korekson13 Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Nie mam garażu, sprzęcik stoi w nocy tylko pod okryciem na podjeździe. Rano, kiedy odpalam słyszę lekkie stukanie (powiedziałbym, że to silnik, ale i skrzynia stukać chyba może, nie wiem). Po rozgżaniu wszystko wraca do normy, tak jak jeździłem po zakupie w bardziej godziwych temperaturach. Moto mam od kilku miesięcy, a nastukałem już w okolicach 16k. Może to już czas, albo temperatura (obecnie w nocy schodzi w okolice zera), czy zwyczajnie mam tylko lęki? Dodam tylko, że nie jestem godzien nawet nagaru czyścić.Pozdro :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 JAk motocykl jest zimny - szczególnie teraz, to olej gęstnieje. Tak gęsty olej nie wyrabia smarować rozrządu. JEśli dość często jeździsz w obecnych temperaturach, to wypadało by zmienić olej na taki który zachowuje swoje właściwości w niskich temperaturach. Na jaki, to niech już się wypowiedzą specjaliści Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybson13 Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 mi tez cos tam(zawory) stuka jak zimny dodam po zagrzaniu troche gazu i jest cicho, musisz wiedziec ze jak nic nie stuka to znaczy ze silnik nie chodzi a jak olej nie cieknie to znaczy ze go wogole juz nie ma ;) :icon_mrgreen: nie wiem jak w fazerach ale w cb jak nie stuka to jest to conajmniej dziwne :wink: sie tym nie przejmuje zmiana 16 samoregulatorw po 80zl kazdy- nie wchodzi w gre bo i tak bedzie stukac a za to nowy silnik kupie w ktorym i tak bedzie stukac :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korekson13 Opublikowano 23 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 mi tez cos tam(zawory) stuka jak zimny dodam po zagrzaniu troche gazu i jest cicho, musisz wiedziec ze jak nic nie stuka to znaczy ze silnik nie chodzi a jak olej nie cieknie to znaczy ze go wogole juz nie ma :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: nie wiem jak w fazerach ale w cb jak nie stuka to jest to conajmniej dziwne :wink: sie tym nie przejmuje zmiana 16 samoregulatorw po 80zl kazdy- nie wchodzi w gre bo i tak bedzie stukac a za to nowy silnik kupie w ktorym i tak bedzie stukac :flesje:Szacunek Rybson13, nie wiem ile w tym racji, ale podejście masz zaj****te. Punx not dead! ;) Toowdie muszę dodać, że mieszkam w Anglii (Lądek) i najniższą temperaturę jaką odnotowałem (w nocy) to było -2, i jeżeli sie powinno sie, w tej temperaturze zmienić olej (obecnie uzywam Castrol GPS 4t SAE 10W-40), to na jaki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 (edytowane) Prawdopodobnie wina leży w hydraulicznej regulacji luzów zaworowych jest to dość powszechna przypadłość silników także samochodowych :wink: jeżeli stuki kilka sekund po uruchomieniu ustają to na razie proponuje nic nie ruszać :icon_mrgreen: Nie wiem jak jest z Twoim przebiegiem być może pomogłoby przejście z powrotem z półsyntetyku na syntetyk a jak nie to wymiana samoregulatorów. Pozdro ;) Edytowane 23 Grudnia 2006 przez kardan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 Czolem! Tylko Rybson Ty masz troche inny silnik. Masz wlasnie hydrauliczna kasacje luzow zaworowych i to samoregulatory pukaja na zimno. W CB to powszechne zjawisko i jak juz Ci pisalem u niektorych pomaga aplikacja EngineCleanera do silnika przy zmianie oleju. Sam mialem to zrobic, ale nie zdazylem :crossy:.W Fazerze nie wierze (choc nie wiem) zeby byla hydraulika, wiec natura tych stukow musi byc inna. Zbyt szybkoobrotowy silnik na hydraulike :icon_rolleyes:. U mnie w TDMie tez przy niskich temperaturach pojawily sie stuki z prawej strony silnika. Mysle, ze to wina wlasnie gestego oleju, ktory po prostu nie smaruje dokladnie tuz po odpaleniu silnika lancucha rozrzadu. Aczkolwiek zawsze warto dac posluchac silnika komus, kto sie zna :icon_mrgreen:. