Skocz do zawartości

RÓŻNICA VTR1000SP1 ====== SP2 POMOCY!!!


Rekomendowane odpowiedzi

 

Rozwin mysl bo jakos nie zalapuje ? :crossy:

 

 

Nie ma się co dziwić że nie załapujesz, bo nawet nie zauważyłeś że piszesz w temacie, który umilkł rok temu. W dodatku chyba odpowiadasz sam sobie, bo Patriko nie odpowiedział nic między twoimi dwoma postami. Weź się ogarnij wreszcie czowieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W któryms z ŚM sprzed bodajże 2 miesiący było napisane wszytsko o silnikach V. Skąd sie bierze ich wieksza żywoyność, dlaczego mają wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach, czemu kreca mniej obrotów itd.

 

Moja 1000F ma 50tys nakrecone, nie zuzywa ani grama oleju na 1000km jak wynika z moich obserwacji, wymiana jest co 12 tyś. NIe wiem jakie przebiegi maxymalne sa mozliwe do uzyskania na tym silniku,ale na pewno duuze :)

 

Ks Rider cos tam piszesz ze rzedówka bije, biła i bedzie biła V....to sa 2 odmienne konstrukcje z tak roznymi parametrami, ze nie wiem o co chodzi w tym porównaniu. Kazda z tych konstrukcji ma swoje specyficzne cechy , które jednemu beda pasowały a drugiemu nie, wiec nie uogólniaj.

 

Kiedys zamienilismy sie z kumplem z ciekawosci motorkami - ja wsiadłem na jego R1 2005 on na moja vtr. Podobała mi sie niezwykła wręcz delikatnosc i płynnosc z jaką rzedowy silnik oddawał moc, a jej wzrost nastepował dopiero w okolicy srednich obrotów, gdzies przy 8 tys może.Wszytsko odbywało sie jednak bardzo gładko , powiedziałbym ze az za grzecznie. Natomiast kumpel mowił, ze pomimo ze moje moto jest przeszło 60 KM słabsze niz jego, był ostro zaskoczony oddawaniem mocy i miał wrazenie ze przy odkrecaniu gazu moto zaczyna mu sie wyrywać spod niego. Mowił, ze ruszając normalnie tak jak był przyzwyczajony moto ruszało z kopyta do przodu i te liniowe tempo oddawania mocy utrzymywało do granicy wyzszych obrotów (czyli gdzies 8 tyś )

Tak więc roznice sa spore, wszytsko kwesia gustu czy ktos woli narowista z V czy ułozona rzedówke. Jak jezdzi dozo mocniejsze od mojej vtr, SP1 czy 2 moge sobie tylko wyobrazić.

Pozdrawiam !

Edytowane przez Arni GS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ten temat mnie zaciekawił. A konkretnie róznice miedzy V a R. Ale wiadomo są rózne Vki i rózne rzędkówki. Panuje ogólna opinia, że V jest trwalsza niż tak samo użytkowana rzękówka. Lecz czym jest to uzasadnione? To nie wiem w sumie. Może chodzi o rodzaj rozrządu?

 

Niech Patriko sie wypowie co do roznic. Wczesniej mial w profilu wpisana VTR SP2, teraz ma 1000RR :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patriko weź jakieś prochy na wstrzymanie. Stanowczo nie panujesz nad sobą ...

 

A jak miał inaczej zareagować? KS RIDER bardzo nieładnie go skrytykował :icon_rolleyes: Cholera temat był stary a jego przeznaczeniem PORADA a nie ogólne pieniactwo i krytyka!

V-TWIN wanker

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko KS rider jest troche w bledzie...

Amerykanskie maszyny do ichniego zuzlu zwanego Dirt Track mialy nawet na starcie ok. 130 KM, a w czasie wyscigu 120 KM ( np TZ 750 cztery cylindry 2-suw) , ale ostateczie maja ok. 95 - 105 KM, ze wzgledow bezpieczenstwa...

To tak apropo- zeby nikt nie myslal ze zjadl wszystkie rozumy...

Zreszta jesli chodzi o techniczne zagadnienia odnosnie wytrzymalosci, masy, wibracji silnikow 1, 2, 3,4,5,6 i wiecej cylindrowych- temat rzeka i nie kazdy moze go zrozumiec - dodam tylko ze wszystko jest wzgledne i na wszystko trzeba patrzec z oznych punktow widzenia... jesli ktos ma tylko do czynienia z 4 cylindrowka, nie do konca zrozumie tryb pracy 1, 2 cylindrowki... tak samo z wytrzymaloscia zalezy od wielu czynnikow: np materialu, goscia jezdzacego i samych srodkow smarnochlodzaconapedzajacych itp...

