Vlaad Opublikowano 12 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2005 A ja dorzucę coś o trwałości silnika, a zwłąszcza hydrauliki zaworów. Otóż jeździłem CB650 (protoplasta SF) z roku 85. Żadnych problemów, silnik żyletka, hydraulika bez zarzutu (pomimo 20-sto letniej eksploatacji). Jedyne uwagi jakie miałem to sztywność ramy i przedniego zawieszenia i hamulce. Nie wiem jak SF - czy jest lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 12 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2005 Czolem! To Hubercie mnie pocieszyles i jednoczesnie utwierdziles w przekonaniu, ze Japonskiej wersji nie kupie. Dowiedzialem sie chyba od Dofo, ze Japonce uzywaja wlasnie tych CB w szkolach jazdy. Totez mnie nie zdziwilo, ze wsrod naprawianych elementow wymieniles sprzeglo...Szalec nie mam ochoty. Potrzebny mi niezawodny motocykl, ktorym bedzie dalo sie przyzwoicie podrozowac. Coraz bardziej wiec mnie do Sevenki przekonujecie :). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dofo Opublikowano 12 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2005 Jedyne uwagi jakie miałem to sztywność ramy i przedniego zawieszenia i hamulce. Nie wiem jak SF - czy jest lepiej.W SF przedni uklad hamulcowy pochodzi od VF 750F, CBR 600F i CBR 1000F. czy ten model zawsze był udany, czy moze jednak nalezy sie wystrzegać pewnych roczników?Zmian technicznych nie bylo. Jedyne co to od 1996 roku silnik i felgi sa malowane na czarno co przez osoby zrzeszone na forum SF okreslane jest "pedalska wersja SevenFfty" :) Od 1996 tlumik zostal bardziej wytlumiony, zlote zbiorniczki z gazem (te przy amorach) staly sie srebrne, czesc deski rozdzielczej z czarnej zrobila sie srebrna, tylna czesc kierunkow ze srebrnej zrobila sie czarna i takie tam duperele. Przez caly cykl produkcyjny nie bylo nic poprawiane ani zmieniane w silniku. Otóż jeździłem CB650 (protoplasta SF) z roku 85.W zasadzie CB 750 Seven Fifty można postrzegać jako kontynuację projektu CBX 750 i CBX 750 F, stanowiącego z kolei rozwinięcie serii CB 750/900 Bol d'Or. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert Opublikowano 12 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2005 Wersję ze szkoły jazdy stosunkowo łatwo poznać - czarne tłumiki, amortyzatory bez regulacji (lubiące dobijać), ślady po dużych gmolach, na ogół motocykl jest szary. Akurat mój egzemplarz na 90% ze szkoły jazdy nie pochodzi - zbyt bogata wersja (chromy, regulacja amorków z tyłu, brak śladów po dużych gmolach, no i granatowy metalik - nikt, kto umie liczyć, czegoś takiego do szkoły jazdy by nie kupił). Wersje japońskie mają inną cechę - ogranicznik prędkości do 180 km/h.Maszyna, która robi wrażenie, że może pochodzić ze szkoły jazdy (absolutnie nie twierdzę, że tak jest, bo widziałem ja tylko na zdjęciu) jest wystawiona do sprzedaży na www.motocykle.comA co do sprzęgła tez się zastanawiałem. Osobiście miałem wrażenie kupując ją, że przejechała ok. 20 - 30 tys, a wtedy (jeśli dołożyć to, co na niej przejechałem) wymiana sprzęgła jest juz w pełni wytłumaczalna.Hubert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Profesor Opublikowano 12 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2005 cześć właśnie czytam co ciekawego piszecie.też zamierzam zmienić sprzęta tylko waham się czy CB 750 czy GSX 750może mi pomożecie w wyborze.....teraz jeżdżę GR 650 Tempter ale to wiekowy sprzęt (85`) więc pomimo tego że jest sprawny technicznie to ma bolączki wieku starczego (już nie ta technika) no i za resztą nadążyć nie mogę :) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dofo Opublikowano 12 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2005 Wersję ze szkoły jazdy stosunkowo łatwo poznać - czarne tłumiki, amortyzatory bez regulacji (lubiące dobijać), ślady po dużych gmolach, na ogół motocykl jest szary.Powiem tobie Hubert, ze jeszcze nie widzialem ORYGINALNEJ CB750 z Japonii, ktora by miala np regulowane amorki z tylu - wszystkie jakie znam nie mialy zbiorniczkow gazowych. Podejrzewam, ze osoba posiadajaca ten motocykl przed toba dokonala jego modyfikacji w celu poprawienia komfortu. Jezeli ktos chce poczytac artykuly lub poogladac rozne modele (miedzy innymi rocnice w wygladzie od 1996 i nowsze) to zapraszam na www.seven-fifty.prv.pl lewa w gorzedofo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiedz Opublikowano 12 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2005 jezdzilem jeden sezon cb750 i co mog epowiedzic hmm wg mnie miekki przod kiepszko sie latalo nia w zakretach w porownaniu np do xjr lub gsx600f palila okolo 4,5-5,2 dosc twarda kanapa dla kierowcy