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GANER Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 Prawdopodobnie wina leży w hydraulicznej regulacji luzów zaworowych jest to dość powszechna przypadłość silników także samochodowych :lapad: jeżeli stuki kilka sekund po uruchomieniu ustają to na razie proponuje nic nie ruszać :) Nie wiem jak jest z Twoim przebiegiem być może pomogłoby przejście z powrotem z półsyntetyku na syntetyk a jak nie to wymiana samoregulatorów. Pozdro :wink: :icon_rolleyes: :icon_mrgreen: :crossy: Człowieku najpierw sprawdz o jakim motocyklu się wypowiadasz, a nie wypisuj bzdur,od kiedy w fazerze jest hydraulika w rozrzadzie??Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 :D ;) :banghead: Człowieku najpierw sprawdz o jakim motocyklu się wypowiadasz, a nie wypisuj bzdur,od kiedy w fazerze jest hydraulika w rozrzadzie??PozdrPo co ta frustracja :lalag:? Zasugerowałem się wcześniejszym postem ;) A od kiedy w rozrządzie nie ma hydrauliki :D pewnie chodzi na sucho :wink: I życzę wesołych świąt! :cool:PZDR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 Ja sadze ze wymiana na olej syntetyczny moze pomoc w usunieciu tych stukow w zimne poranki. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 Osobiście nie jestem za syntetykami ale w tym układzie zgadzam się w 100% że przy takiej temperaturze syntetyk szybciej będzie docierał we wszystkie układy silnika i tym samym lepiej się sprawdzi. Dojeżdżasz do pracy czy taki zawodnik zawzięty z CIebie? :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 Kolega mieszka w Londynie, gdzie ludzie jezdza na okraglo caly rok. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybson13 Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 Czolem! Tylko Rybson Ty masz troche inny silnik. Masz wlasnie hydrauliczna kasacje luzow zaworowych i to samoregulatory pukaja na zimno. W CB to powszechne zjawisko i jak juz Ci pisalem u niektorych pomaga aplikacja EngineCleanera do silnika przy zmianie oleju. Sam mialem to zrobic, ale nie zdazylem ;).W Fazerze nie wierze (choc nie wiem) zeby byla hydraulika, wiec natura tych stukow musi byc inna. Zbyt szybkoobrotowy silnik na hydraulike ;). U mnie w TDMie tez przy niskich temperaturach pojawily sie stuki z prawej strony silnika. Mysle, ze to wina wlasnie gestego oleju, ktory po prostu nie smaruje dokladnie tuz po odpaleniu silnika lancucha rozrzadu. Aczkolwiek zawsze warto dac posluchac silnika komus, kto sie zna ;). Pozdrawiam Wiem wiem wiem;) ale dalej mam watpliwosci coby to czerwone zło do mojego silnika zalewac :icon_evil: jakos nie wierze w takie cuda, sory ze wprowadzilem kardana w blad, napisalem ze nie wiem jak w fazerze chociasz domyslalem sie ze nie ma on hudraulicznej regulacji bo przeciesz nie ma drugiego tak idealnego silnika jak u mnie ;) (to byl taki joke i wiem skromny jestem-jakos mi sie nastruj swiateczny odezwal).a tak pozatym moj poprzedni post to byl bardziej taki jakby to powiedziec hmm korekson13 go zrozumial w 100% co nie oznacza ze mnie moja sevenka nie obchodzi :( :) bo to kurde zajefajny sprzet i ma nawet strzykawke w baku (dobrze napisalem??) ktorej nie moge wyciagnac juz nawet zatankowalem do pelna z mysla ze sobie ona wyplynie :) no ale nie- teraz zima to chyba bak odkrece i ja wywale tylko mi sie nie widzi spuszczac 15litrow zupy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 Kolega mieszka w Londynie, gdzie ludzie jezdza na okraglo caly rok. Adam M. Ja jezdze cały rok... w śniegu tez... Dzisiaj oblatywałem Fazera600 właśnie z 2002 roku.. Zabawa przednia i reakcja przechodniów tez fajna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.