Temat dotych 2 modeli Hondy jednej starszej drugiej mlodszej, wiem co nieco o drugim sprzecie...dla mnie zbyt obszerny i krowiasty, od Klekota 748 mocniejszy( wg wrazen) o ok 10-15 KM, jednak nie jest tak sklonny do balansu po zakretach, trzeba go troche przymuszac, no i przod twardy tyl miekki- przy ostrym dodawaniu gazu przysiada, ostateczne wrazenie nie jest za dobre- tymbardziej ze ten wtrysk paliwa cos nie gra jak potrzeba- jakby moto bylo 2 suwem przez jakis czas nie jedzie a potem "trzymaj sie Wacek bo jadziem!!!", no i jest jakis ciezszy( a przeciez katalogowo powinien byc lzejszy???) niz Klekot...pozycja tez nie nza bardzo mi pasowala- niby podobnie jak na Dukacie- tylek w gorze glowa w zegarach, ale te rozkraczone nogi jak u emerytki-najstarszej profesji swiata, a nie jak w Ducu kolanka prawie sie dotykaja przez co ma sie uczucie sterowania calym cialem motocykla, a nie motocykl Cie wiezie jak dziki nieokielznany kon...Pozdr. Janek Klekot 748 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa. Nawet w brytyjskich magazynach moto stwierdzają że VTR SP.. to maszyna radykalna i przeznaczona dla bardzo zagorzałych tzw. speed freak`s. Seryjne moto na tor albo jak kto lubi wyscigówka do jazdy po publicznych drogach. Szybka, dzika i niewygodna - kwintesencja japonskiego motocykla.

 

Wydaje mnie się że Honda podarowałą sobie produkcję tego sprzęta bo do tanich nie należał a trza by kupić też drugie moto do jazdy na co dzień więc niewielu chętnych się znalazło. Poza tym VTR SP stała się legedną jeszcze za życia, prawie tak jak Suzuki TL1000R. pozdro.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No toz wlasnie sie jezdzilo- bez tego niczego nie komentuje...

Jak to zwykle bywa- punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia...

Niedlugo zreszta bede mial okazje przetestowac brata Aprilie RSV- ciekaw jestem jak w stosunku do VTR "najszybszy skuter swiata" wypadnie :icon_exclaim: , jest wezszy od VTR- jednak szerszy niz Dukat, ciekawie jak tu wypada ciecie zakretow- dodam ze brat juz troche ja testowal- na tej samej trasie gdzie wczesniej Gsxr 1000 wykrecil 275, teraz jechal 250, jednak stwierdzil ze hamownia jest niesamowita - lepiej hamuje , lepsze wyczucie i reakcja..., po zakretach tez Aprilia lepsza jest od Suzuki, mimo wszystko brakuje jej sprytnosci Duca 749- takie byly slowa brata, a jak bedzie okazja to i ja sprobuje cos powiedziec. Pozdr. Janek Klekotek 748S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co dziwić że nie załapujesz, bo nawet nie zauważyłeś że piszesz w temacie, który umilkł rok temu. W dodatku chyba odpowiadasz sam sobie, bo Patriko nie odpowiedział nic między twoimi dwoma postami. Weź się ogarnij wreszcie czowieku.

 

Widzisz ja zalapuje tylko nie to co o czym wypowiada sie ten expert, wypowiedz byla do patriko, a na marginesie idz i wyplacz sie do piaskownicy :evil:

 

 

Niech Patriko sie wypowie co do roznic. Wczesniej mial w profilu wpisana VTR SP2, teraz ma 1000RR ;)

 

Wpisac to sobie mozna .... :) Przesledz temat co pisal, a moze jakie pytania zadawal to dojdziesz chyba do tego samego co ja .... :crossy:

 

 

 

Amerykanskie maszyny do ichniego zuzlu zwanego Dirt Track mialy nawet na starcie ok. 130 KM, a w czasie wyscigu 120 KM ( np TZ 750 cztery cylindry 2-suw) , ale ostateczie maja ok. 95 - 105 KM, ze wzgledow bezpieczenstwa...

