Skocz do zawartości

problem Cb 500 93r. przelalem olej :/ prosze o rade


niki_lauda
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

Chcialbym prosic o jakas porade.

Moj problem polega na tym ze zachcialo mi sie dolac oleju do silnika. Wydawalo mi sie ze stan jest za niski, przez nieuwage okazalo sie ze przelalem miarke. Nie wiedzac o tym odpalilem motocykl. Oddpalil po dluzszym kreceniu, i zaczal kopcic.

Wiec szybko go zagasilem. wzialem strzykawke i odjalem sporo wlanego oleju.

Ponownie odpalilem sprzet, chodzil normalnie, ale nie wiecej niz pol minuty. (mozliwe ze nie przepalil wszytskiego). ponownie sprawdzielm stan, bylo min, wiec dolalem do srodka miarki. Za okolo 2 godziny chcialem sie wybrac na mala jazde, a tu nic. rozrusznik kreci, a moja Cb nie chce odpalic, ani na ssaniu. ani bez. Podejrzewam, ze olej dostal sie do komory spalania i tam zabryzgal swiece, olej kwalifikuje sie do zmiany, jest mocno ciemny i gesty. I teraz moje pytanie:

czy wykrecac swiece i sprobowac je wyczyscic?

Jaki gwint jest na swiecy cb 500? prawy, lewy?

czy moze sprobowac na pych?

ewentualnie jakie sa inne propozycje azeby ozywic moto?

z gory dziekuje za odzew!

pozdrawiam brac!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wydaje mi się że masz jakiś większy problem z silnikiem, ponieważ ja też mam wlane nad górny stan,

i to sporo, a nic nie kopci.

Ale na wszelki wypadek sprawdź jeszcze, czy nie masz oleju w filtrze powietrza.

 

Co do świec, to gwitn jest zwykły, i nie zaszkodzi je wyczyścić.Ale nie będzie to zbyt łatwe, bo są one dość głęboko osadzone.

 

Wiesz może, ile przebiegu ma moto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma powodu do obaw. Moim zdaniem moto ma w obecnej chwili zalane świece przez takie odpalanie krótkotrwałe bez nagrzania. Skoro masz olej do wymiany to może być na minumum i nic tam nie dolewaj. Raczej wiele to teraz chyba nie pojeździsz więc tyle to Ci starczy. Świece wykręca sie bez problemu, tylko musisz mieć taki długaśny klucz, kosztuje chyba 7 zeta, a gwint jest normalny prawoskrętny. A to że pokopcił to miał prawo, bo raz że go kręciłeś a 2 że na ssaniu też dostaje więcej zupy. Jeżeli masz silnych kolegów to go weź na zapych i też powinien załapać albo dobrze wyczyść świece które jak sądze po tych właśnie odpalaniach raczej nadają się już do wymiany przed sezonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc. Mam nadzieje ze to nic powaznego, wlasciwie do tej pory silnik byl w wysmienitej kondycji. 205 km/h przy moich 85 kg wagi uwazam za wynik bardzo dobry. Wlasnie przekrecilo mi sie na licznku 50 tys.

Co do swiec, to dostalem sie do nich, ale widze wlasnie ze jest cholernie ciasno i ze sam nic tu nie zrobie. musze skombinowac taki klucz. Ale wlasnie, nie spojrzalem na filtr powietrza. Dzieki, zaraz sprawdze

 

filtr czysty i suchy. Komora w ktorej znajduje sie filtr tez, na dnie ( nie wiem czy tam jest jakis odplyw?!) troszke oleju, ale doslownie tyle zeby palec lekko zabrudzic. no to zostaje powalczyc z tymi swieczkami. orientuje sie ktos z Was ile takie cudenka kosztuja? po swietach mozna zainwestowac :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogłem coś odnaleźć CB z 93 roku ale znalazłem 94. Sądziłem że masz zwykłe NGK po 12 zeta ale wychodzi na to że masz troche lepszejsze. Nie mówie że to akurat te do Twojego modelu ale na 90 %.

http://www.sklep.larsson.com.pl/?a=c3&mymo...5687be6106a3b84

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niki ,zmień świece ,wymień olej na nowy ,ale nie przelewaj :) ,i zapali bez problemu. Te motocykle są nie do zniszczenia .I jak bedziesz kupował świece to tylko NGK Irydowe lub Denso.Powodzenia.

