Skocz do zawartości

Co to? Zawory? Może kolejna wątpliwość do rozwiania?


korekson13
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam garażu, sprzęcik stoi w nocy tylko pod okryciem na podjeździe. Rano, kiedy odpalam słyszę lekkie stukanie (powiedziałbym, że to silnik, ale i skrzynia stukać chyba może, nie wiem). Po rozgżaniu wszystko wraca do normy, tak jak jeździłem po zakupie w bardziej godziwych temperaturach. Moto mam od kilku miesięcy, a nastukałem już w okolicach 16k. Może to już czas, albo temperatura (obecnie w nocy schodzi w okolice zera), czy zwyczajnie mam tylko lęki? Dodam tylko, że nie jestem godzien nawet nagaru czyścić.

Pozdro :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk motocykl jest zimny - szczególnie teraz, to olej gęstnieje. Tak gęsty olej nie wyrabia smarować rozrządu. JEśli dość często jeździsz w obecnych temperaturach, to wypadało by zmienić olej na taki który zachowuje swoje właściwości w niskich temperaturach. Na jaki, to niech już się wypowiedzą specjaliści

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tez cos tam(zawory) stuka jak zimny dodam po zagrzaniu troche gazu i jest cicho, musisz wiedziec ze jak nic nie stuka to znaczy ze silnik nie chodzi a jak olej nie cieknie to znaczy ze go wogole juz nie ma ;) :icon_mrgreen: nie wiem jak w fazerach ale w cb jak nie stuka to jest to conajmniej dziwne :wink: sie tym nie przejmuje zmiana 16 samoregulatorw po 80zl kazdy- nie wchodzi w gre bo i tak bedzie stukac a za to nowy silnik kupie w ktorym i tak bedzie stukac :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tez cos tam(zawory) stuka jak zimny dodam po zagrzaniu troche gazu i jest cicho, musisz wiedziec ze jak nic nie stuka to znaczy ze silnik nie chodzi a jak olej nie cieknie to znaczy ze go wogole juz nie ma :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: nie wiem jak w fazerach ale w cb jak nie stuka to jest to conajmniej dziwne :wink: sie tym nie przejmuje zmiana 16 samoregulatorw po 80zl kazdy- nie wchodzi w gre bo i tak bedzie stukac a za to nowy silnik kupie w ktorym i tak bedzie stukac :flesje:

Szacunek Rybson13, nie wiem ile w tym racji, ale podejście masz zaj****te. Punx not dead! ;)

 

Toowdie muszę dodać, że mieszkam w Anglii (Lądek) i najniższą temperaturę jaką odnotowałem (w nocy) to było -2, i jeżeli sie powinno sie, w tej temperaturze zmienić olej (obecnie uzywam Castrol GPS 4t SAE 10W-40), to na jaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie wina leży w hydraulicznej regulacji luzów zaworowych jest to dość powszechna przypadłość silników także samochodowych :wink: jeżeli stuki kilka sekund po uruchomieniu ustają to na razie proponuje nic nie ruszać :icon_mrgreen: Nie wiem jak jest z Twoim przebiegiem być może pomogłoby przejście z powrotem z półsyntetyku na syntetyk a jak nie to wymiana samoregulatorów. Pozdro ;)

Edytowane przez kardan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Tylko Rybson Ty masz troche inny silnik. Masz wlasnie hydrauliczna kasacje luzow zaworowych i to samoregulatory pukaja na zimno. W CB to powszechne zjawisko i jak juz Ci pisalem u niektorych pomaga aplikacja EngineCleanera do silnika przy zmianie oleju. Sam mialem to zrobic, ale nie zdazylem :crossy:.

W Fazerze nie wierze (choc nie wiem) zeby byla hydraulika, wiec natura tych stukow musi byc inna. Zbyt szybkoobrotowy silnik na hydraulike :icon_rolleyes:.