 

Jedno tylko trzeba wiedziec, ze hamerykanski HP ( horse power ) nie jest rowny europejskiemu, angielski tez jest slabszy.

 

jako uzytkownik Ducati wiesz najlepiej, ze Duc mimo, ze ma mniej KM na papierze od japonskich niekoniecznie musi japoni ustepowac, najlepszy przyklad SBK.

 

No toz wlasnie sie jezdzilo- bez tego niczego nie komentuje...

Jak to zwykle bywa- punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia...

Niedlugo zreszta bede mial okazje przetestowac brata Aprilie RSV- ciekaw jestem jak w stosunku do VTR "najszybszy skuter swiata" wypadnie :smile:

 

kwestia jezdzca, przyzwyczajenia, techniki i paru innych, Mimo, ze licznikowo moze rozwijac wiecej czasowy przejazd moze wypasc lepiej.

 

Z Aprili powinienes byc zadowolony

 

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich!

 

Na przyszly sezon (2010) zamierzam kupic SP1 albo SP2 (zalezy co sie trafi w lepszym stanie). I chciałbym sie dowiedziec na co szczególnie zwrócic uwage przy kupnie tego motocykla, jak sie tym jezdzi, jakie są jego mocne i słabe strony, jakie są jego słabe punkty itd itp. Jeżeli ktoś posiada takowy sprzęt prosiłbym o jakies rady. Obecnie latam na VFR 800 FI ale wlasnie marzy mi sie supersport z grzmiącą litrową V-ką. Kilka razy przeleciałem sie FireStormem znajomego i zachorowalem na VTR ale chce supersporta wiec SP1 albo SP2.

 

Z góry dzięki za jakiekolwiek info! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak to przy kupnie motocykla, patrz na wszystko i tak pewne rzeczy moga wyjsc pozniej. Najlepiej zabrac z dwoch kumpli co kumaja temat i zagladac to tu to tam. Kazda watpliwosc budzi pytania. Ja jak szukalem SP2 mialem dwie w miescie pod reka i obejrzalem jedna z 2002 pozniej druga z 2004 i porownywalem. roznily sie cena przebiegiem,jedna byla ze stanow sprowadzona(ta starsza) ale praca silnika byla podobna i tu i tu bylo slychac cykanie przy tylnim cylindrze jak tu ktos wczesniej tez na forum wspominal. To chyba po prostu tak jest. Yuby pisal ze te silniki chodza jak pompa do gnoju ;p i cos w tym jest hehe. Patrz na detale,zdejmij owiewki,ja sie czailem z miesiac miedzy tymi dwiema i "chyba" :D zle nie trafilem. Malo tego jest a dobra sztuke ciezko dorwac. Jak sie tym jezdzi? Mi dobrze, pozycja mnie nie meczy az tak , myslalem ze bedzie gorzej, sama frajda z jazdy sprawia ze zapominam o jakims bolu nadgarstkow(sadze ze nawet tego nie mam).Grzeje sie szybko, nawet przy temp na zew 5 stopni w korkach mi doszla temp do 102 stopni. na trasie przy predkosci 80-100 mialem juz 75. Troche mnie to niepokoilo ale okazuje sie ze tak jest. Ten motocykl to dziwna konstrukcja. Frajda z odciagania manetki jest taka ze sam sie usmiech na ustach pojawia. Wydechy mam kompletne microna wiec dzwiek jest piekny, trzeba uwazac by jakiejs babci o zawal na pasach nie przyprawic. Byl moment ze szedl ogien z tlumikow bo swiece byly w kiepskim stanie ale efekt byl niezly :D Irydowki nie sa tanie wiec lepiej zwroc na nie uwage. Mimo ustawienia regulacji zawieszenia na miekka nadal jest to twardy motocykl mimo wszystko.

Edytowane przez Robbson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam:) te motocykle jak na razie nie mają słabych punktów ponieważ są to swego rodzaju nowe konstrukcje,o żywotności silnika można by mówić dopiero za 15 lat jak nazbiera sie troche opini. SP-1 to świetny motór też choruje na takiego no ale kasa...a śmigam firestormem:) przy kupnie zwracaj uwage na takie rzeczy jak przy każdum innym motocyklu a silnik nawet jak by był zarżnięty (w co wątpie) będzie chodził tak samo bo w tych V-ałkach wszystko słychać.Nie są to pompy do gnoju paranoja!... po prostu mają taką charakterystyke,na byle czym dłudo nie pojezdzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...