 

 

p.s.

I nie mów mi ,ze CB pojedzie 205 km/h :) .Chyba licznik masz zepsuty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klucz bedzie na dniach, wiec zobaczymy. Mysle ze wystarczy wyjac swiecki, przeleciec je szczotka druciana, i opalic zapalniczka... mysle ze powinien zagadac. A olej i inne takie to i tak na wiosne...

 

z tego co mi wiadomo to liczniki, czy to te samochodewe czy motocyklowe zawyzaja predkosc maksymalna, zeby nie przekraczac limitow predkosci. ale ta roznica nie wynosi wiecej niz 5 km/h Wiec zostaje 200. Silnik oddlawiony, wersja otwarta. Tyle sie bujalem, nowa wylanym dywanikiem pod plonskiem...

pozdrowienia dla wszytskich moto maniakow! weslocych swiat! i mnostwa akcesoriow pod drzewkiem

 

ps. dzieki za odpowiedz z tymi swiecami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niki lauda,

to Cię chłopie muszę zmartwić.

Markom13 ma rację.

A to, że licznik pokazuje 205, to nie znaczy że w rzeczywistości tyle jedziesz.

Prędkościomierz zwiększa błąd odczytu wraz ze wzrostem prędkości.

Więc lepiej nie opowiadaj że latasz cb 500 dwie paczki, bo narobisz sobie obciachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POtwor ożył!

swiec nie wykrecalem, podusilem go troche na rozruszniku. zagdakal, a potem dawaj chama za samochodem. a wszystko to dupa bo zsunal sie waz od podcisnienia, wiec nie dostawal wachy.

Dzieki wszystkim za porady!

 

mam tez prosbe. Czy moze ktos mi udostepnic dane eksploatacyjne cb 500?

bo nawet nie wiem ile mam kupic oleju? ktos cos pisal ze wchodzi 3,5 l potem ktos inny ze 3,1 l

?! moja honda cb 93 rok. z gory dzieki za odpowiedz.

 

a gdyby ktos mial w wersji elektronicznej manuala czy cos w tym stylu to prosze o maila na :

[email protected]

 

czolem!

 

POtwor ożył!

swiec nie wykrecalem, podusilem go troche na rozruszniku. zagdakal, a potem dawaj chama za samochodem. a wszystko to dupa bo zsunal sie waz od podcisnienia, wiec nie dostawal wachy.

Dzieki wszystkim za porady!

 

mam tez prosbe. Czy moze ktos mi udostepnic dane eksploatacyjne cb 500?

bo nawet nie wiem ile mam kupic oleju? ktos cos pisal ze wchodzi 3,5 l potem ktos inny ze 3,1 l

?! moja honda cb 93 rok. z gory dzieki za odpowiedz.

 

a gdyby ktos mial w wersji elektronicznej manuala czy cos w tym stylu to prosze o maila na :

[email protected]

 

czolem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąganie motocykla za samochodem nie jest za dobrym pomysłem.

 

Pawel

 

 

Paweł możesz powiedzieć czemu ciąganie moto za samochodem nie jest dobrym pomysłem, tzn co można uszkodzić odpalając moto w ten sposób. Dzięki za odp.

Paffcio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba sprzeglo mozna rozwalic , a pozatym latwo sie wyje..ac ;) widzialem juz takich agentow ;)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no owszem, mozna sie wyglebic, puszczajac sprzeglo gdy kolo moze sie zblokowac ale co ma do tego uszkodzenia sprzegla? normalna sprawa, tak samo jak robisz zbyt duza redukcje. wtedy tez ci kolo zblokuje jesli nie masz nowego sprzeta ze sprzeglem anty hoppingowym. nie widze problemu. jak juz to mozna katalizator sobie rozwalic, ale i po co on :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...