Skocz do zawartości

ZAWORY hmm/?


Rekomendowane odpowiedzi

Zmieniac zawory samemu czy wytrzepac kase na mechanika(Mr.Serwisanta)

Patrzac na moje FZS w sumie niczym sie nie rozni od Tego Simsona, w ktorym wymieni£em Wa£ majac trzynascie lat

Czy Dam Rade?

Dam, powiedzcie tylko Jak Wam sie to u£ozylo..

Bo jeszcze nie otwieralem 4 suwowego silnika

 

pzdr

c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniam zawory bo motor ma juz ponad 70000 i mechanik krzyczy ze zawory juz na bank sa spalone,

zawory czasem klepia jak wcisne troche mocniej.

Kurde :/ nie wiem moze jeszcze sa ok.

 

 

Myslisz ze sama regulacja? wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ze ma 70 000 o nie znaczy ze zawory sa "spalone" to klepanie to moze byc objaw wywalonych prowadnic zaworowych,pozatym mozna sprawdzic czy czasem zaworki nie puszczaja zalatw sobie manometr do pomiaru cisnienia sprezania,wykonaj probe olejowa i bedziesz wszystko wiedzial,ale sadze ze przy takim przebiegu sama wymiana zaworow nie wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymi ???

Zuzywa olej ???

Jakie sa objawy zewnetrzne zuzycia zaworow oprocz klepania ?

Sa pewne drobne roznice miedzy Simsonem, a FZS i chociaz chwalebne jest mierzenie sil na zamiary to warto miec chociazby dobre narzedzia i przyrzady pomiarowe + serwisowke + jakies doswiadczenie mechaniczne poza Simsonem.

Czy to czasem nie jest silnik 20 zaworowy ?

 

Adam M.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymi ???

Zuzywa olej ???

Jakie sa objawy zewnetrzne zuzycia zaworow oprocz klepania ?

Sa pewne drobne roznice miedzy Simsonem, a FZS i chociaz chwalebne jest mierzenie sil na zamiary to warto miec chociazby dobre narzedzia i przyrzady pomiarowe + serwisowke + jakies doswiadczenie mechaniczne poza Simsonem.

Czy to czasem nie jest silnik 20 zaworowy ?

 

Adam M.

 

jest to standardzik fazer600 2000 rok( mam nadzieje ze nie ma 20 zaworow)

nie Dymi

ale olej troche bieze, 0.5l na 3000km (to Troche?)

jezdze nim do pracy 2x 35km dziennie , pol trasy w korkach reszte trasy dosc wciskam.. przez lasy

no nie wazne, mysle ze obcazam silnik srednio/+

narzedzia da sie zalatwic od mechanikow sasiadow..

mechanike zaczolem od rometa i simsona potem rekina323 na czesci pierwsze tez kilka razy rozebralem

wiec celuje w fazera zatem kazde info bedzie ... :eek:

jakie inne objawy moglbym znalezc Adam?

 

dzieks

czarna lapa!

pzdr

cyjan

 

szczelinomierz o dokladnosci:0.02

dynamometr

cisnieniomierz

co jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od zmierzenia, ewentualnie regulacji luzow zaworowych. Jak nie dymi to znaczy ze zaworow nie trzeba wymieniac. A jak piszesz ze czasmi 'wciskasz' to takie zuzycie oleju jest w normie. I zerwij wszelkie kontakty z tamtym 'mechanikiem' :) (no chyba ze pozyczasz od niego narzedzia :icon_mrgreen:)

Edytowane przez Lime82

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jkiś jasnowidzący człowiek.

