loopy1 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Tak sie składa, że od 5 lat eksploatuję E36 1,6 na piecu M40. Robiąc trasę 100 km (14 z tego w miescie z cięzką noga, reszta spokojnie w trasie) liczyć muszisz CONAJMNIEJ 10 litrów i to nie jest jazda agresywna. W zimie gdy koła boksuja przy kazdej mozliwej okazji, a na ekonomizerze brakuje skali przez 100 metrów jazdy, jest jeszcze gorzej ;) Przy cenach paliwa 4,6 jak to niedawno miało miejsce aby przejechać 100 km musiałem wlać do baku za 50 złotych, a to bolało strasznie i samochod wiecej stał niż jezdził bo miałem jako alternatywe samochod mniejszy i ekonomiczniejszy. Aktualnie z cenami jest lepiej, chociaż znów rosną ,więc za chwilę pwenie bedzie ból... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_speedy_ Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 loopy1 - a jakie masz nadwozie ?? bo compacty były ciut później niż np sedany wiec stad to M40 moze . Pozatym skoro zamierzam zagazować w sekwencje to +15% od 10 to i tak 11,5 co przy lpg co przy cenie lpg jest ekonomiczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaskier Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Doradziłbym za te pieniądze jednak E-36 z silnikiem minimum 2.0, sory ale moim prywatnym zdaniem 3 w kompakcie to jakiś wybryk tej marki, większe wynaturzenie niż sodomia :/ Poza tym 1.6 102KM w tym "cudzie" raczej będzie przypominało jazdę Nexią 1.5 8V, tyle, że za 4 krotnie wyższą cenę zakupu ;) Jeśli miałbym Ci doradzić, to albo kup BMW albo jakieś inne auto, a nie to coś. Dlaczego LPG nie ?? -na forach gazowych piszą ze dobrze wykonana instalacja sekwencyjnego wtrysku działa bardzo dobrze , moi sasiedzy jeżdzą chyba nawet nie na sekwencji tylko na II genracji i nie słyszałem o problemach . Problem z tym dobrym założeniem i ustawieniem. W mojej poprzedniej 520 M50 dwa razy poprawiali niby dobrze założoną sekwencję, w sumie później niby było ok ale nie byłem do końca zadowolony. Na pewno instalacja zarobiła sama na siebie + kilka innych rzeczy, które zrobiłem przy tym samochodzie. Zanim kupiłem obecny 528 zrobiłem szczegółowe wyliczenia, i wyszło, że instalacja przy moich przebiegach (do 14tys km rocznie) zwróciłaby mi się po dwóch latach więc olałem temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_speedy_ Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Silnik 2.0 pali niestety wiecej niz 1.6 , ubezpieczenie też wyższe ... A mi zalezy na ekonomicznym samochodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziuT Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 większe wynaturzenie niż sodomia :/ wynaturzenie??? przybywasz ze sredniowiecza czy co? :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 Generalnie silnik 2.0 bedzie palił nieduzo wiecej niz ten 1.6 którego cały czas bedziesz krecił po obrotach zeby to BMW sie jakos ciplało do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 no żal czytać! miałeś kiedyś jakąś betoniarkę? miałem e30 2l i standardem w mieście było 15-17l/100km na trasie nie dałem rady zejść poniżej 13 za to przy katowaniu na torze wychodziło pod 25l swojej m40 jeszcze nie testowałem ale myślę że nie powinna przy katowaniu wciągnąć powyżej 15-17l/100, na mieście pewnie coś koło 10-11 a na trasie myślę zjadę do 8-9l/100km na pewno różnice pomiędzy m40 a m50 czy tam m52 są ciut mniejsze ale bez przesady katalogowy znawca się znalazł Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 Bety nie mam i kłucic sie nie bede jednak logika wskazuje ze zbyt mały silnik wsadzony w cieżka bude pali wiecej niż ciut wiekszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_speedy_ Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 zależny jeszcze jak chcesz jeździć ... jak przelotowo na trasie chcesz nie jechać tylko troche ponad przepisowo a nie grzerzać 160 jak tylko znajdziesz kawałek asfaltu to nie musi palić dużo ... Wg. http://www.autocentrum.pl/?FF=307&makeid=2...00&trybopinii=1 silnik 1.6(102KM) minimale średnie 8.1PB 8.5LPG maksymalne koło 10 minimalne w trasie 6.7 7.2 a 1.8 9.5/10 12/14 8.86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dwapro Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 ja w e46 mam silnik 2,5 i pali przy normalnej jeździe bez oszczędzania jakieś 11 l po mieście i trochę mnie w trasie, ale niewiele, bo mam ciężką stopę :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 Silnik 2.0 pali niestety wiecej niz 1.6 , ubezpieczenie też wyższe ... A mi zalezy na ekonomicznym samochodzie I dlatego zdecydowałeś się na stare BMW z najmniejszym silnikiem? :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dwapro Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 jak chcez ekonomiczny silnik to kup sobie seja z silnikiem 1,1 mpi z gazem - taniej się nie da chyba a "osiągi" szczególnie w odelżonej wersji van są całkiem całkiem :) do tego ubezpieczenie za grosze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_speedy_ Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 seicento jest mniejsze ... gorzej wyposarzone ... mniej cenionej marki... i mnie komfortowe ... Tak eybrałem BMW z powodu wygladu , marki , komfortu i wyposażenia ... tak chce by było ekonomiczne a 10 Litrów LPG to wg mnie ekonomiczne... oczywiście mogłbym jeździć takim samochodem jaki mamy w rodzinie czyli siena 1.6 która pali koło 9 czy innym podbnym samochodem ... wiem ze niektórymi można palić ciut mniej ale dla mnie 10-11 l jest ok a samochód o wiele lepszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 Gwarantuje ci ze BMW 1.6 bedzie paliło wiecej niż 10l zaraz pewnie zostane zjedzony. Samochód waży troche do tego dynamika specjalnie nie grzeszy. Montowałem kilka instalacji gazowych na prkatykach i niewidziałem jeszcze silnika 1.6BMW który zszedł do spalania 10l ;] Wszystkie paliły po 12l nie montowałem gazu do 2.0l bejcy ale np. 2.0 w oplu pali 12 w porywach do 14l;] Opowiem ci coś o dawkowaniu gazu wtedy może bedziesz wiedział dlaczego im wiekszy silnik tym gaz jest opłacalniejszy. Dawka gazu zalezy od predkosci obrotowej silnika. Pozatym reduktor do silnika BMW 1.6 był identyczny jak do 2.0l opla. Dobiera sie je na podstawie mocy i pojemnosci. http://sklepy.allegro.pl/item535642185_brc...a_promocja.html O tu masz przykład. W dobrej stacji montazu LPG MAja kilka takich reduktorów pozyskanych droga złodziejska i sprawdzaja na którym autko zachowuje sie poprawnie. Dlatego to własnie silniki 1.6 na gazie pala przynajmniej 10l;] W trasie schodza mniej wynika stałych obrotów silnika małego ruchu przepony w reduktorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_speedy_ Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 Jaka instalacje montowałes bo ten reduktor jaki pokazałes ma wpisane w treści II generacja a mnie interesuje IV czyli sekwencyjny wtrysk ... jak napisałeś silnik opla 2.0 pali 12-14 a ten jaki mnie interesuje w bmw jest mniejszy ... Wszysycy gazownicy podaja ze spalanie wzrasta o około 15% przy dobrze zamontowanej instalacji wiec policz sobie ile to jest 115 % od 8 czy 9 litrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.