Skocz do zawartości

Co ile zmieniacie przednie zebatki ??


Rekomendowane odpowiedzi

umnie zebatka przednia JT na nowym lancuchu wytrzymala ok 3 tys km - teraz znowu sie konczy nastepna JT po 2.500 km ( wiekszosc w terenie ) - lancuch smaruje czasem olejem przekladniowym HIIPOL. Tak se mysle czy aby nie za szybko te zebatki padaja ?? .Pamietam ze na starym zesatwie napedowym mialem "sunstara" i wytrzymywal 5 tys km , teraz dla testu kupie sunstara albo PBR.

 

A wy co ile zmieniacie przednie zebatki ?? w podobnych mocowo i wagowo sprzetach

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zmieniałem zawsze wtedy, gdy któryś z elementów zestawu napędowego (łańcuch. zębatka tylna i przednia) się skończył.

Nie ma sensy wymieniać samej zębatki, łańcuch jest już naciągnięty, są inne odległości między ogniwami i szybko wykończy zębatkę.

Ale to tylko moja subiektywna opinia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi mechanik jak odbieralem moto mowil zeby smarowac lancuch jakims dobrym snarem i czesto, bo jak nie bede smarowal to wystraczy na 1tys km a jak bede to na jakies 5tys. Kup jakis smar do lancuchow przeznaczony

mechanik ci powiedział dobrze, ale powiedział o smarze bo pewnie ci jeden za 40 zł wcisnął.

Ja podczas jazdy smaruje hipolem, a wieczorem po myciu gdy lanchuch jest juz suchy na noc smarem...

Co do zebatki to w wr'ce przednią zmienilem po 4 000 km a ile poprzedni wlasciciel jezdzil to nie wiem, ale i tak byłem w szoku że tyle wytrzymała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są specjalne spraye do wyczynów i enduro i nimi smarujcie ,a co zębatek to jak jest choć jedna zużyta powinno się cały napęd wymienic bo pozostałe elementy też juz swoje przeszły i łańcuch do nowej zębatki juz sie nie ułoży tak jak powinien .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lanuch RK X- Ring ma ok 5 tys km - mysle ze to sprawa kiepskich zebatek JT , teraz kupie PRB albo Sunstara

 

a czy pzypadkiem nasmarowany lancuch + piasek to nie pasta scierna dla zebatek ?? piasek klei sie do lancuch i mieli na zebatakch powodujac ich szybsze zuzycie

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zębatki zdawcze JT z Larssona, nie nadają się nawet do jazdy po szosie, o terenie nie wspominając.

Tylko Sunstar lub PRB.

Co do wymiany samej zębatki zdawczej, to różnie bywa. Miałem w XT225 łańcuch D.I.D. i zebatki nołnejm. Przednia skończyła się po niecałym tysiącu godzin pod kursantami w lekkim terenie pieszczystym, zaś tylna wykazywała jeszcze bardzo dobry zarys zęba. Łańcuch nie dawał się odciągnąć od niej i nie biczował na boki - nie był więc w złym stanie. Wymieniłem tylko przednia zębatką na sunstar'a i cały zestaw przejeździł jeszcze kolejny tysiąc godzin na szkółce.

Niby regułą jest wymiana całego zestawu, lecz czasem wystarczy tylko zębatki zdawczej, o ile reszta zestawu wykazuje dostateczny stan zużycia.

Nie zawsze taka oszczędność jest opłacalna, w opisanym przypadku była.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO zebatka zdawcza ze wzgledu na to ze jest mniejsza i szybciej sie obraca od tylniej to i szybciej sie zuzywa - dlatego powinno sie ja zmieniac co pare ty km

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

ja mam w mojej DT zębatkę JT ale nie z larssona. Dałem za nią 14zł :P :buttrock: Mam przejechane ponad 2000 km i nie widać zbytnio zużycia gołym okiem, dodam że dużo ponad połowa to teren i piach. Tyle że smaruję ją smarem OffRoad Motul. I taki smar plus piach to nie warstwa scierna. Bo prz tym smarze piach sie przykleja i odpada razem z nim. Może to moje złudzenie hehe.

 

Pozdrawiam

urban

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam w mojej DT zębatkę JT ale nie z larssona. Dałem za nią 14zł buttrock.gif icon_mrgreen.gif Mam przejechane ponad 2000 km i nie widać zbytnio zużycia gołym okiem, dodam że dużo ponad połowa to teren i piach.

 

Zębatki JT do takiego sprzeta jak DT80 są super rozwiązaniem. Tanie a zarazem troche wytrzymują. JT miałem z przodu w XLR250(dałem 15zł) zrobiłem ponad 3tys. km, a teraz kolega DANIEL może powiedzieć w jakim ona jest stanie. W starej TS70 napęd JT robi drugi sezon. Akurat w tych wypadkach zębatki JT dały rade, jednak przy wyczynowym motocyklu albo 600tce w której moment obrotowy jest znacznie wyższy ich zużycie może być znacznie szybsze !! Pozdroo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak jest z aluminiową zębatką tylną ??? przecież to aluminium nieda rady rozwalić łańcucha to chyba można zmienić na jednym łańcuchu ze 2 zębatki. a co do przodu to w dt miałem JT i zrobiły z jakieś 3,5tyś km i same igiełki zostały a nie zęby... a łańcuch IRIS to chyba dorszego nie może być...

Nie wiecie czy ceny zębatek sunstar dużo odstają od cen tych JT czy VAZ ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,ja mam w mojej DT zębatkę JT ale nie z larssona. Dałem za nią 14zł Mam przejechane ponad 2000 km i nie widać zbytnio zużycia gołym okiem, dodam że dużo ponad połowa to teren i piach. Tyle że smaruję ją smarem OffRoad Motul. I taki smar plus piach to nie warstwa scierna. Bo prz tym smarze piach sie przykleja i odpada razem z nim. Może to moje złudzenie hehe. Pozdrawiamurban

Taaaaaa w DT 80 jest taka moc , że zębatki gnie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...