Podpinając sie do tematu to ja chciałem sie dowiedzieć, a mianowicie moje moto ciężko zaczęło palić, wcześniej waliło w wydech i teraz jak odpalam (dekompresor jest ręczny) w czasie sprężania gdy tłoczek jest w górze z silnika wydobywa się dziwne ssssssssttt. no i jakoś dziwnie mi to pachnie :bigrazz: wcześniej można było skakać po kopniaku a teraz w sumie nie trzeba zbytnio nawet dekompresora używać :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fuckfrontbrakes dla mnie jestes troche dziwny... motocykl chodzi jak na swoj przebieg bardzo przyzwoicie, ale Ty koniecznie chcesz zrobic remont. Rozbierzesz glowice, wpieprzysz sie w koszty (myslisz ze takie zawory to po zlotowce za sztuke beda ?), do tego dojda prowadnice, robota przy gniazdach zaworowych, uszczelki (i tutaj takze kosztuja troche wiecej niz zlotowka za sztuke), pozniej okaze sie ze trzeba generalny remont zrobic itd ...

Sprawdz te luzy na zaworach i tyle. Zaleznie od tego ile czasu zamierzasz ten motocykl uzytkowac, to oczywiscie zawsze mozesz rozgladac sie za innym silnikiem, bo na takich manewrach ostatnio wychodzi sie najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jkiś jasnowidzący człowiek.

Podpinając sie do tematu to ja chciałem sie dowiedzieć, a mianowicie moje moto ciężko zaczęło palić, wcześniej waliło w wydech i teraz jak odpalam (dekompresor jest ręczny) w czasie sprężania gdy tłoczek jest w górze z silnika wydobywa się dziwne ssssssssttt. no i jakoś dziwnie mi to pachnie :smile: wcześniej można było skakać po kopniaku a teraz w sumie nie trzeba zbytnio nawet dekompresora używać :cool:

Trzeba by było zmierzyć ciśnienie w cylindrze ale z opisu wygląda że zdjęcie głowicy będzie chyba nieuniknione. A dobrze jest to zrobić teraz a nie jak zacznie się sezon. Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0.5 litra na 3000 to nie tak źle. Ktoś niedawno pisał nawet że bierze mu sprzęt litra na 1000. Możesz mieć sypnięte też uszczelniacze zaworowe. A poza tym tak jak wyżej, zmierz mu ciśnienie sprężania,zalej mineralny olej o ile masz inny i nie słuchaj bredni. Odnośnie remontu, to żeby wyciągnąć zawór trzeba mieć odpowiedni klucz żeby nacisnąć sprężyne i wyjąć zabezpieczenie. Ogólnie do zrobienia we własnym zakresie. Silnik składa człowiek i człowiek go musi rozebrać, jak najbardziej jest to do zrobienie o ile troche się znasz jak wspomniałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klepanie jest raczej wynikiem luzów zaworowych. Ciekawe na jakiej podstawie ów mechanik stwierdził że zawory są..."spalone"

na podstawie przebiegu :) :D

0.5 litra na 3000 to nie tak źle. Ktoś niedawno pisał nawet że bierze mu sprzęt litra na 1000. Możesz mieć sypnięte też uszczelniacze zaworowe. A poza tym tak jak wyżej, zmierz mu ciśnienie sprężania,zalej mineralny olej o ile masz inny i nie słuchaj bredni. Odnośnie remontu, to żeby wyciągnąć zawór trzeba mieć odpowiedni klucz żeby nacisnąć sprężyne i wyjąć zabezpieczenie. Ogólnie do zrobienia we własnym zakresie. Silnik składa człowiek i człowiek go musi rozebrać, jak najbardziej jest to do zrobienie o ile troche się znasz jak wspomniałeś.

Ventura, mylisz problem autora tematu z problemem Magika, ktory sie w pewnym momencie "podpial". Autor tematu raczej nie ma problemu z uszczelniaczami zaworowymi. Ma on Fazera z przebiegiem 70000 km i klepiacymi zaworami, a wy zaczynacie mowic o szukaniu nowego silnika. Motor dobrze chodzi, nie dymi, wiec wszystko jest w porzadku. 70000 dla tych silnikow to dopiero polmetek, a i to niekoniecznie. Jedyne co trzeba zrobic to sprawdzic luzy zaworowe. Ewentualnie mozna jeszcze zobaczyc w jakim stanie sa krocce gaznikowe i nakretka na walku zebatki zdawczej bo to sa slabe punkty Fazerow. Tyle.

Edytowane przez Lime82

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...