Fat Opublikowano 6 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 Witam. Sezon 2007 w zasadzie już rozpoczęty, więc na prośbę Dominika zakładam nowy temat o treningach poniedziałkowych. Na razie oczywiście za wcześnie na jakieś konkrety typu data pierwszego treningu itp., ale podejrzewam, że nic wielkiego się nie zmieni w porównaniu do 2006. Jakby ktoś chciał wiedzieć, jak było w 2006 i generalnie o co chodzi, to zapraszam do archiwum: http://forum.motocyklistow.pl/Poniedzialko...nan-t45863.html Jak tylko AW poda jakieś konkretne info odnośnie terminów,to oczywiście pewnie pojawi się ono też tutaj :notworthy: Tyle mojego, do zobaczenia w maju w Przeźmierowie :D Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 6 Stycznia 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 Informacje z sezonu 2006 tutaj: http://forum.motocyklistow.pl/Poniedzialko...nan-t45863.html Jestem ciekaw czy coś się zmieni w tym sezonie. Generalnie dla świeżaków dotąd było tak:Treningi dla amatorów w poniedziałki między 16 a 18Wjazd 40 złWymagany kaski i strój motocyklowy, najmilej przez Kierownika treningu widziane skóry.Oficjalna liczna uczestników - 50, ale wjeżdża zwykle znacznie więcej, i mieszczą się wszyscy bezproblemowoWe wtorki treningi dla zawodników licencjonowanych. Na moje oko to co się może zmienić, to cena... Drugi minus - wzrastający opór okolicznych mieszkańców, narzekających na hałas. I stąd coraz częstsze kontrole głośności na Torze Poznań. Miejmy nadzieję, że nie zrobią jakiegoś naprawdę silnego lobby.. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobo/ Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 (edytowane) 30 kwietnia juz bedzie pierwszy trening?Czy dopiero w maju 7go? Mało tych treningów przed pierwszym startem... Edytowane 7 Stycznia 2007 przez Bobo/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekL Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 (edytowane) Na moje oko to co się może zmienić, to cena... Drugi minus - wzrastający opór okolicznych mieszkańców, narzekających na hałas. I stąd coraz częstsze kontrole głośności na Torze Poznań. Miejmy nadzieję, że nie zrobią jakiegoś naprawdę silnego lobby.. pzdr Apropos tych kontroli głosności - trzeba prowadzącemu pomiar zwracać uwagę, że dokonuje go niezgodnie z normą , tak było cały sezon 2006, gosć prawie wtykał miernik do wydechu i w rezultacie moje 954 (100% oryginał) miało nagle czasami ponad 100 dB. Zwracałem mu na to uwagę za każdym razem, ale spływało jak po kaczce. Przy takich pomiarach musi byc zachowana odległość od końca wydechu i pomiar dokonuje sie z boku pod odpowiednim kątem, a nie centralnie za wydechem. Zaraz zreszta poszukam tej normy. Trzeba się bronić przepisami, bo inaczej nam zdejmą te treningi jeszcze - w tym chorym kraju wszystko jest możliwe. Pozdrówki Tomek tutaj odpowiedni fragment przepisu: Ustawienie mikrofonu § 8. 1. Mikrofon powinien być ustawiony tak, aby: 1) jego wysokość nad powierzchnią obszaru pomiarowego była równa wysokości końcówki wylotu rury wydechowej pojazdu, jednak nie mniejsza niż 0,2, m, 2) był skierowany w stronę końcówki wylotu rury wydechowej i odległy od niej o 0,5 ±0,01 m, 3) oś jego maksymalnej czułości była równoległa do powierzchni obszaru pomiarowego i tworzyła kąt 45±10°, z płaszczyzną pionową przechodzącą przez oś kierunku wylotu wydechu, zgodnie z rys. 1 i 2 załącznika do instrukcji, 4) znajdował się możliwie daleko od obrysu pojazdu.2. W wypadku układu wydechowego o dwu lub więcej wylotach umieszczonych w odległości mniejszej niż 0,3 m od siebie i połączonych z tym samym tłumikiem, należy wykonać pomiar tylko przy ustawieniu mikrofonu w pobliżu końcówki wylotu znajdującego się bliżej zewnętrznej strony pojazdu (rys. 2a i b załącznika do instrukcji).3. W wypadku pojazdu