Nitomen Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 umnie zebatka przednia JT na nowym lancuchu wytrzymala ok 3 tys km - teraz znowu sie konczy nastepna JT po 2.500 km ( wiekszosc w terenie ) - lancuch smaruje czasem olejem przekladniowym HIIPOL. Tak se mysle czy aby nie za szybko te zebatki padaja ?? .Pamietam ze na starym zesatwie napedowym mialem "sunstara" i wytrzymywal 5 tys km , teraz dla testu kupie sunstara albo PBR. A wy co ile zmieniacie przednie zebatki ?? w podobnych mocowo i wagowo sprzetach Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaju3 Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 mi mechanik jak odbieralem moto mowil zeby smarowac lancuch jakims dobrym snarem i czesto, bo jak nie bede smarowal to wystraczy na 1tys km a jak bede to na jakies 5tys. Kup jakis smar do lancuchow przeznaczony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASSRIDE Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 A ja zmieniałem zawsze wtedy, gdy któryś z elementów zestawu napędowego (łańcuch. zębatka tylna i przednia) się skończył.Nie ma sensy wymieniać samej zębatki, łańcuch jest już naciągnięty, są inne odległości między ogniwami i szybko wykończy zębatkę.Ale to tylko moja subiektywna opinia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eloelo Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 mi mechanik jak odbieralem moto mowil zeby smarowac lancuch jakims dobrym snarem i czesto, bo jak nie bede smarowal to wystraczy na 1tys km a jak bede to na jakies 5tys. Kup jakis smar do lancuchow przeznaczonymechanik ci powiedział dobrze, ale powiedział o smarze bo pewnie ci jeden za 40 zł wcisnął.Ja podczas jazdy smaruje hipolem, a wieczorem po myciu gdy lanchuch jest juz suchy na noc smarem...Co do zebatki to w wr'ce przednią zmienilem po 4 000 km a ile poprzedni wlasciciel jezdzil to nie wiem, ale i tak byłem w szoku że tyle wytrzymała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arma87 Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 (edytowane) Ja smaruje łancuch suchym smarem w sprayu moim zdaniem jest najlepszy !!!!!!!!!!!!!!!! Edytowane 2 Stycznia 2007 przez Arma87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturcr80 Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 Są specjalne spraye do wyczynów i enduro i nimi smarujcie ,a co zębatek to jak jest choć jedna zużyta powinno się cały napęd wymienic bo pozostałe elementy też juz swoje przeszły i łańcuch do nowej zębatki juz sie nie ułoży tak jak powinien . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_vip Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 Jak kupiłem DR to miała założony nowy zestaw napędowy. Teraz przejechałem 2000km i jak narazie nie ma wyraźnych śladów zużycia. Jak masz żużyty łańcuch, lub zębatki to powinno się wymieniać cały komplet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 2 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 (edytowane) lanuch RK X- Ring ma ok 5 tys km - mysle ze to sprawa kiepskich zebatek JT , teraz kupie PRB albo Sunstara a czy pzypadkiem nasmarowany lancuch + piasek to nie pasta scierna dla zebatek ?? piasek klei sie do lancuch i mieli na zebatakch powodujac ich szybsze zuzycie Edytowane 2 Stycznia 2007 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 Zębatki zdawcze JT z Larssona, nie nadają się nawet do jazdy po szosie, o terenie nie wspominając.Tylko Sunstar lub PRB.Co do wymiany samej zębatki zdawczej, to różnie bywa. Miałem w XT225 łańcuch D.I.D. i zebatki nołnejm. Przednia skończyła się po niecałym tysiącu godzin pod kursantami w lekkim terenie pieszczystym, zaś tylna wykazywała jeszcze bardzo dobry zarys zęba. Łańcuch nie dawał się odciągnąć od niej i nie biczował na boki - nie był więc w złym stanie. Wymieniłem tylko przednia zębatką na sunstar'a i cały zestaw przejeździł jeszcze kolejny tysiąc godzin na szkółce. Niby regułą jest wymiana całego zestawu, lecz czasem wystarczy tylko zębatki zdawczej, o ile reszta zestawu wykazuje dostateczny stan zużycia. Nie zawsze taka oszczędność jest opłacalna, w opisanym przypadku była. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 2 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 IMHO zebatka zdawcza ze wzgledu na to ze jest mniejsza i szybciej sie obraca od tylniej to i szybciej sie zuzywa - dlatego powinno sie ja zmieniac co pare ty km Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 Witajcie,ja mam w mojej DT zębatkę JT ale nie z larssona. Dałem za nią 14zł :P :buttrock: Mam przejechane ponad 2000 km i nie widać zbytnio zużycia gołym okiem, dodam że dużo ponad połowa to teren i piach. Tyle że smaruję ją smarem OffRoad Motul. I taki smar plus piach to nie warstwa scierna. Bo prz tym smarze piach sie przykleja i odpada razem z nim. Może to moje złudzenie hehe. Pozdrawiamurban Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduroboj. Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 ja mam w mojej DT zębatkę JT ale nie z larssona. Dałem za nią 14zł buttrock.gif icon_mrgreen.gif Mam przejechane ponad 2000 km i nie widać zbytnio zużycia gołym okiem, dodam że dużo ponad połowa to teren i piach. Zębatki JT do takiego sprzeta jak DT80 są super rozwiązaniem. Tanie a zarazem troche wytrzymują. JT miałem z przodu w XLR250(dałem 15zł) zrobiłem ponad 3tys. km, a teraz kolega DANIEL może powiedzieć w jakim ona jest stanie. W starej TS70 napęd JT robi drugi sezon. Akurat w tych wypadkach zębatki JT dały rade, jednak przy wyczynowym motocyklu albo 600tce w której moment obrotowy jest znacznie wyższy ich zużycie może być znacznie szybsze !! Pozdroo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magik8888 Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 a jak jest z aluminiową zębatką tylną ??? przecież to aluminium nieda rady rozwalić łańcucha to chyba można zmienić na jednym łańcuchu ze 2 zębatki. a co do przodu to w dt miałem JT i zrobiły z jakieś 3,5tyś km i same igiełki zostały a nie zęby... a łańcuch IRIS to chyba dorszego nie może być... Nie wiecie czy ceny zębatek sunstar dużo odstają od cen tych JT czy VAZ ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 2 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 jakies 10 zl Sunstar drozszy od JT a 15 -20 zl drozsze PBR od JT Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TIJO Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 Witajcie,ja mam w mojej DT zębatkę JT ale nie z larssona. Dałem za nią 14zł Mam przejechane ponad 2000 km i nie widać zbytnio zużycia gołym okiem, dodam że dużo ponad połowa to teren i piach. Tyle że smaruję ją smarem OffRoad Motul. I taki smar plus piach to nie warstwa scierna. Bo prz tym smarze piach sie przykleja i odpada razem z nim. Może to moje złudzenie hehe. PozdrawiamurbanTaaaaaa w DT 80 jest taka moc , że zębatki gnie :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.