vx800 Opublikowano 21 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2003 Słyszałem/czytałem, że teoretycznie w czterosuwie im mniej wydechu, tym lepiej. Nie wiem, co o tym myśleć. Dlaczego? Ano dlatego, że firmy typu Akrapovic, Yoshimura itd robią puszki, które dają większą moc, niż inne tuningowe końcówki. Jeżeli chodziłoby o wydłubanie ze środka bebechów, każdy debil umiałby zmajstrować tłumik równie dobry (nie licząc odgłosu, poziomu hałasu itd.), jak uznane firmy. Jak to jest? A może chodzi po prostu o to, że tuningowa puszka jest lżejsza? Może ktoś wie coś konkretnego na ten temat? Nurtuje mnie to już od jakiegoś czasu. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 21 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2003 W czterosuwie chodzi głównie o jak najlepsze odsysanie spalin z cylindra. Teoretycznie im mniejsze opory tym lepiej. Nie jest to jednak takie proste. Długość rury wydechowej a także jej średnica oraz opory przepływu przez tłumik powinny być ściśle dobrane, aby jak najefektywniej wykorzystać zjawiska falowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 21 Lipca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2003 Czyli bzdurą jest, że po zdjęciu całego wydechu poprawiają się osiągi? (Przy założeniu, że wydech jest zaprojektowany przez fachowców) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 21 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2003 Czyli bzdurą jest' date=' że po zdjęciu całego wydechu poprawiają się osiągi? (Przy założeniu, że wydech jest zaprojektowany przez fachowców)[/quote']Dokładnie, tak samo jak w dwusuwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 21 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2003 Przecież wtedy takie firmy jak Akaprović nie miały by prawa bytu, a na torze śmigali by bez wydechów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 21 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2003 Przecież wtedy takie firmy jak Akaprović nie miały by prawa bytu' date=' a na torze śmigali by bez wydechów[/quote']Czesc, no i smigaja- patrz Suzuki w GP1, ZERO tlumika, a rura konczy sie toz za podnozkiem. Ale jak najbardziej macie racje- wydech w 4 sowie nie jest zbedny. Suzuki zdecydowalo sie na nie stosowanie tlumika wychodzac z zalozenia, ze zmniejszenie masy- ok. 2 kg jest wazniejsze niz pogorszenie napelniania cylindrow.Chociaz w 4 sowach wydech nie gra tak duzej roli jak w 2sowach- efekty falowe nie sa tak wyrazne za sprawa zaworow, to i tak wplywa on na poziom napelnienia cylindra- czy spaliny cofaja sie do niego, czy tez wysysa nie dopalona mieszanke.Tak czy inaczej powtarzac warto- w tuningu o wiele latwiej jest sprawe spieprzyc, niz udoskonalic. Przy wymianie wydechu np trza zmienic dysze, inaczej huk z osiagami... skomplikowana sprawa :( Pozdrowienia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 21 Lipca 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2003 Przy wymianie wydechu np trza zmienic dysze' date=' inaczej huk z osiagami... skomplikowana sprawa :D [/quote']i filtry, i mapy zapłonu i kupe innych spraw. Masz rację, sprawa skompikowana, na pewno nie do wyregulowania dla amatora bez wiedzy i odpowiednich narzędzi. Ja jednak będę z uporem maniak kolejny raz powtarzał, że najważniejsze jest odpowiednie dobranie samej rury wydechowej, a nie końcówki. Odpowiednie ukształtowanie, średnica, i kupa innych spraw powodują, że moc wzrasta. Acrapovic słynie z tego, że opanował umiejętność tworzenia układów wydechowych idealnie podnoszących walory silników większości sportowych motocykli. Różnice w kształcie rur wychodzących z kolektórów i idących do tłumika wobec fabrycznych są tak widoczne, że aż trudno się dziwić, że te układy są tak drogie. Oj, marzy mi się Termignoni w Duce i CRD w KTMiePozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 21 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2003 Nie chce sie wtracac ale zjawiska falowe wykorzystuje sie tylko w 2t.W 4t sa przeciez zawory!!!Tak ze im wieksza moc w 4t tym mniejsze opory .z kolei zeby byly mniejsze opory musza