i pasazera malo kofortowa :) hamulce bardzo dobre silnik przy 5000 obr jak dla mnie to generowal za duze wibracje dosc nieprzyjemne ale przesiadasz sie z GSa to bedziesz zachwycony niemialem nigdy odwagi pojechac nai wiecja jak 180 :D wg nie nadaje sie do syzbkiej jazdy :) Cytuj FXST Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert Opublikowano 12 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2005 Bo mój egzemplarz w ogóle jest dość dziwny :)Wszyskie papiery, nadruki na częściach wskazuja na rok 1998, a silnik nie jest malowany na czarno, gaźniki są od wersji na Francję (doszedłem po numerach), ogranicznik przy 180, ewidentny import z Japonii (mam papiery), na baku jest logo Hondy (a nie napis wielkimi literami), a amortyzatory mają zbiorniczki i regulacje. I bądź tu mądry...Może to wersja europejska, tylko dostosowana do rynku japońskiego - na jakieś specjalne życzenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiedz Opublikowano 12 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2005 Hubert To napewno wersja Japonska oni tam inaczej robia te motorki :) mialem xjr z japonii zupelnie inna niz europejska Cytuj FXST Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dofo Opublikowano 12 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2005 No wlasnie problem w tym, ze Huberta SF wyglada jak 85% Europa i 15% Japonia... Moze jakis ekscentryk chcial w Kraju Kwitnacej Wisni zablysnac? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 12 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2005 Witam!Kiedyś pisałem o tym sprzęcie. Ale teraz mam pare pytań kwesti uzytkowej tego sprzęta;-po pierwsze czy da rade na dalekich trasach?dodam ze moto ma swoje lata 81'rok, silnik pracuje elegancko, zero stuków przejechane kolo 58tys. Było duzo rzeczy wymienionych, np uszczelki, klocki, płyny itp itd. -chce sie wyprawiac za granice i sie boje ze moze mnie sprzet zawiesc.Jestem pare kroków od ostatecznej decyzji. Pomóżcie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 13 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2005 A jak wygląda SF na japonię ? Pomijając oczywiście wersje do nauki.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dofo Opublikowano 13 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2005 1) czarne wydechy2) brak zbiorniczkow gazowych w tylnych amorach3) na baku HONDA bez logo hondy4) poprzeczny pasek w polowie kanapy5) nigdzie nie ma "SevenFifty"6) brak zaworka do spuszczenia oleju z teleskopow7) brak bocznych uchwytow po bokach pasazera, sluzacych do stawiania moto na centralke)8) brak aluminiowego uchwytu pasazera + chodza sluchy o dlawieniu do 180, ale niepotwierdzone bo poki co Hubert jest jedynym, ktory narzeka a sp. torello tez mial japonie i nic takiego nie zauwazyl+ hydrauliczne sprzeglo (widzialem 2 wersje "z" i 2 wersje "bez")+ sp. torello mial na chlodnicy wiatrak generujacy sztuczny ped powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert Opublikowano 14 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2005 No to jest coś dziwnego, bo moja wyglada zupełnie inaczej - 1) czarne wydechy - ma chromy2) brak zbiorniczkow gazowych w tylnych amorach - są zbiorniczki3) na baku HONDA bez logo hondy - jest logo4) poprzeczny pasek w polowie kanapy - nie ma paska (kanapę ma :))5) nigdzie nie ma "SevenFifty" - to się zgadza, jest "CB 750"6) brak zaworka do spuszczenia oleju z teleskopow - jest7) brak bocznych uchwytow po bokach pasazera, sluzacych do stawiania moto na centralke) - są8) brak aluminiowego uchwytu pasazera - jest + chodza sluchy o dlawieniu do 180, ale niepotwierdzone bo poki co - nie dławienie, a blokada elektroniczna - Hubert jest jedynym, ktory narzeka a sp. torello tez mial japonie i nic takiego nie zauwazyl - widywałem na wielu licznik wyskalowany do 190, więc to nie tylko przypadłość mojej+ hydrauliczne sprzeglo (widzialem 2 wersje "z" i 2 wersje "bez") - sprzęgło mechaniczne+ sp. torello mial na chlodnicy wiatrak generujacy sztuczny ped powietrza - żadnych wiatraczków Wychodziłoby zatem , że mam Sevenfifty europejską, w której jakiemuś skośnookiemu dostawiono blokadę na tych 180 km/h :DPozdrawiam,Hubert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterS Opublikowano 14 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2005 jeżdżę GR 650 Tempter ale to wiekowy sprzęt (85`) więc pomimo tego że jest sprawny technicznie to ma bolączki wieku starczego A może bys go tak czymś przykrył :?: Biedny Temptuś ciągle stoi goły, nieraz na deszczu :cry: :) Sorry bardzo za spam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.