Skocz do zawartości

RÓŻNICA VTR1000SP1 ====== SP2 POMOCY!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie bracia :) Czy moglibyście mi wyjaśnić jaka jest różnica między SP1 a SP2??? Jedyne co wiem, to to że SP2 ma sprzęgło antychoppingowe a SP1 tego nie ma. Są jeszcze jakieś różnice??? I jeszcze jedno, chcę kupić SP1. Była moim odwiecznym marzeniem, teraz stoję w obliczu jego spełnienia :) Czy ktoś mógłby mi coś powiedzieć jak wygląda sprawa trwałości, niezawodności i ogólnego użytkowania V. Niby jest o wiele trwalsza od rzędówki... BŁAGAM!!! POMÓŻCIE!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu trochę jeździłem na SP1 kolegi. Mega torowy, ekstremalny i do szpiku kości sportowy motocykl. Moja CBR 600 F4 była przy nim jak turystyk. Rewelacyjne hamulce i skrzynia biegów. No i te zegary :crossy: Siedzenie to blacha obszyta skórą. Przyznam się, że też się zakochałem w tym motocyklu i jak kiedyś będę miał siano to sobie kupię.

RÓŻNICE: pierwsza, podstawowa różnica jest taka, że SP1 jest motocyklem na dobrą sprawę ściągniętym prosto z toru i pomalowanym na cywilnie (przesadzam oczywiście :buttrock: ) A SP2 to jakby lekko ulepszona i ugłaskana ewolucja SP1. Poza tym SP2 ma podobno lepsze zawieszenie. Reszta z tego co słyszałem jest niemal identyczna (niestety jeździłem tylko SP1, koło SP2 nawet nie stałem...)

Słyszałem wiele głosów na temat tych dwóch modeli - jedne za SP1, jedne za SP2. Jeśli jesteś hardcorowcem bierz SP1 - za zaoszczędzoną kasę będziesz mógł kupic jakieś tuningowe kominy, power commandera i inne zabawki. Pozdrawiam, masta59

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Ooooo taaaa, układ Yoshimury i power commander... Ahhhhh :) Ale jeszcze bardzo mi zależy na informacjach dotyczących trwałości silnika SP1. Czy rzeczywiście jest o wiele trwalszy od rzędówek? To pytanie mnie ciągle nurtuje. A tak swoją drogą to Twoja odpowiedź była gwoźdźiem do trumny o postanowienu kupna mojego marzenia. Zakochałem się w tym bajku :) A ten dźwięk... Aż się cały jerzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załatw sobie miernik grubości lakieru i jedź ją obejrzec bo dobra cena :) Co do trwałości - jeśli CBR1000F przejeżdża bez remontu 150tyś a słyszałeś, że VTR ma silnik trwalszy to sam sobie odpowiedz na swoje pytanie :crossy: Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie są głupoty... Silnik V kręci się znacznie wolniej, inne masy... A rzędówka jest jak piła... Wiadomo. Słyszałem opinie od mechaników, że ogólnie bez remontu potrafią zrobić większy przebieg. Zastanawia mnie właśnie fakt, czy zwolennicy rzędówek drwią sobie z takich silników i jest to prawda (większa trwałość), czy może jednak jest to nieprawda, że są trwalsze. Może się znajdzie w końcu jakach fachura i odpowie mi na to pytanie. A z tą ceną, rzeczywiście, jest bardzo atrakcyjna, ale zastanawia mnie fakt, dlaczego ma inną felgę z przodu... Albo jest pomalowana... Dlaczego? :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SP2 ma nowszy wahacz,zmieniąną charakterystykę zawieszenia (nieco bardziej miękka lecz wciąż bardzo twarda),wtryskiwacze mają po 12 otworów(podobnie jak 954) co zmniejsza spalanie,średnica gardzieli wtryskowych urosła z 54 do 62mm...Ogólnie silnik został poddany lekkim modyfikacjom,polecam artykuł http://www.mcnews.com.au/Testing/Honda/VTR_SP2/Page_1.htm Dobre podejście od strony technicznej. Od siebie dodam że SP1/2 to piękny sprzęt,jadąc za nim nie słyszałem nic innego tylko potężny gang V-ki. VTR-ki najczęściej można spotkać na stacjach benzynowych. Przy moim spalaniu ok. 6.5(CBR 600F4) SP1 zeżarła prawie 10

Edytowane przez redline
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie REDLINE powiedz jakie różnice zauważyłeś między F4 a SP1? Bo F4 miałem a SP1 jeździłem. Oba moto wyglądaja jak motocykle sportowe. Ale tylko SP1 jest naprawdę sportowa :)

 

 

Geneza tych motocykli jest zupełnie inna więc porównywanie ich jest zupełnie nie namiejscu. Wszystko w SP1 jest dużo bardziej radykalne porównują do F4.Tyczy się to zawieszenia,pozycji,komfortu,prowadzenia,spalania i oczywiście MOCY. V-ka to zupełnie inna bajka. Wymaga dużo większego opanowania i kontroli manetką gazu,szczególnie w zakręcie. Momentu jest sporo...często widać jak zżera tylną gumę zostawiając czarne pasy. Mocniejsze hamowanie silnikiem. Bardzo podobają mi się potencjometry do regulacji tłumienia dobicia w przednim zawiasie,nie trzeba śrubokręta,wsporniki przy zaciskach hamulcowych są odkręcane co umożliwia zmianę całego zestawu hamulcowego na wydajniejszy.Takich z pozoru niewielkich detali jest więcej.Bak w SP1 to lotnisko,bardzo szeroki,czuć różnicę w masie. Podczas jazdy średni zakres niszczy wszelkie przyzwyczajenia z rzędowej 4-ki :) Fakt,brakuje tego kopa u góry ale do codziennej jazdy sposób oddawania mocy jest naprawdę użyteczny.Gdyby nie łykała tyle wachy sam kiedyś mógłbym się nad nią zastanowić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto Wam takich głupot naopowiadal ze V-ki sa trwalsze niz rzedowki???

Chyba ze w niewysilonym chopperze bo w supersporcie na pewno rzedowka jest trwalsza...

Dokładnie :P

Idąc tropem mniej cylindrów - większa trwałość, to znaczy, że singielki docierają się dopiero po 200tyś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, Panowie dlaczego porównujecie SP1 do F4??? Bardziej takie porównanie by pasowało do Firestorma a nie do stricte sportowego motocykla rodem z toru wyścigowego. F4 jest bardziej sportowo - turystykiem i nie ma co porównywać. A swoją drogą, to tamta SP1 z inną felą chyba jednak jest po jakimś dzwonie, a ja nie w pompuję kasy w motocykl po dzwonie. Dzięki za stronkę!!! Choć wydaje mi się, że troszkę jest bez sensu, żeby dla użytkownika "drogowego" przepłacać tyle pieniędzy i dopłacać do SP2. Jednak będę dalej szukał SP1. Kolega mnie trochę zmartwił tą mocą na wysokich obrotach. Właściwie to będzie moja pierwsza V, ale wydaje mi się, że te 136 KM w zupełności wystarczy, z tego co słyszałem od kolegi, który kiedyś miał, że moc jest oddawana w sposób bardzo równomierny i dość brutalny bez względu na wysokość obrotów. No i ten zabijający dźwięk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...