TDM850 ), czyli co jest wart 15 letni motocykl?


Rekomendowane odpowiedzi

No to mozna ustawic tak zeby nie oslepialo.

 

 

oślepiony kierowca z naprzeciwka również zagraża naszemu bezpieczeństwu, to działa w dwie strony, światła muszą być ustawione prawidłowo i to bez gadania.

 

Wlasnie dlatego lampy wyladowcze powinny miec stabilizacje, te najprymitywniejsze jej nie maja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie dlatego lampy wyladowcze powinny miec stabilizacje, te najprymitywniejsze jej nie maja.

 

niekoniecznie, a zaczęło się ponoć od omegi, która nie miała i przy pomocy której opel przeforsował brak konieczności montowania układu stabilizacji. w każdym razie o ile mnie pamięć nie myli są już motocykle z fabrycznym układem tych lamp bez stabilizacji. ale głowy za to nie dam. jeśli dobrze pamiętam, to pełny układ ze stabilizacją stosuje bmw w którymś turystyku

 

niestety motocykle są znacznie mniej "stabilne" pod względem utrzymania strumienia światła w poziomie w porównaniu do samochodów, więc taki układ bez stabilizacji jest naprawdę nieprzyjemny dla jadących z naprzeciwka. w końcu w samochodzie zabranie pasażera wiele nie zmienia, a w moto i owszem

po drugie z tego, co się dowiedziałem w podobnej dyskusji na prm od ludzi, którzy te żarówki/ całe lampy montowali, to sama "żarówka" ma odmienną charakterystykę strumienia światła (punkt powstawania strumienia w odniesieniu do podstawy mocowania), więc poprawne jej założenie (żeby nie oślepiała jadących z naprzeciwka) jest mało możliwe. ponadto zwykłe lustra stosowane przy żarówkach halogenowych nie dają sobie rady z temperaturą (?), przejawiając znacznie szybsze zużycie

 

to są powody, dla których nazwałem samo założenie palników w miejsce żarówek halogenowych - chałupnictwem

jsz

 

ps. specem nie jestem, a jedynie teoretykiem. jeśli ktoś mnie poprawi - chętnie poczytam :icon_mrgreen:

Edytowane przez jeszua
„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sama "żarówka" ma odmienną charakterystykę strumienia światła (punkt powstawania strumienia w odniesieniu do podstawy mocowania), więc poprawne jej założenie (żeby nie oślepiała jadących z naprzeciwka) jest mało możliwe.

 

Nieprawda, a raczej nie do końca prawda. W TDM akurat taaki palnik świetnie się sprawuje w reflektorze mijania, bo jest tam lampa soczewkowa, która pięknie strumień światła porządkuje. Dlatego nie polecam takiego tuningu świateł drogowych w tym motocyklu i dlatego nie założyłem takiego palnika do mojej Deauville. Brak soczewek mnie ostudził.

 

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos Xenonów w poprzednim motocyklu (SV650s) miałem zamontowany xenon w soczewce

 

[sorry za offtop]

 

YUBY, a wszystko zaczęło się od wyjazdu na Borki, jak zobaczyłeś, jak moja TDM-a świeci :crossy: SV-ka poszła? Szkoda jak cholera, piękne było moto. Przynajmniej w dobre ręce?

 

Co do oślepiania - nie zdarzyło mi się jeszcze ani razu, żeby ktoś z jadących z przeciwka mi migał, że go oślepiam. A oświetlenie jest kilka razy efektywniejsze niż w TDM-ie brata - na oryginalnych żarówkach.

 

pozdr

LYsY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i stało sie, ksenony znalazły sie w lampach tdmy.

ilość światła jest po prostu imponująca, nie tylko na światłach drogowych ale głównie na mijania na których mi najbardziej zależało.

teraz widać co dzieje sie na drodze przy mijaniu z samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

jeszcze powrócę do tematu tdm. kilka informacji.

w niedziele prawdopodobnie zakończenie sezonu.

od czerwca nakulane ok 4kkm,

po przejechaniu ok 3kkm stwierdzam minimalny o ile w ogóle jakiś ubytek oleju.

najmniejsze spalanie (przy normalnej jeździe do 120km/h) to 4,3l/100km

na zbiorniku można spokojnie przejechać ponad 400km

największe spalanie ( jazda w granicach 120-180km/h) doszło do 5l/100km

osiągnięta maksymalna prędkość na pasie startowym 200km/h.

 

aż żal jej będzie sprzedawać :icon_question:

pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rok 2001, przebieg ponad 16 tys, nie wiecej jak 17tys.

teraz jej nie sprzedam bo wymaga lekkiej kosmetyki która może obniżyć jej wartość :)

planuję sprzedać ją na wiosnę i przesiąść sie na R1, nie wiem tylk oczy to bedzie dobra zamiana czy nie będe żałował :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Tak jak w tytule czyli konkretnie: Kupiłem takowy sprzęt 97 rok 50 000 km i teraz mam pytanie o jego przypadłości czyli słabe i mocne strony tego motorku.

 

Czy przypadkiem nie zrobiłem głupiego zakupu :buttrock: bo mam zamiar używać go do wojaży turystycznych :crossy:

 

chętnie wysłucham Waszych komentarzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chętnie wysłucham Waszych komentarzy :buttrock:

 

a już myślałem, że się wyszukiwarka zepsuła... ale nie, popatrz: u mnie działa :)

 

BTW nie za późno z pytaniem czy to dobry pomysł - po zakupie..? :crossy:

dla uspokojenia powiem, że bardzo dobra inwestycja do twoich celów. znam ludzi, którzy lata na tdm-ie latają i niczego im nie brakuje

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...