Skocz do zawartości

Yamaha TDM 850 ( TDM850 ), czyli co jest wart 15 letni motocykl?


Rekomendowane odpowiedzi

no panowie...

trochę tego jeździ, to i warto raz na jakiś czas do góry pociągnąć temat, czyż nie...? :wink:

Ja.

 

I trochę jest na rynku, żeby kupić trzeba mieć jakąś wiedzę na temat tego fajnego motocykla więc odświeżam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odswiezaj odswiezaj , na wiosne planuje na druga koze tdm ke, z ok 98 - 99 roku , myslalem o jakims plastiku , ale jak tylko siadlem na gsxf a to odrazu wiedzialem ze to nie dlamnie , wszystko mnie bolalo. Maszyny typu afri i trabant sa za slabe , BMW GS za duze i za drogie... a TDM ka podoba mi sie

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

 

Odświeżę temat.

 

Szukam informacji nt opuszczenia lag w półkę w TDM 4tx.

Kiedyś spotkałem się z opinią, że poprawia to prowadzenie tedeemki w zakrętach?

 

Dodatkowo interesuje mnie zmiana koła przedniego na 17" - w 18 ciężko znaleźć typową sportową oponę.

Chciałbym polatać trochę po torze :D

 

Wszelkie opinie mile widziane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 lata później...

Siemanko,

 

Przymierzam się do kupna TDMki - pozycja za kółkiem jest prawie że idealna. Zupełnie jednak nie pasują mi te plastiki po bokach - czy ktoś z Was spotkał się ze zdjętymi owiewkami albo może sam takie owiewki zdejmował dla własnych potrzeb ?

 

Wszystkie opinie byłby by bardzo mile widziane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

To i ja nieco odkopę temat, żeby nie zaśmiecać forum.

Na początku myślałem o zakupie jakiejś 125- ki, żeby nie robić prawka, a zobaczyć, czy moto mnie "zainfekuje". Popatrzyłem jednak na chore moim zdaniem ceny 125- ek (5-9k za używany, przyzwoity i nie chiński egzemplarz) i postanowiłem w przyszłym miesiącu zapisać się na kurs kat A (w końcu kosztuje mniej niż ubranko).

I do sedna:

 

Motocykla potrzebuję na dojazd z pkt. A do B na krótkich dystansach (wtedy miasto), ale ma służyć też do dalekiej turystyki we dwójkę (ja ok. 180 cm/83kg, żona 159cm/53kg) i spontanicznych wypadów w Polskę. Budżet? Będę kupował najwcześniej na jesień/zimę tego roku, ewentualnie na wiosnę 2016, max 10 000zł na sam motocykl. I na razie myślę o dwóch wariantach:

 

1. Suzuki GS 500 - przyjazny jako pierwsze moto, ekonomiczny itp. ale boję się, że za 1 - 2 sezony będę szukał sprzętu stricte turystycznego, a nie dysponuję taką gotówką, żeby spokojnie sobie wymieniać moto i dopłacać.

2. Właśnie Yamaha TDM 850/900. Tyle, że niepokoją mnie nieco opinie, iż można mieć problem, kupując TDM- kę na pierwszą maszynę (nerwowe reakcje na gaz itp.), niemniej miałbym sprzęta na dłużej. Dodam, że po kursie pewnie będę mógł polatać na Hondzie CBF600 mojego ojca. Tak więc jak to jest z tym prowadzeniem TDM- ki? Będzie to samobójstwo, czy przy odrobinie respektu i dobrych chęci można dosiadać i uczyć się maszyny bez ryzyka, że rodzina będzie odwiedzała mnie tylko 1 listopada? I kolejne pytanie: Za jaką kwotę można wyrwać zadbany egzemplarz, bo wiadomo, że są mega promocje a w nich z reguły mega gnioty? I jak wypada ten motocykl, jeśli chodzi o koszty utrzymania?

O mnie: 30 lat, prawko na puszki od 2007 (wiem, to różne bajki, ale rozwinęła mi się zdolność oceny sytuacji i przewidywania, czyli myślenia za idiotów), nie rajcuje mnie dzidowanie (dlatego szukam maszyn turystycznych) a podróże. I nie twierdzę, że kiedyś nie odkręcę (każdy tak twierdzi, a później... ;) ), ale że nie będę tego robił na dzień dobry z maszyną i nie np. w mieście.

Edytowane przez Calmwater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GS500 bym sobie odpuścił, bo turystk z niego żaden nie będzie. Co do TDMki to nie wiem co masz na myśli stwierdzając, że są jakieś problemy z prowadzeniem tego motocykla. Ale tak naprawdę to zabierz ojcu CBFkę zwłaszcza jeśli to wersja z półowiewką, to po dołożeniu kufrów będzie w sam raz na początek zabawy w podróże. Zwłaszcza, że CBF w cenie 10000 złotych będzie z dobrych 5 lat młodsza TDM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też radziłbym jakąś spokojną 600-kę. CBF 600, GSF 600, Fazer 600, to są modele, które na pewno spełnią Twoje oczekiwania.

Co do charakterystyki TDM-y to faktycznie jest dość wyrywna i raczej nie za bardzo na pierwsze moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...