byc mniejsze chropowatosci powierzchni, wieksze srednice ,i krotkie drogi przepływu.No i do tego sie dązy.I tu mamy za przyklad wymienione firmya filozofia polega na tym zeby przy takich parametrach nie popekaly nam uszy.Wiec samodzielnie nie wykonamy takiego tłumniora pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 22 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2003 Przecież wtedy takie firmy jak Akaprović nie miały by prawa bytu' date=' a na torze śmigali by bez wydechów[/quote']Czesc' date=' no i smigaja- patrz Suzuki w GP1, ZERO tlumika, a rura konczy sie toz za podnozkiem. ![/quote'] Miałem na myśli że w ogóle nie ma nic a spaliny wylatują bezpośrednio z głowicy a nie to że brakuje samego tłumika- powstało małe niedopowiedzenie z mojej stronySama rura wydechowa to już układ wydechowy bo zachodzą w nim zjawiska falowe i właśnie cały bajer polega na dobraniu odpowiedniej średnicy i długości układu nie koniecznie zakończonej tłumikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 22 Lipca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2003 Muszą zachodzić zjawiska falowe również w czterosuwie.W wyścigówkach głośność motocykla nie ma żadnego znaczenia. Nie ma (w GP) ograniczeń w tej dziedzinie, można byłoby latać w ogóle bez wydechu. Jednak wszystkie sprzęty czterosuwowe mają rury wydechowe, więc coś w tym jest. Techniczna wyższa szkoła jazdy PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 22 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2003 Muszą zachodzić zjawiska falowe również w czterosuwie.W wyścigówkach głośność motocykla nie ma żadnego znaczenia. Nie ma (w GP) ograniczeń w tej dziedzinie' date=' można byłoby latać w ogóle bez wydechu. Jednak wszystkie sprzęty czterosuwowe mają rury wydechowe, więc coś w tym jest. Techniczna wyższa szkoła jazdy PZDR[/quote'] W GP1 limit glossnosci wynosi chyba 120 dB, wystarcza to, coby pomykac bez tlumika. A zjawiska falowe w 4T zachodza, jak Pipcyk mowi, chodz nie sa tak wazne jak w 2T. Przy zle dobranym ukladzie wydechowym moze dojsc do cofania sie spalin do cylindra gdy zawor wydechowy sie sie otwiera. Baj de uej Akra, widzialem program o ich fabryce, i szefowie mowili, ze glowna zaleta ich produktow jest niska waga, i design, o znaczacej poprawie osiagow mowic mozna dopiero w polaczeniu z innymi elementami- dyszami, czy jak Dominik wspomnial, filtrami, i mapami. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesiek Opublikowano 22 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2003 Aha czyli jak mam rozumiec bez przynjamniej kilku tysiecy zlotych na wydech i ingerencji mechanika czyli przynajmniej tez kilksetek nie ma co marzyc o podniesieniu mocy w motocyklu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 22 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2003 to przy otwartym zaworze wydechowym spaliny zostana wyssane z cylindrano jak masz strumienice na wydechu to tak :D pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 22 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2003 Aha czyli jak mam rozumiec bez przynjamniej kilku tysiecy zlotych na wydech i ingerencji mechanika czyli przynajmniej tez kilksetek nie ma co marzyc o podniesieniu mocy w motocyklu?? Tlumik siakies 300 EUR (caly wydech okolo 1000), kit Dynojet 130, wkladka K&N z 50, i po sprawie... a firmowe osiagi Ci nie wystarczaja? :D Thors, ze strumienicami to tez nie takie proste, wiecej tu mitow, i szarlatanerii, niz rzeczywistych korzysci. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 22 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2003 zeby byly mniejsze opory musza byc mniejsze chropowatosci powierzchni' date=' wieksze srednice ,i krotkie drogi przepływu[/quote']Większa średnica wcale nie oznacza poprawy pracy wydechu. Otóż przy mniejszej średnicy ciśnienie spalin się zwiększa, a co za tym idzie ich prędkość. Do tego musi być odpowiednio dobrana długość wydechu i umiejscowienie przegród w tłumiku żeby się spaliny nie pchały z powrotem do lkolektora wydechowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.