mającego układ wydechowy o dwu lub więcej wylotach umieszczonych w odległości większej niż 0,3 m od siebie, należy wykonać pomiary oddzielnie dal każdego wylotu zgodnie z metodyką dotyczącą pojedynczego wylotu, a jako wynik pomiaru należy przyjąć największą wartość zmierzonego poziomu (rys. 2c i d załącznika do instrukcji).4. W pojazdach o końcówce wylotu układu wydechowego skierowanej pionowo w górę mikrofon powinien być umieszczony na wysokości tego wylotu, w odległości 0,5 ± 0,01 m po stronie pojazdu, w której znajduje się rura wydechowa. Mikrofon należy skierować osią maksymalnej czułości pionowo w górę (rys. 2e załącznika do instrukcji).5. Jeżeli końcówka wylotu układu wydechowego pojazdu znajduje się w miejscu uniemożliwiającym umieszczenie mikrofonu w odległości 0,5 m od niej ze względu na obecność przeszkód będących częściami pojazdu (np. koła, zbiornik paliwa itp.), mikrofon należy umieścić w odległości nie większej niż 0,5 m od zewnętrznej krawędzi obrysu pojazdu, znajdującej się najbliżej końcówki wydechu (rys. 2f załącznika do instrukcji). Wykonanie pomiarów § 9. 1. Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej, odpowiadającej 75% prędkości obrotowej mocy maksymalnej (dla motocykli, których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest większa od 5.000 min-1, należy do pomiarów przyjmować 50% prędkości obrotowej mocy maksymalnej) oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia).2. Dopuszcza się określenie prędkości obrotowej silnika przy wykorzystaniu sprawnego wskaźnika obrotów zamontowanego na pojeździe.3. Należy wykonać co najmniej trzy pomiary następujące po sobie. Pod uwagę bierze się tylko te zmierzone wartości, które zostały uzyskane z trzech następujących po sobie pomiarów, nie różniących się od siebie o więcej niż 2 dB. Pomiary należy prowadzić aż do uzyskania trzech wartości spełniających powyższy warunek. Ustalenie końcowej wartości pomiaru § 10. W celu ustalenia końcowej wartości pomiaru należy: 1) wybrać największą wartość z trzech pomiarów spełniających wymagania określone w § 9 ust. 3, zaokrąglając ją do liczby całkowitej, 2) ustaloną zgodnie z pkt 1 wartość zmniejszoną o 1 dB (uwzględnienie ewentualnych błędów pomiarowych) przyjmuje się jako końcową wartość pomiaru. Edytowane 7 Stycznia 2007 przez TomekL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 7 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 O zasadach pomiaru głośności mówi też Regulamin Sportów Motocyklowych: http://www.pzm.pl/pdf1/RSM2005.pdf Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekL Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 (edytowane) I jeszcze jedno znalazłem : Dz.U. 2003,32,262ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURYz dnia 31 grudnia 2002 r.w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia§ 9. 1. Pojazd powinien być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby: 1) poziom hałasu zewnętrznego mierzony podczas postoju pojazdu z odległości 0,5 m nie przekraczał w odniesieniu do: a) pojazdu, który był poddany badaniom homologacyjnym - wartości ustalonej w trakcie badań homologacyjnych o 5 dB (A), b) pozostałych pojazdów - wartości podanych w tabeli „Poziom hałasu zewnętrznego”, stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzeniaZałączniki do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (poz. 262) Załącznik nr 1 POZIOM HAŁASU ZEWNĘTRZNEGO Lp.Pojazd 1Motocykl z silnikiem o pojemności skokowej:- nie przekraczającej 125 cm394 dB- większej niż 125 cm396 dB- I to jest ciekawe, bo moja suza jest homologowana na 102 dB (!!!), więc wg tego przepisu mogą mi zmierzyć max 107 dB i mi skoczyć :) Se to wydrukuje i bedę woził ze sobą, bo faktycznie cichy to ten wydech nie jest - no ale cóż tak chciała fabryka i jest on w 100 % oryginalny :banghead: Pozdrówki PS - wg regulaminu PZM jest max 94 dB, czyli praktycznie wszyscy jeżdża tam nielegalnie :crossy: Edytowane 7 Stycznia 2007 przez TomekL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodzio1 Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 30 kwietnia juz bedzie pierwszy trening?Czy dopiero w maju 7go? W zeszłym roku ze względu na remont nawierzchni sezon rozpoczął się dopiero pod koniec kwietnia. 