 

U mnie w TDMie tez przy niskich temperaturach pojawily sie stuki z prawej strony silnika. Mysle, ze to wina wlasnie gestego oleju, ktory po prostu nie smaruje dokladnie tuz po odpaleniu silnika lancucha rozrzadu. Aczkolwiek zawsze warto dac posluchac silnika komus, kto sie zna :icon_mrgreen:.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie wina leży w hydraulicznej regulacji luzów zaworowych jest to dość powszechna przypadłość silników także samochodowych :lapad: jeżeli stuki kilka sekund po uruchomieniu ustają to na razie proponuje nic nie ruszać :) Nie wiem jak jest z Twoim przebiegiem być może pomogłoby przejście z powrotem z półsyntetyku na syntetyk a jak nie to wymiana samoregulatorów. Pozdro :wink:

 

 

:icon_rolleyes: :icon_mrgreen: :crossy:

 

Człowieku najpierw sprawdz o jakim motocyklu się wypowiadasz, a nie wypisuj bzdur,

od kiedy w fazerze jest hydraulika w rozrzadzie??

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D ;) :banghead:

 

Człowieku najpierw sprawdz o jakim motocyklu się wypowiadasz, a nie wypisuj bzdur,

od kiedy w fazerze jest hydraulika w rozrzadzie??

Pozdr

Po co ta frustracja :lalag:?

Zasugerowałem się wcześniejszym postem ;)

A od kiedy w rozrządzie nie ma hydrauliki :D pewnie chodzi na sucho :wink:

I życzę wesołych świąt! :cool:

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie jestem za syntetykami ale w tym układzie zgadzam się w 100% że przy takiej temperaturze syntetyk szybciej będzie docierał we wszystkie układy silnika i tym samym lepiej się sprawdzi. Dojeżdżasz do pracy czy taki zawodnik zawzięty z CIebie? :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Tylko Rybson Ty masz troche inny silnik. Masz wlasnie hydrauliczna kasacje luzow zaworowych i to samoregulatory pukaja na zimno. W CB to powszechne zjawisko i jak juz Ci pisalem u niektorych pomaga aplikacja EngineCleanera do silnika przy zmianie oleju. Sam mialem to zrobic, ale nie zdazylem ;).

W Fazerze nie wierze (choc nie wiem) zeby byla hydraulika, wiec natura tych stukow musi byc inna. Zbyt szybkoobrotowy silnik na hydraulike ;).

 

U mnie w TDMie tez przy niskich temperaturach pojawily sie stuki z prawej strony silnika. Mysle, ze to wina wlasnie gestego oleju, ktory po prostu nie smaruje dokladnie tuz po odpaleniu silnika lancucha rozrzadu. Aczkolwiek zawsze warto dac posluchac silnika komus, kto sie zna ;).

 

Pozdrawiam

 

 

Wiem wiem wiem;) ale dalej mam watpliwosci coby to czerwone zło do mojego silnika zalewac :icon_evil: jakos nie wierze w takie cuda, sory ze wprowadzilem kardana w blad, napisalem ze nie wiem jak w fazerze chociasz domyslalem sie ze nie ma on hudraulicznej regulacji bo przeciesz nie ma drugiego tak idealnego silnika jak u mnie ;) (to byl taki joke i wiem skromny jestem-jakos mi sie nastruj swiateczny odezwal).a tak pozatym moj poprzedni post to byl bardziej taki jakby to powiedziec hmm korekson13 go zrozumial w 100% co nie oznacza ze mnie moja sevenka nie obchodzi :( :) bo to kurde zajefajny sprzet i ma nawet strzykawke w baku (dobrze napisalem??) ktorej nie moge wyciagnac juz nawet zatankowalem do pelna z mysla ze sobie ona wyplynie :) no ale nie- teraz zima to chyba bak odkrece i ja wywale tylko mi sie nie widzi spuszczac 15litrow zupy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...