Skocz do zawartości

Piotrek.

Forumowicze
  • Postów

    28
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Opolskie

Ostatnie wizyty

989 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Piotrek.

NOWICJUSZ - romeciarz

NOWICJUSZ - romeciarz (9/46)

0

Reputacja

  1. Wyjazd się odbył - jechałem sam. Relację na bieżąco z drogi pisałem na forum śląskim. Jakby kogoś interesowało to wklejam link do wątku. https://www.motocykle.slask.pl/topic/142337-rumunia-macedonia-albania-2021/ W tym roku planowałem Norwegię ale na chwilę obecną wyjazd stoi pod znakiem zapytania w związku ze zmianą pracy. W tej chwili jeszcze nie wiem gdzie i na jak długo pojadę.
  2. Widzę że trochę osób jedzie w podobnym kierunku. Każdy ma już zarezerwowany jakiś przedział czasowy na wypad. Ja wstępnie chciałbym wyjechać 18.06. Jeżeli komuś wypada podobny termin to można by się ugadać przynajmniej na część trasy. Jeżeli byłaby pogoda to można by nieśpiesznie zmierzać na północ drogami widokowymi. Jeżeli nie to tranzytem na Nordkapp i spacerem powrót.
  3. Ja miałem kiedyś problem z wyczyszczeniem głowic z nagaru w beemce. Próbowałem różnej chemii i w rezultacie pomógł mi środek Brudex firmy Tenzi. Jest w postaci koncentratu i kosztuje grosze. Nie mam z nim doświadczenia niestety przy kontakcie z chromem więc jeżeli byś chciał spróbować to najpierw próbuj na czymś mało istotnym.
  4. 4,5 obrotu to nie jest biedna dawka. Tymi śrubami reguluje się paliwo a nie powietrze. Według serwisówek odkręcane są do m/w 3 obrotów. W starszych motocyklach lepiej odkręcić trochę bardziej do 3-3,5 obrotu. Silnik będzie lepiej pracował (obroty biegu jałowego wzrosną co możesz zniwelować pokrętłem do regulacji na przepustnicach) Tak jak napisał Quadrat warto wymienić wszystkie elementy na nowe, szczególnie gumowe żeby nie było fałszywego powietrza. To na co trzeba zwrócić szczególną uwagę to szczelność membran i rowki w których pracują przepustnice motylkowe. Jeżeli tam coś będzie przycierać to w cylindry pójdą różne dawki mieszanki. Jak nie Masz dostępu do myjki ultradźwiękowej to możesz przedmuchać kanaliki sprężonym powietrzem. Przy odkręcaniu śrub regulacji składu mieszanki uważaj żeby nie zgubić malutkich oringów, bez nich gaźniki będą źle działać.
  5. Dla mnie 2 tygodnie to stanowczo za mało. Mam w planie zobaczenie jak największej liczby dróg widokowych z nastawieniem na północną część kraju. W razie czego południe zawszę będę mógł dojechać innego roku. https://www.nasjonaleturistveger.no/en/routes/ Powodzenia w realizacji planu!
  6. Ja wyjazd planuję w podobnym terminie. Wybór dróg w zależności od pogody. Urlop biorę na 4-5 tygodni, spanie - jak nie pada to namiot na dziko a jak pada to szukam kawałka dachu. Być może spotkamy się gdzieś po drodze 😉
  7. Witam, od 3.07. wybieram się na Bałkany. Szukam kogoś kto chciałby się ze mną trochę powłóczyć. Słowację i Węgry traktuję tranzytowo, a pierwszy docelowy kraj to Rumunia. Chciałbym zobaczyć błotne wulkany niedaleko Berca, (przejazd przez Sighishoare), potem Transalpina i do granicy z Bułgarią. Następnie przez Widyń i Bełogradczik, przelot do Macedonii. Skopje, Matka, jezioro Kozjak, park Mawrowo, jezioro Ochrydzkie, park Galiczica. Albania - dojazd do Sarandy, Llogara, Theth, SH20, dalej Czarnogóra i Durmitor, kanion Pivy. Potem to już powrót do kraju. Jeżeli będzie się dało to powrót przez Serbię i park Uvac a jak nie to powrót przez Chorwację. Jadę R1150GS. Noclegi w kwaterach itp. a w razie problemu biorę namiot. Niczego nie rezerwuję, zawsze szukam kwater z trasy. Przebiegi dzienne oprócz tranzytów to około 300-350 kilometrów. Całość około 6500 km. Mam 3 tygodnie urlopu. Głównie nastawiam się na jazdę i zwiedzanie z siodełka motocykla. Jazda bez spiny i wyścigów. W planie pominąłem może ciekawsze trasy wspomnianych krajów ale zrobiłem to celowo, ponieważ w niektórych miejscach byłem już parę razy. Czasami jadę też przez szutry ale to nie jest wielki problem, zawsze można się spotkać za ileś kilometrów. Jeżeli ktoś się zdecyduje to zapraszam.
  8. Różne rzeczy można zarzucić beemce ale na pewno nie brak wygody. Ja latam starym Gs-em i według mojej opinii jest najwygodniejszą maszyną z jaką miałem do czynienia. Koszty części czy serwis to już inna sprawa.
  9. Spróbuj podmienić czujnik położenia wału. Czasami czujniki hala wariują szczególnie gdy są rozgrzane.
  10. Ja w tym sezonie już po 2 wyprawach. Niestety przez sytuację na świecie kierunki były inne. Powodzenia.
  11. Z tego co ostatnio wyczytałem to na chwilę obecną jest problem ze Słowenią, Bośnią Rumunią i Macedonią. Mam nadzieję że w najbliższym czasie zmieni się tylko na lepsze.
  12. Witam, Od 10 lipca wybieram się na Bałkany. W planie mam park Uvac , kanion Tary, Durmitor, SH20, Przełęcz Llogare, jezioro Ochrydzkie a przy powrocie park Djerdap i przełom Dunaju. Staram się unikać autostrad, jazda spokojna turystyczna. Czas wyjazdu szacuję na 12-14 dni. Spanie - kwatery, hostele, kampingi lub gdzie popadnie. ( Awaryjnie biorę namiot) W opisanych krajach już byłem i częściowo będę jechał znanymi drogami.Jadę BMW R1150GS. Jeżeli ktoś chciałby się przyłączyć to zapraszam.
  13. Ciężko mi to powiedzieć bo BMW mam od czerwca zeszłego roku i nakręciłem nim tylko trochę ponad 12000 km. Po zakupie wiadomo wymiana płynów eksploatacyjnych, założyłem gmole, wymieniłem akumulator i opony. Z upierdliwych rzeczy to ABS bo pompa czasami się nie uzbraja i co było dla mnie zaskoczeniem ten model jest podatny na spalanie stukowe przy paliwie o małej ilości oktanów. Podobno dzieje się to przez nagar na tłokach ale gdzieś w internecie znalazłem poradę żeby zatankować 98-kę i dać mu trochę w dupę. W moim przypadku pomogło. Co do serwisu Gpz-a to upierdliwe są gaźniki ze względu na trudny dostęp. Na szczęście oba motocykle nie mają jakiejś skomplikowanej budowy i wszystkie podstawowe czynności serwisowe można zrobić samemu.
  14. Do turystyki świetnie, mam model R1150 bez elektroniki i zintegrowanych hamulców ale wiadomo że każdy ma swoje preferencje i odczucia. Ja z uwagi na to że serwisuję swoje motocykle samemu zawsze szukałem prostoty budowy i niezawodności. Co do serii K od BMW to się nie wypowiem bo nigdy nie dane mi było takim pojeździć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...