2 lata temu był od początku kwietnia i miejmy nadzieję, że w tym roku także. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytryna ( bandit 400 ) Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 takie małe pytanko mam:gdybym wpadł na tor swoja 400-tka to nie bede zabardzo wadził osoba juz ostro smigajacym po torze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziuT Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 takie małe pytanko mam:gdybym wpadł na tor swoja 400-tka to nie bede zabardzo wadził osoba juz ostro smigajacym po torze ? no co ty, cala zgraja niezniszczalnych (w tym sporo debiutantow) bedzie smigac w tym sezonie (ja raczej nie :) ) wiec spokojnie dasz rade. tylko zaloz dobre opony a nie jakies turystyczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 7 Stycznia 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 I ubierz się po motocyklowemu, żadnych dzinsów!!!pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytryna ( bandit 400 ) Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 (edytowane) k.... opony mam te co mati u siebie :/ na mokrym na 2 przy ostrym dodaniu gazu wpadaja w uslizg, a na 1 to juz nie wspomne :/wiec bedzie trzeba o czyms pomyslesc :] ale bede zbierał kase i powinienem sie zjawic :notworthy: P.S a jesli bede mial 2 pary dzinsow i ochraniacze pod tym to moge wpasc ? Edytowane 7 Stycznia 2007 przez cytryna ( bandit 400 ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 7 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 (edytowane) P.S a jesli bede mial 2 pary dzinsow i ochraniacze pod tym to moge wpasc ?Nie. Musisz jeszcze ubrać 3 pary majtek, dwie pary skarpetek i rajstopy. Dopiero wtedy można. Poza tym przypominam, że wszystko odnośnie ubioru, kosztów, jazdy ludzi wolniejszych, zasad zachowania się na torze itp. itd. zostało już napisane w temacie, do którego link podałem wczęsniej ja oraz Dominik. Czytać, zapamiętywać, edukować się i przyjeżdżać :notworthy: Edytowane 7 Stycznia 2007 przez Fat Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 7 Stycznia 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 .S a jesli bede mial 2 pary dzinsow i ochraniacze pod tym to moge wpasc ? Przestań się ośmieszać... No chyba, że pieluchomajty założysz...A tak serio - w dżinsach nie przyjeżdżaj. W stroju motocyklowym.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aadamuss Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Gdyby sprawdzenie głośności odbywało się według przepisów to czasowo zajmowąłoby im to całe wieki i mało kto by pojeździł. Znając życie to i tak wygrają działkowcy ( bo mają działa:). Jak tak zima będzie dalej to może już w marcu otworzą tor? Pozdr Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekL Opublikowano 8 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2007 Gdyby sprawdzenie głośności odbywało się według przepisów to czasowo zajmowąłoby im to całe wieki i mało kto by pojeździł. To się zgadza, ale jeśli mieliby nam zabronić jazdy na podstawie nieprawidłowo przeprowadzonych pomiarów, to trzeba podnieść raban - dzwonić na prokuraturę, do sejmu, TVN itd, itp :wink: A tak na serio, to nie chodzi o dokładność w milimetrach, ale żeby nie było 10 cm tylko około 50 cm i nie w lini wydechu. I to powinno wystarczyć jak myslę. Pozdrówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.