Skocz do zawartości

oleje motul


waligura
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a ja tak dodam cos od siebie jezdzilem na motulu 10w40 semisyntetyk motocyklowy teraz zalalem mobil 5w50 full syntetyk samochodowy i jest o wiele lepiej glownie o skrzynie biegow mi chodzi lzej pracuje a moto to kawa er5

 

Odważny jesteś :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sobie kupiłem Castrola R4 10W50. A do skrzyni SMX syntetyczny.

[html]<p><b><a href="http://www.seboka.republika.pl/" style="text-decoration: none">
<font color="#008000">Moja strona </font></a></b>  <font color="#008000">
<b><a href="http://www.szczotkitechniczne.eu" style="text-decoration: none">
<font color="#008000">Moja praca </font></a></b></font></p>

[/html]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lać do Dakara full syntetyka cośtamW50 i będzie dobrze :biggrin:

Syntetyk nie będzie gorszy niż 15W...

Na pewno? Pelny syntetyk? Ja slyszalem ze problem stanowi sprzeglo ktore sie niszczy pod wplywem oleju syntetycznego. Zaznaczam ze slyszalem to od mechanika. Jak to jest? Ktos wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co olej syntetyczny zjada to sprzeglo czy co ???

Jak lejesz syntetyk motocykowy to masz ilosc dodatkow zwiekszajacych wlasnosci slizgowe na niskim poziomie i nie ma problemow ze sprzeglem.

Ja stosujac syntetyk samochodowy w moim motocyklu tez nie mam klopotow ze sprzeglem, ale w najnowszych syntetykach samochodowych poziom dodatkow pro slizgowych jest wyzszy, a poziom dodatkow zabezpieczajacych czesci przed zuzyciem mechanicznym nizszy tak ze bezpieczniej lac syntetyk motocyklowy.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno? Pelny syntetyk? Ja slyszalem ze problem stanowi sprzeglo ktore sie niszczy pod wplywem oleju syntetycznego. Zaznaczam ze slyszalem to od mechanika. Jak to jest? Ktos wie?

Powiedz "mechanikowi", żeby taczki serwisował zamiast motocykli.

Ty nie musisz się znać na mechanice, serwisant jest od tego.

Jednak to musi być człowiek obyty z fachem, z nie jakiś gamoń ze wstrętem do książek.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie mam rozumiec że w olejach samochodowych jest mniej dodatków zabezpieczajacych cześci przed zuzyciem niż w motocyklowych? a tak odnosnie sprzegła to na tym mobliu samochodowym nie ma tragedii troszke ptrafi sie skleic rano ale odnosze wrażenie że lepiej pracuje jak sie silnik rozgrzeje szybciej łapie dobierając olej sugerowałem sie właściwościami fizykochemicznymi i zaciekawił mnie fakt że mobil półsyntetyk samochodowy i motocyklowy maja takie same właściwości i ta samą klase SJ czyżby to były te same oleje ? może sie myle .Jakie właściwości powinien mieć olej do motocykla według was? ja sie sugerowalem jak najwiekszym wskaźnikiem lepkosci , największą temperatura zapłonu i największym wksażnikiem liczby zasadowej TBN no i lepkościa kinematyczna w 40 i 100 stopniach ktora porównujac kilka olei jest wyśrodkowana miedzy nimi ,jak to jest z tymi klasami olei motocyklowych rzadko który ma SJ a w samochodowych to prawie wszystkie czy to jest zwiazane z obnizeniem tej klasy ze wzgledu na sprzęglo? na koniec dodam ze ten mobil 5w50 spełnia wymagania specyfikacji ACEA A3 B3 B4 czyli wysokobciąążone silniki w trudnych warunkach , a motocykl przecież w takich pracuje więc nie widze przeciwwskazań żeby go nie lać do motocykla żadnych dodatków zmniejszających tarcie wkońcu nie ma

Edytowane przez mati27d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec ja niedawno zalalem do mojego srada nowego MOTULA 5100 15W50(polsyntetyk)

I zauwazylem ze po rozgrzaniu silnika w obecnych temperaturach (temp. w garazu okolo 3C)

silnik pracuje cicho, niby wszystko gra ale gdy tylko silnik ostygnie pojawia sie biala piana w okienku

kontrolnym. Dzieje sie tak od momentu zalania nowego oleju gdyz na wczesniejszym takiej sytuacji nie bylo. Dodam tylko ze plyn chlodzacy nie przedostaje sie do oleju bo poziom koncestratu nie maleje ani nie jest wymieszany z olejem.

Poziom oleju rowniez nie ulega zmianie, a gdy tylko silnik ponownie rozgrzeje to piana znika.

Na starym oleju nie bylo takiej sytuacji wiec moze ten olej pobiera wilgosc z otoczenia i osiada na sciance dekielka. Przyznam ze nie mam pojecia.

pozdro

Edytowane przez Konrigol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...